امام جمعه شهر علی اکبر گفت:

انقلاب اسلامی همچنان بعد از ۴۳ سال در جایگاه آفندی و پیشروی قرار دارد

هامون/ حجت الاسلام سرگزی گفت: دشمن در لحظه پیروزی انقلاب غافلگیر شد و نتوانست از پیروزی انقلاب جلوگیری کند اما از فردای پیروزی با همه توان و امکانات در تمامی عرصه های متصور کمر همت برای حذف ماندگاری انقلاب بست.
کد خبر: ۹۴۱۴۸۶۵
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرنگار بسیج از هامون، حجت الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی امام جمعه شهر علی اکبر، در  خطبه های نماز جمعه مسجد جامع این شهر ضمن سفارش به تقوای همه جانبه، اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر و قدردانی از نیروهای نظامی و انتظامی در برقراری امنیت، با اشاره به ایه 25 سوره حدید گفت: مردم بايد حكومت و تشكيلات داشته باشند تا بتوانند براى قسط بپاخيزند و جلو طغيانگران را بگيرند. ليقوم النّاس بالقسط و در حکومت اول كار فرهنگى و تربيتى، بعد اعمال قدرت و تنبيه. «أنزلنا... الكتاب و الميزان... و أنزلنا الحديد.

خطیب نماز جمعه شهر علی اکبر اظهار کرد: كسی مدعی آن نیست كه طبقات محروم و ضعیف و كم درآمد و خصوصاً اقشار كارمند و اداری، در تنگنای مسائل اقتصادی نیستند، ولی آن چیزی كه همه مردم ما فراتر از آن را فكر می كنند، مسأله حفظ اسلام و اصول انقلاب است. مردم ایران ثابت كرده اند كه تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند، ولی تحمل شكست انقلاب و ضربه به اصول آن را هرگز نخواهند داشت. ملت شریف ایران همیشه در مقابل شدیدترین حملات تمامی جهان كفر علیه اصول انقلاب خویش مقاومت كرده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی عنوان کرد: اگر پیروزی انقلاب در بهمن ۱۳۵۷ یک معجزه بود استمرار و چهل و سه ساله شدن آن معجزهای بزرگتر است. زیرا اگر دشمن در لحظه پیروزی انقلاب غافلگیر شد و نتوانست از پیروزی انقلاب جلوگیری کند اما از فردای پیروزی با همه توان و امکانات در تمامی عرصه های متصور کمر همت برای حذف ماندگاری انقلاب بست ولی طرفی نبست و به تعبیری هرچه در توان داشت به کار گرفت تا انقلاب به ۴۰ سالگی نرسد ولی به کوری چشم آنان این اتفاق افتاد و انقلاب، امروز جشن ۴۳ سالگی و آغاز ۴۴ سالگی خود را برگزار می کند و این یک پیروزی بزرگ و معجزهای بزرگتر از معجزه پیروزی انقلاب می باشد.

وی بیان کرد: تمام تحرکات دشمن در این چهل سال اول پاتک انقلاب بوده است" امروز که انقلاب ۴۳ ساله شده است نیز پاتک دشمن ادامه دارد. در واقع ملت در بهمن ۵۷ با یک پیشروی و حمله که متکی به ۱۵سال طراحی از سال ۴۲ بود؛ ایران را از اسارت نظام طاغوتی و سلطه آمریکا آزاد کرد و امروز ۴۳ سال است که دشمن مرتب پاتک می کند تا آن چه را که در این کشور از دست داده به دست آورد و همواره ناکام مانده است.

خطیب نماز جمعه شهر علی اکبر تاکید کرد: در حقیقت انقلاب اسلامی همچنان بعد از ۴۳ سال در جایگاه آفندی و پیشروی قرار دارد. البته در پیشروندگی و پیشبرندگی، گه گاهی دچار کندی و تندی سرعت یا صعود و فرود یا فراز و نشیب شده اما هرگز توقف نداشته و همواره حرکتی رو به جلو داشته است و در نقطه مقابل، این دشمن است که تمام تحرکاتش به نوعی پاتک برای ایجاد سد در برابر پیشروی انقلاب بوده که به لطف الهی شکست خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی تصریح کرد: در جشن ۴۳ سالگی انقلاب، معمولاً از دستاوردها گفته می شود اما نکته حائز اهمیت آن است که بدانیم اولاً دستاوردها فقط مادی نیست و ثانیاً در همین دستاوردهای مادی در بخشهایی پیشرفتها فوق انتظار بوده و البته در بخشهایی عقب ماندگی وجود دارد و ثالثاً دستاوردهای معنوی را نباید از قلم انداخت.

وی خاطر نشان کرد: در آن دسته از دستاوردهای مادی که پیشرفتها فوق انتظار بوده می توان به عرصه های سیاسی، عرصه های دفاعی (موشکی، پهپادی، فضایی، لیزر سلول های بنیادی ساخت واکسن و... )، عرصه هسته ای و غنی سازی و عرصه امنیتی اشاره کرد و در بخش های کمتر شده و دارای عقب ماندگی میتوان به اقتصاد، فرهنگ، صنعت خودروسازی و بانک داری اشاره کرد که متاسفانه رشد متوازن و قابل توجهی نداشته اند و امروز هم به نقطه ضعف بزرگی تبدیل شده اند. قطعاً در هر دو بخش فوق الذکر، انگیزه ها و روحیات و افراد و دولت ها در پیشرفت یا عقب ماندگی نقش کلیدی داشته اند.

وی در پایان با اشاره به احصاء دستاوردهای معنوی نیز به اختصار به چند نمونه اشاره کرد: مثلا تربیت یافتگی و تبدیل شدن انسان ها به عنصر جهادی و معنوی با کدام دستاورد مادی حاصل می شود؟حاج قاسم سلیمانی این اسطوره بی بدیل و تکرارنشدنی در بستر انقلاب اسلامی به رشد و تکامل و انقلابی گری می رسد و به یک مکتب تبدیل می شود این رشد و کمال محصول دستاوردهای مادی انقلاب است.

ارسال نظرات