رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه:

مراجعات به مراکز درمانی تربت حیدریه چهار برابر شده است/بستری ۵۰ بیمار کرونایی در بخش های بستری

ابراهیمی پور با بیان اینکه طی هفته اخیر مراجعات به مراکز درمانی تربت حیدریه چهار برابر شده، افزود: تست کرونای ۵۰ درصد از این مراجعه کنندگان مثبت اعلام شده است.
کد خبر: ۹۴۱۳۵۹۸
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، حسین ابراهیمی پور، رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری از کرونا اظهار داشت: در دوسال گذشته از کرونا این برای اولین بار است که وضعیت کرونایی این منطقه از متوسط کشور بالاتر و جزو شش شهر نارنجی هستیم و در کل استان هم تنها شهر استان در این وضعیت هستیم.

 

وی تصریح کرد: جهش های ویروس آمیکرون رفتارهای متفاوت دارد و لذا تجربه مابقی کشورها وضعیت را برای ما مشخص می کند

اما پیش درآمد آمیکرون با شدت واگیری بسیار زیاد و شدت بستری کمتر است و به جرات می توان گفت کسانی که امیکرون گرفته اند همه خانواده های خود را درگیر کردند.

 

ابراهیمی پور با اشاره به افزایش چهار برابری مراجعات به مراکز درمانی، گفت: در حال حاضر تست کرونای ۵۰ درصد مراجعه کنندگان مثبت و این در حالی است که از هفتم مهرماه تاکنون وضغیت تعداد بیماران بستری بین ۲۰ تا ۳۰ نفر بودند و اکنون این میزان به ۵۰ بیمار بستری رسیده و سه بخش بیمارستانی نهم دی را زیر بار برده است.

 

وی این را هم گفت: بررسی در کشورهایی که در اواخر سویه امیکرون هستند نشان می دهد میزان بستری در خیلی موارد بیشتر بوده لذا بیمارستانها بابد خودشان را آماده کنند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه عنوان کرد: خوشبختانه تا پنج برابر وضعیت بستری و خدمت رسانی فعلی ظرفیت موجود است اما چنانچه وضعیت فراتر برود و احتمال آن هم هست با توجه به زیر ساخت های تخت بیمارستانی و اکسیژن با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

 

وی گفت: این پیک‌حدود چهل روز طول می کشد و اکنون دو هفته از این پیک در این منطقه گذشته و تا سه هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

 

رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون تنها راه مقابله با امیکرون

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در تشریح دو راهکار برای مقابله با امیکرون گفت: در مرحله اول رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و در ادامه افزایش واکسیناسیون می تواند ما را از پیک ششم کرونا با تلفات کمتری عبور دهد.

 

ابراهیمی پور افزود: در منطقه تربت حیدریه ۹۵ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه دوز اول، ۸۳ درصد دوز دوم و فقط ۲۰ درصد برای دوز سوم واکسینه شدند لذا باید وضعیت واکسناسیون را در دوز سوم افزایش دهیم.

 

وی خاطر نشان کرد: خیلی از کسانی که قبلا واکسینه شدند وضعیت آنتی بادی بدنشان به گونه ای است که دوباره مبتلا می شوند و باید دوز یادآور را حتما تزریق کنند.

 

ابراهیمی پور گفت: دوز سوم واکسن باید برای همه کارکنان و بانک ها الزام شود و از طرفی قانون الزام ورود افراد بدون ماسک دوباره اجرا و در حوزه اصناف هم واکسیناسیون و ماسک باید جدی و کنترل نقطه ای بدون ملاحظه لحاظ شود.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بیان کرد: بخش مهمی از همه گیری کرونا به بازگشایی مدارس برمی گردد و دانش آموزان این ویروس را جابجا می کنند و حالا ممکن است در شهرهای دیگر کنترل مراکز آموزشی به لحاظ رعایت دستورالعمل ها و تهویه بهتر باشد.

 

واکسیناسیون ۹ تا ۱۲ ساله ها از شنبه

الهام بهره مند، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: هر فردی که بیش از سه ماه از واکسن نوبت دوم اش گذشته باشد مشمول دریافت دوز سوم واکسیناسیون است و تقاضا داریم مردم برای تزریق یادآور یا همان دوز سوم مراجعه کنند.

 

وی افزود: در حال حاضر اصطلاح علایم بیماری در بین افراد جامعه سرماخوردگی یا انفلوانزاست که از نظر ما مورد تایید نیست و باید به لحاظ بیماری کرونا بررسی شود.

 

بهره مند گفت: از شنبه هفته آینده واکسیناسیون ۹ تا ۱۲ ساله ها آغاز می شود.

 

سالاری، معاون پشتیبانی آموزش و پرورش تربت حیدریه از تعطیلی ۴۰ مدرسه طی هفته های اخیر خبر داد و خواهان تعطیلی یک هفته ای مدارس در سطح شهر تربت حیدریه شد.

 

وی افزود: طی هفته های اخیر ۲۵ مدرسه ابتدایی و ۱۵ مدرسه متوسطه به دلیل شرایط موجود تعطیل شدند و از ستاد پیشگیری کرونا تقاضا داریم مصوبه ای در این خصوص لحاظ کنند.

 

بهره مند، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در پاسخ به این تقاضا گفت: در حال حاضر نیازی به مصوبه نیست و همان قانون “صفر شش” اجرا شود به طوری که اگر در کلاسی علائم بیماری مشاهده شده آن کلاس تعطیل و اگر آمار به دو کلاس درس رسید آن مدرسه تعطیل شود.

 

دانشگاه علوم پزشکی منطقه تربت حیدریه با تحت پوشش قرار دادن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به بیش از ۳۶۸ هزار نفر در جنوب خراسان رضوی خدمات اموزشی، بهداشتی و درمانی ارایه می دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها