خبرهای داغ:
همدان- فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه ستاد دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرده است، گفت: این کنگره نیمه اول سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۹۰۱۳
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

سردار مظاهر مجیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان، اظهار کرد: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که مأموریت با اهمیت و استراتژیک نشر و توسعه ارزش‌ها و فرهنگ جهاد و شهادت را عهده‌دار شده، مصمم است با بهره‌برداری از سازمان‌ها و موسسات فرهنگی کشور و ایجاد همگرایی در آنان و نیز هماهنگی و تعامل با رده‌های داخلی به ویژه در رده‌های سازمان بسیج مستضعفین برنامه‌های خود را در حوزه‌های گوناگون با عنوان بزرگداشت شهدای استان برگزار کند.

وی افزود: این برنامه‌ها در راستای فضاسازی ارزشی، تجلیل از حماسه‌سازان و بیان حماسه‌ها، تولیدات آثار ماندگار فرهنگی و ایجاد موج و جریان در فضای فرهنگ عمومی کشور است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «یاد شهیدان نباید در جامعه ما از ذهنیت خارج شود. شهیدان را باید زنده نگه داشت. یاد شهیدان را باید گرامی بدارید و زنده نگه دارید»، گفت: ستاد دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرده و طبق تاریخ مشخص شده توسط سازمان بسیج مستضعفین، نیمه اول سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ارکان کنگره شهدا در استان ابراز داشت: شورای سیاستگذاری کنگره شهدای استان به ریاست آیت الله حبیب‌اله شعبانی نماینده، ولی فقیه در استان، ستاد کنگره شهدای استان به ریاست علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان، دبیرکل کنگره به ریاست سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع)، سردار مهدی فرجی دبیر ستاد اجرایی کنگره و سرهنگ رسول کرمی مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان به عنوان مسئول دبیرخانه ستاد کنگره شهدا هستند.

سردار مجیدی تصریح کرد: سرفصل‌های اصلی فعالیت‌های کنگره شهدا، تولیدات ماندگار فرهنگی، ساخت آثار ماندگار نمادین، تحقیقات علمی و پژوهشی، بازدیدها، گردهمایی‌ها و تجلیل‌ها، برگزاری همایش و جشنواره و مراسمات، تبلیغات و فضاسازی، برگزاری نمایشگاه‌ها و نامگذاری‌ها است.

وی معرفی نقش استان در جنگ، برگزاری مسابقات در زمینه‌های مختلف، جمع‌آوری آثار شهدا، فعالیت‌ها در فضای مجازی، انعکاس مطبوعاتی در رسانه، ارائه خدمات اجتماعی و برگزاری اجلاسیه را نیز از دیگر سرفصل‌های فعالیت‌های کنگره شهدا برشمرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه نخستین کنگره شهدای استان همدان نیز در سال ۸۹ با فعالیت ۱۸ کمیته برگزار شد، گفت: در این راستا بیش از ۷۴ جلسه شورای سیاست‌گذاری و اجرایی کنگره برای برنامه‌ریزی و پیگیری مستمر فعالیت‌ها و بیش از یک هزار و ۳۷۷ یادواره مختلف قشری در سطح استان به یاد شهدای گرانقدر برگزار شد.

وی با اشاره به تدوین و چاپ ۱۵۳ عنوان کتاب شامل زندگی‌نامه شهدا و خاطرات رزمندگان و کتاب عکس و نقش استان در دفاع مقدس با تیراژ یک هزار تا ۵ هزار نسخه در نخستین کنگره شهدا افزود: طراحی و چاپ ۸ هزار بلوک تمبر ۱۶ قطعه‌ای شهدای استان، تکمیل و تجهیز باغ موزه دفاع مقدس استان همدان، طراحی، ساخت و نصب ۱۲ طرح عمرانی با عنوان یادمان شهدا در مراکز شهرستان‌ها از دیگر اقدامات بود.

سردار مجیدی از تولید ۲۰۰ برنامه تلویزیونی و رادیویی ویژه سرداران و رزمندگان شهید در نخستین کنگره شهدای استان خبر داد و تصریح کرد: به همین مناسبت ۸ هزار اصله نهال (درخت) به یاد شهدای استان طی هفته درختکاری در اسفند ماه ۸۸ غرس شد.

وی عنوان کرد: همچنین بیش از ۳۴۰ مسابقه ورزشی در سطح استانی، کشوری و بین المللی با عنوان جام سرداران و ۸ هزار شهید استان همدان، بیش از ۵۰۰ محفل انسی با قرآن و ۸ هزار مراسم و ختم قرآن در سراسر استان و پنج همایش علمی و پژوهشی با همکاری دانشگاه‌ها به یاد ۸ هزار شهید گرانقدر استان برگزار شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اجرای نمایش شب آفتابی به مدت ۳۱ شب، جمع‌آوری آثار شهدا و چاپ ۸ هزار کتابچه سرگذشت‌پژوهی شهدای استان همدان، تهیه آلبوم عکس یادگاری شهدا شامل ۱۰ هزار و ۱۵۲ قطعه عکس و تهیه و انتشار ۱۱۱ شماره نشریه جاودانه‌ها به صورت ماهیانه به تیراژ ۵ هزار نسخه و توزیع در سطح کشور را از دیگر برنامه‌های انجام شده برشمرد.

