خبرهای داغ:
سردار مجیدی:

دفاع مقدس و جبهه مقاومت را اراده‌های بزرگ به نتیجه رساند

همدان-فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: دفاع مقدس را اراده‌های بزرگ به نتیجه رساند و جبهه مقاومت را این اراده‌های بزرگ به پیروزی رساند که اگر این اراده‌ها منسجم و هم‌افزایی شود بسیار موفق‌تر خواهیم شد.
کد خبر: ۹۴۱۴۶۱۲
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مظاهر مجیدی در جلسه مشترک سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان با اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: خداوند را شاکریم که امروز در فضایی زندگی می‌کنیم که حاکمیت اسلامی بر آن حاکم است و زیر سایه نظام اسلامی و نظام ولایت هستیم و آرزویی که خیلی افراد قبل از ما داشتند با ظهور انقلاب برای ملت ایران محقق شد.

وی بیان داشت: نظام طاغوت به دنبال این بود که در کشوری که اسلامی بود فقط یک چهره ظاهری از اسلام باقی بگذارد، که امام خمینی(ره) با شناخت و آگاهی ورود پیدا کرد و زمینه ظهور و بروز انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: بعد از دوره حکومت پیامبر و دوره ۵ ساله امام علی (ع) دیگر ما حکومت الهی نداشتیم و خداوند توفیق داد  یک‌بار دیگر در کشور ایران، نظام جمهوری اسلامی بنا شد.

وی ادامه داد: اگر ابعاد نظام گذشته را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که در خیلی از موضوعات مختلف دیگران برای ما تصمیم می‌گرفتند و حدود ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در کشور بودند که تمام تصمیمات علی‌الخصوص در بحث نظامی را آنان برای ما می‌گرفتند.

سردار مجیدی خاطرنشان کرد: امروز خداوند کمک کرده که بتوانیم در یک نظام که حاکمیت آن با ولی‌فقیه است زندگی کنیم و اگر بخواهیم یک مقایسه با نظام طاغوت داشته باشیم باید گفت که امروز این زمینه فراهم شده که به‌طور مستقل تصمیم بگیریم بنابراین فرمایشات حضرت امام خمینی (ره)  که فرمودند به داد اسلام برسید یک لطف الهی بود که رفته‌رفته نظام و حکومت الهی شکل گرفت.

وی ابراز داشت: در زمان طاغوت کشورهای اروپایی بیشترین بهره را از جمهوری اسلامی  داشتند و گستره جغرافیایی که آمریکایی‌ها برای آن تصمیم می‌گرفتند بسیار وسیع بود، ولی امروز که ۴۳ سال از انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم رفته‌رفته توانستیم روی پای خودمان بایستیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تأکید کرد: امروز وسعت گستره جغرافیایی آمریکایی‌ها  را با گذشته مقایسه کنید و ببینید امروز آن‌ها کجا هستند و ما کجا هستیم، در زمان طاغوت ما تسلطی به آب‌های جهان نداشتیم  اما امروز ارتش و سپاه در آب‌های آزاد رزمایش انجام می‌دهند، در فضا هیچ تحرکی نداشتیم ولی امروز رزمندگان سبزپوش این نظام وقتی که حاج قاسم به شهادت می‌رسد، یک پایگاه نظامی را می‌زنند بدون آنکه آن‌ها عکس‌العملی انجام دهند و این اقتدار و قوی شدن ایران، امروز در حال خودنمایی است.

وی بیان داشت: وقتی دشمن دفاع مقدس را بر ما تحمیل کرد ما امکاناتی نداشتیم، اما رفته‌رفته این باور رسیدیم که ما می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم و شروع کردیم از تفکر و اندیشه جهان اسلامی برای رشد و نمو در این کشور بهره بردیم.

سردار مجیدی با بیان اينکه آمریکایی‌ها دو نگرانی را مدام یادآوری می‌کنند، گفت: اولین مشکل در آمریکا این است که آنان فاقد افراد حکیمی هستند که برای نظامشان تصمیم بگیرد و دوم یک رهبر کاریزما که آنان را هدایت کند، ندارند.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی در سایه رهبری ولی‌فقیه و مسئولین حکیم، از این دو نعمت الهی بهره‌مند است و تربیت این مسئولین حکیم در بستر آموزش‌وپرورش محقق می‌شود و باید شکل‌گیری قدرت فکری نسل جوان را در کشور پایه‌ریزی کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: آنان که تمایل به غرب دارند خیلی به این موضوع نمی‌اندیشند، کما اینکه در دولت‌های ۸ ساله قبل این موضوع را به مشهود دیدیم، اما در نظام جمهوری اسلامی یک دست غیبی است که هر کجا مشکل برخورد کنیم، خون شهدا کمک می‌کند و هم‌اکنون که دولت سیزدهم که پای‌کار آمده، زمینه تربیت نسل انقلابی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: تربیت نسل انقلابی به دست سپاه و آموزش‌وپرورش به تنهایی میسر نیست و همه ارکان نظام باید دست به کار شوند و اگر اراده‌ها بر این باشد این امر شدنی است چرا که همین اراده‌ها انقلاب اسلامی را ایجاد کرده است.

سردار مجیدی تصریح کرد: دفاع مقدس را اراده‌های بزرگ به نتیجه رساند و همچنین جبهه مقاومت را این اراده‌های بزرگ به پیروزی رساند که اگر این اراده‌ها منسجم و هم‌افزایی شود بسیار موفق‌تر خواهیم شد.

* باید در کنار مطالبه به‌حق مردم باشیم

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان نیز در ادامه اظهار داشت: در گام دوم انقلاب اسلامی لازم است که به سمت اهداف انقلاب با قدرتی که در شأن حرکت مردمی انقلاب اسلامی است حرکت کنیم و این اتفاق جز با فهم و درک عمومی ملت و اقشار مختلف جامعه محقق نمی‌شود.

سرهنگ طیب فریادرس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به مسئله روشنگری توجه ویژه‌ای دارند، افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های اخیر خود بسیار به مسئله جهاد تبیین تاکید کردند و در دیدار اخیر با کادر نیروی هوایی هم مجدداً تأکید کردند که دشمن جنگ ترکیبی علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته است.

وی ادامه داد: این جنگ ترکیبی دارای ابعاد سیاسی، نظامی، اقتصادی و روانی است و این جنگ باید از طرف جبهه حق هم با یک جنگ ترکیبی پاسخ داده شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان بیان داشت: در طول سال‌های گذشته گروهی که وظیفه اداره و معیشت مردم را به عهده داشتند براساس اصول و قواعد انقلاب اسلامی عمل نکردند و مباحث اقتصادی را بر مبنای  قواعد غیراصولی پیگیری کردند و مردم را دچار مشکلاتی کردند که پیوست یک فتنه سیاسی بود که از سال ۸۸ شروع شده بود و جنگ ۱۰ ساله اقتصادی هم متمم این قضیه بود.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از وظایف اصلی بسیج است، گفت: تا انتهای سال جاری در مجموعه بسیج فرهنگیان استان همدان، پنج  موضوع را به طور جدی دنبال می‌کنیم که مسئله اول بحث تبیین و روشنگری است، بحث پایگاه‌های تخصصی مسئله محور که وظیفه آنان کمک تخصصی به آموزش‌ و پرورش است، تیم پیشرفت مدرسه است که مدرسه محوری را دنبال می‌کند، جهاد آموزشی و کنگره شهدای آموزش‌ و پرورش است.

فریادرس با اشاره به درخواست‌های صنفی فرهنگیان گفت: این درخواست‌ها به‌حق است ولی باید از طریق قانونی باشد از سال ۹۰ بحث رتبه‌بندی فرهنگیان تصویب شده و باید پیگیر می شد؛ شاید دولت گذشته به دلیل فضایی که در حوزه فروش نفت برایش ایجاد شد و ادعا داشت که حدود ۱۵ درصد رشد اقتصادی داشته می‌توانست به راحتی این مسئله را حل کند، اما مورد غفلت واقع شد.

وی ادامه داد: موضوع قابل توجه این است که برخی افرادی که شاکی هستند چرا زمانی که چندین هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگی برداشت می‌شد سکوت کرده بودند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان خاطرنشان کرد: بسیج در این زمینه وظیفه تبیین و روشنگری دارد امروز ما در کنار دولتی هستیم که بار سنگینی به دوش گرفته، دولتی که تا 5 سال آینده باید ماهانه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق قرضه‌ای را پرداخت کند که از دولت گذشته به‌جا مانده است.

وی با بیان اینکه باید در کنار مطالبه به‌حق مردم باشیم، گفت: صنوف مختلفی مطالبات جدی دارند و دولت بر اساس این‌ مطالبه بر حق بحث نظام عادلانه پرداخت را دنبال می‌کند و بحث رتبه‌بندی فرهنگیان هم در مجاری قانونی خودش پیگیری می‌شود.

فریادرس تصریح کرد: حرف حق باید توسط کسانی پیگیری شود که صداقت داشته باشند و ثانیا از مجاری قانونی باید پیگیری شود و حق نداریم برای مطالبه قانونی به دانش‌آموزانی که در طول دو سال گذشته فضای کرونا آنان را تحت تأثیر قرار داده بود ضربه وارد کنیم و مطالبات فقط باید در چارچوب قانونی پیگیری شود.

*تربیت دانش‌آموز مؤمن و انقلابی از اهداف آموزش‌وپرورش است

سرپرست اداره کل آموزش‌ و پرورش استان همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به ضرورت همکاری و هماهنگی آموزش‌وپرورش با همه نهادهای انقلابی سطح کشور برای حل مشکلات آموزش‌وپرورش، ما وظیفه داریم جلسات مشترکی را در راستای پیشبرد اهداف آموزش‌وپرورش با این نهادها و همچنین با همه فرمانداران و بخشداران در قالب شورای آموزش‌وپرورش برگزار کنیم.

محمود نقوی با بیان اینکه همگان باید در تحقق سند تحول بنیادین که هدفش تربیت دانش‌آموز مؤمن و انقلابی است تلاش کنند، گفت: مشکلات صنفی معلمان باید به‌صورت قانونی حل شود و مانع از آن شویم که منافقین از این وضعیت سوءاستفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار