پایگاه بسیج حضرت راضیه(س) خواهران شهر یاسوج با وجود آن که در یکی از مناطق حاشیه نشین شهر واقع شده اما با فعالیت های مختلف جهادی در منطقه سرآبتاوه توانسته است به عنوان پایگاه برتر بسیج خواهران در استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شود.
کد خبر: ۹۴۱۵۰۶۳
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات و به نقل از خبرگزاری فارس:

عناوین زیر را با دقت مطالعه کنید، این‌ها تنها بخشی از فعالیت‌های پایگاه برتر بسیج خواهران شهر یاسوج است: تولید ماسک در اوایل ایام شیوع کرونا در کشور، تهیه جهیزیه برای نیازمندان منطقه، جمع آوری کمک‌های مومنانه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان جامعه هدف منطقه، کمک به اشتغالزایی در منطقه سرابتاوه و دیگر اقدامات جهادی مانند کمک به آزاد‌سازی زندانیان جرایم غیرعمد، کمک به بیماران صعب‌العلاج و برگزاری اردوهای جهادی برای کمک به کشاورزان منطقه.

 
پایگاه بسیج حضرت راضیه(س) خواهران منطقه سرآبتاوه شهر یاسوج با چنین فعالیت ها و خدمات مختلف جهادی توانسته است در جشنواره اسوه و مالک اشتر بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایگاه برتر بسیج خواهران استان معرفی شود. پایگاهی که نه در مرکز شهر یاسوج، بلکه در یک منطقه حاشیه نشین واقع شده است و توانسته به خوبی اثربخشی تفکر بسیجی و انقلابی را در این منطقه نشان بدهد.
در همین خصوص دقایقی با فرمانده این پایگاه مقاومت بسیج گفت‌وگویی انجام دادیم.
 

 *هدف و انگیزه شما ازاین همه فعالیت جهادی و بسیجی  در پایگاه‌ها چه بوده است؟

علاقه‌مندی به اهداف و آرمان‌های بسیج در انقلاب اسلامی و نقش آفرینی در این حوزه مهم‌ترین انگیزه من بوده است. با توجه به این که فرماندهان بسیجی بسیار خوبی نیز با ما کار می کردند و اخلاق و رفتار بسیار خوبی داشتند بنابراین حاضر بودم تمام وقتم را برای فعالیت‌های بسیج بگذارم چرا که هیچ‌گونه خستگی احساس نمی‌کردم. از طرفی سرابتاوه از مناطق آسیب‌خیز و کم برخوردارشهر یاسوج  بود . به همین خاطر انگیزه داشتن تا با کمک بسیج آسیب‌های اجتماعی منطقه را شناسایی و قدمی در کاهش این آسیب ها بردارم. هم چنین به کمک زنان سرپرست خانوار دارای مشکل بروم و مشکلات مردم را با همکاری سایر نهادها حل کنیم.
 

*پایگاه شما در چه حوزه‌هایی فعالیت دارد؟

در حوزهای  مختلف سازندگی، فرهنگی، تعلیم و تربیت، اجتماعی، آموزش، عملیات، فضای مجازی، کارهای خلاقانه و ابتکاری داریم.

*به بخشی از اقداماتتان در حوزه سازندگی اشاره بفرمایید

یکی از مهم ترین اقدامات ما در حوزه سازندگی شامل افتتاح و تشکیل صندوق‌های اشتغالزا و مردم یار است با همکاری بسیج سازندگی است. هم اکنون صندوق خواهران پایگاه ما ۱۷۹ عضو در قالب ۱۲ گروه دارد که به ۱۴۰ نفر از اعضا وام تعلق گرفت و برای جمعی از آن ها اشتغال ایجاد شد. با وام‌هایی که صندوق اختصاص داد مشاغلی همچون  نانوایی نان سنتی، راه اندازی مغازه پوشاکی،لوازم خانگی و خرازی،  تهیه ترشیجات ، تهیه مربا ، پرورش مرغ، بافت گیوه ، تهیه و توزیع داروهای محلی ،تهیه آبغوره ، خیاطی ،خرید وسایل جوشکاری ، تهیه کشمش ، خرید پمپاژ آب و  بافت وسایل آشپزخانه  و.. در منطقه انجام شد.
در این صندوق علاوه بر اشتغال وام‌هایی برا اجاره خانه، بیمه ماشین، هزینه خوابگاه، خرید وسایل خانه، خرید گوشی و  خرید جهیزیه پرداخت شد، همچنین وام‌های اضطراری هم به اشخاص پرداخت شد.
کمک به زنان کارآفرین خود سرپرست، و ویزیت رایگان در منطقه نیز از دیگر اقدامات ما در حوزه اقدامات جهادی  بوده است.  شغل‌هایی که ایجاد شده علاوه بر اینکه در پایگاه  برا فروش گذاشتیم یک گروه تجاری در فضای مجازی تشکیل دادیم که محصولات به فروش برسد.

ارسال نظرات