وی با اشاره به ساخت تندیس منبت کاری شده ویژه اجلاسیه، مزین به تصاویر ۲۸ تن از سرداران و امیران شهید، ادامه داد: برگزاری جام بین‌المللی فوتبال با عنوان جام شهدا و جشنواره کشوری «شعر رنگ خاک، بوی سیب»، روایتگری ۳۱۳ راوی فتح در مدارس، دو ۸ هزار نفری دانش‌آموزان با نام رهروان شهدا و اجرای مراسم اجلاسیه به مدت ۵ شب از اقدامات شاخص نخستین کنگره شهدای استان همدان بود.

سردار مجیدی عنوان کرد: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان نیز کمیته‌های ۲۱ گانه کنگره تشکیل شده و زیر نظر دبیر و با مشارکت سایر نهاد‌ها و موسسات دولتی عهده‌دار انجام تمام امور برنامه‌ریزی و اجرایی کنگره است.

ترکیب کمیته‌های ۲۱ گانه دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان به شرح ذیل است:

کمیته جمع‌آوری آثار شهدا: به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ دبیر کمیته مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه استان همدان

کمیته پشتیبانی: به ریاست اداره مالی استانداری، دبیر کمیته آماد و پشتیبانی سپاه استان همدان

کمیته تألیف، تدوین و نشر: به ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر کمیته مرکز حفظ آثارسپاه استان همدان

کمیته علمی و پژوهشی: به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی همدان، دبیر معاونت علمی و پژوهشی سپاه استان همدان

کمیته نظارت و بازرسی و ارزیابی: به ریاست بازرسی استانداری، دبیر کمیته بازرسی سپاه استان همدان

کمیته طرح و برنامه و بودجه و مالی: به ریاست سازمان برنامه و بودجه استانداری، دبیر کمیته طرح و برنامه و مالی سپاه استان همدان

کمیته یادواره‌ها و امور شهرستان‌ها: به ریاست معاون هماهنگ کننده سپاه، دبیر کمیته مرکز حفظ آثار سپاه استان همدان

کمیته گنجینه‌ها و یادمان‌ها: به ریاست معاون عمرانی استانداری، دبیر کمیته اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان

کمیته ورزش و جوانان: به ریاست اداره کل ورزش و جوانان، دبیر کمیته بسیج و ورزشکاران سپاه استان همدان

کمیته تکریم خانواده شهدا و ایثارگران: به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران- دبیر کمیته ایثارگران سپاه استان همدان

کمیته امنیت و حفاظت: به ریاست اداره کل امنیتی استانداری، دبیر کمیته معاونت عملیات سپاه استان همدان

کمیته اقشار و تشکل‌های مردمی: به ریاست معاون امور اجتماعی استانداری، دبیر کمیته معاونت اجتماعی سپاه استان همدان

کمیته رسانه و مطبوعات: به ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر کمیته سازمان بسیج رسانه سپاه استان همدان

کمیته فضای مجازی و زیرساخت: به ریاست اداره مخابرات استان، دبیر کمیته فضای مجازی سپاه استان همدان

کمیته برگزاری مراسمات و اجلاسیه: به ریاست معاونت سیاسی استانداری، دبیر کمیته تیپ ۳۲ انصارالحسین (ع) همدان

کمیته دانشگاهیان و اساتید: به ریاست دانشگاه بوعلی سینا همدان، دبیر کمیته سازمان بسیج دانشجویی همدان

کمیته فرهنگی و هنری: به ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیر کمیته معاونت فرهنگی و هنری سپاه استان همدان

کمیته امور بانوان: به ریاست معاون امور بانوان استانداری، دبیر کمیته بسیج جامعه زنان سپاه استان همدان

کمیته تبلیغات محیطی و فضاسازی: به ریاست شهرداری همدان، دبیر کمیته معاونت فرهنگی و هنری سپاه استان همدان

کمیته فرهنگیان و دانش آموزی: به ریاست اداره کل آموزش و پرورش، دبیر کمیته سازمان بسیج فرهنگیان سپاه استان همدان

کمیته اطلاع رسانی و تولیدات رسانه‌ای: به ریاست صدا وسیمای مرکز همدان، دبیر کمیته روابط عمومی سپاه استان همدان

دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان نیمه اول سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات