خبرهای داغ:
مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان قزوین؛

اسناد ۶ باب مدرسه به طور رایگان به آموزش و پرورش استان واگذار شد

طالقانی گفت: در استان قزوین، ۶ مدرسه که بر روی هشت پلاک ثبتی متعلق به بنیاد مستضعفان واقع شده بود در راستای همین توافق نامه و طی قرارداد واگذاری کاملا رایگان از سوی بنیاد مستضعفان به وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین واگذار شد.
کد خبر: ۹۴۱۴۰۲۰
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، رجبعلی طالقانی مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان قزوین در حاشیه مراسم اهدای «اسناد واگذاری رایگان و بلاعوض ۶ باب مدرسه» از سوی بنیاد مستضعفان به آموزش و پرورش استان که در دفتر استاندار برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راستای تفاهم نامه ای که با وزارت آموزش و پرورش ایجاد شد، مقرر شد اراضی که عرصه آن متعلق به بنیاد مستضعفان می باشد اما در سطح عرصه آن فضای آموزشی موجود است، به طور رایگان به وزارت آموزش و پرورش و به نمایندگی، به ادارات کل آموزش و پرورش در استان ها واگذار شود. 

 

وی گفت: در استان قزوین، ۶ مدرسه که بر روی هشت پلاک ثبتی متعلق به بنیاد مستضعفان واقع شده بود در راستای همین توافق نامه و طی قرارداد واگذاری کاملا رایگان به وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اهدا شد.

 

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان قزوین با اشاره به مساحت این ۶ مدرسه اظهار کرد: مجموع مساحت این ۶ مدرسه ۲۵ هزار و ۳۲۱ متر مربع و با ارزش ۱۲۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان بوده است که غالبا در شهرستان تاکستان تحت پلاک یک اصلی واقع شده است. 

 

طالقانی عنوان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۴۰۶ فقره مجوز واگذاری رایگان اراضی موسوم به علوی در سطح شهرستان تاکستان را اخذ کردیم که شامل مساحتی بالغ بر ۵۵ هکتار می شود که ارزش ریالی آن بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان می باشد. 

 

وی افزود: اراضی علوی در سطح استان نیز وجود دارد اما باید مراحل ویژه آن طی و مجوزها اخذ شود و این فرایند واگذاری در آینده آغاز شود. 

 

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان قزوین با اشاره به عرصه فعالیت بنیاد مستضعفان تصریح کرد: بنیاد علوی یکی از شاخه های بنیاد مستضعفان است که در هر استان یک منطقه هدف برای ورود به عملیات های عمرانی و زیربنایی با محوریت ایجاد اشتغال را در نظر می گیرد. در استان قزوین نیز منطقه ای برای این امر در نظر گرفته شده که با ورود گروه بنیادعلوی که یکی از بازوهای خدمت رسان بنیاد مستضعفان است اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. 

 

طالقانی اضافه کرد: واگذاری های رایگان بنیاد علوی، واگذاری های رایگان مدارس و خدمتی که به طور غیرمستقیم انجام می دهیم از جهت تامین منابع مالی پروژه های بنیاد، عمده محورهای اساسی و کلانی است که بنیاد مستضعفان دنبال می کند و بر اساس منویات مقام معظم رهبری اتخاذ شده است. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها