خبرهای داغ:
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین؛

درمان سویه اُمیکرون نیاز به تجویز داروهای مختلف ندارد/ تجویز نابجای داروها،کشور را با کمبود دارو مواجه ساخته است

دیدبان با اشاره به کمبود ۱۵۰ نوع دارو در کشور گفت: متاسفانه داروهای متعددی برای مبتلایان به سویه امیکرون تجویز می شود در حالی که معمولا نیاز به یک مسکٌن دارد و همین امر مشکلاتی را در بحث دارو و کمبود دارو به وجود می آورده است.
کد خبر: ۹۴۱۵۴۶۹
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین به ریاست مهدی علایی استاندار قزوین و با حضور مسوولان استانی در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در این مراسم بیان کرد: طی یک هفته گذشته تمام تست های ردید و پی سی آر مثبت بوده و این امر نشان از افزایش مبتلایان به سویه امیکرون است.

وی گفت: مرگ آورترین ماه کرونایی شهریورماه سال‌جاری بوده و در حال حاضر نیز نسبت به روزهای گذشته که میزان مرگ و میر کرونایی به صفر رسیده بود روزانه بین پنج تا هفت نفر موارد فوتی در استان داریم و طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵ نفر از بیماران کرونایی استان قزوین جان باختند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: بر همین اساس در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۱۰۴ بیمار جدید تعداد افراد بستری در بیمارستان های استان به ۳۶۲ نفر رسید که از این تعداد ۱۵ نفر بیمار بدحال و دو مورد در انتظار دریافت خدمات آی سی یو هستند.

دیدبان تصریح کرد: طی تست های انجام گرفته، موارد قطعی ابتلا به کرونا در این مدت ۴۲۵ نفر می باشد و با تلاش کادر درمانی در شبانه روز گذشته ۱۱۳ نفر از بیماران پس از بهبودی از بیمارستان ها ترخیص شدند.

وی افزود: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون ۴۷ هزار و ۵۱۹ نفر از بیماران کرونایی در بیمارستان ها بستری شدند و تعداد فوتی ها نیز ۲ هزار و ۷۲۰ نفر ثبت شده است. همچنین موارد قطعی ابتلا به کرونا ۱۳۸ هزار و ۸۸۱ نفر و موارد مشکوک نیز ۲۲ هزار و ۶۲۰ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان اضافه کرد: در حال حاضر ۹۵ممیز ۵۸ درصد گروه سنی بالای ۱۲ سال واکسن نوبت اول و ۸۶ ممیز ۸۴ درصد نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده اند و ۳۴ ممیز ۴۰ درصد نیز نوبت سوم واکسن را تزریق کرده اند.

دیدبان با اشاره به کمبود دارو در کشور گفت: کمبود ۱۵۰ نوع دارو در کشور وجود دارد. متاسفانه داروهای متعددی برای مبتلایان به سویه امیکرون تجویز می شود در حالی که معمولا نیاز به یک مسکن دارد و همین امر مشکلاتی را در بحث دارو و کمبود دارو به وجود می آورده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار