خبرهای داغ:
همدان-فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: اگر بخواهیم توفیقی در محله حاصل شود، باید قرارگاهی عمل کنیم و محوریت آن مسجد باشد، چراکه مسجد نماد و مظهر اسلام بوده و سرآغاز تمام حرکت‌های بزرگ تاریخ از مسجد بوده است.
کد خبر: ۹۴۱۳۵۹۰
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی بقایی در همایشی که با عنوان راهکارهای تحقق محله اسلامی به همت حوزه شهید خادم پر همدان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی بود و همه مردم در پیروزی آن نقش داشتند و اگر قرار باشد محله‌های ما هم اسلامی شوند باید همه مردم در آن نقش ایفا کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم توفیقی در محله حاصل شود، باید قرارگاهی عمل کنیم و محوریت آن مسجد باشد، چراکه مسجد نماد و مظهر اسلام بوده و سرآغاز تمام حرکت‌های بزرگ تاریخ از مسجد بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان ادامه داد: اگر امروز به دنبال ایجاد محله اسلامی هستیم، باید محتوای مناسبی داشته باشیم، برنامه‌هایمان جذابیت داشته باشد و به روز رسانی شود و بر اساس سلایق مردم صورت گیرد.

وی به نقد برنامه‌های پایگاه‌های بسیج، مساجد و مجموعه‌های فرهنگی پرداخت و بیان کرد: کدام یک از مساجد ما توانسته در مناسبت‌های ملی مذهبی ۵۰ درصد افراد محله را پای کار بیاورد، کدام یک از مساجد توانسته در برنامه‌های دهه فجر برای نوجوانان و جوانان برنامه‌های شاد و مفرح برگزار کند و جوانان را جذب مسجد کند، اینها به خاطر این است که برنامه‌های ما سنتی شده و جذابیت خود را از دست داده است و باید تدبیری اندیشید.

بقایی گفت: موضوع کرونا نشان داد قدرت ما بی‌نظیر است، در دو سال اخیری که جامعه ما با ویروس منحوس کرونا درگیر شده، مساجد و پایگاه‌های ما از ابتدا در آن ورود کرده و با کمک‌های مومنانه‌ و ضد عفونی‌هایی که انجام دادند با کمک به کادر درمانی و... نشان دادند چه توان بالایی دارند .

وی افزود: قرارگاه‌هایی که تشکیل می‌دهید دبیری آن را به پایگاه‌های بسیج تحویل دهید، چرا که از لحاظ عِده و عُده توانمندی بالایی دارند و همچنین نام قرارگاه‌ها را به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مزین کنید و از ایشان مدد گرفته و شروع به خدمات رسانی کنید.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: از تمام ظرفیت‌های موجود در محله همچون پزشکانی که در محل هستند، مهندسان و متخصصان، کاسبان و خیرین، مراکز نیکوکاری، چهره‌های ورزشی و کارآفرینی، کانون‌های فرهنگی، شوراهای شهر، ادارات و هر کسی که توانی دارد، استفاده کنید.

وی عنوان کرد: درب مساجد ما تنها در زمان اقامه نماز بر روی مردم گشوده می‌شوند، در صورتی که باید به محلی امن برای تمام امورات محله تبدیل شوند، باید کارآفرینی‌ها در آن صورت گیرد، کلاس‌های تربیت فرزند، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و... برگزار شود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات