خبرهای داغ:
در مراسمی انجام شد؛

رونمایی از ۱۰ سامانه دفاعی ارتقایافته موشکی در حوزه رزم زمینی

با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ۱۰ سامانه دفاعی ارتقا یافته موشکی در حوزه رزم زمینی رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۱۵۴۹۵
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم رونمایی از ۱۰ سامانه دفاعی ارتقا یافته و موشک در حوزه رزم زمینی که با حضور معاونین و مدیران صنعت دفاعی در مجموعه سازمان صنایع دفاع برگزار شد، با تبریک ایام‌الله دهه مبارکه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره هزار شهید صنعت دفاعی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهیدان و با تأسی به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (س) و همچنین تدابیر و منویات مقام معظم فرماندهی کل قوا، یک قدرت محض در غرب آسیا و یک قدرت تاثیرگذار در عرصه‌های بین‌المللی است.

امیر آشتیانی با بیان اینکه بشر همواره به دنبال حیات طیبه است و در طول این مسیر پرمخاطره پیوسته با خیر و شر و تهدیدات متنوع مواجه می‌شود، تصریح کرد: این روند از ابتدای خلقت وجود داشته و در آینده نیز وجود خواهد داشت.

وی افزود: یکی از مولفه‌های اثرگذار در ارتقای توان دفاعی نیرو‌های مسلح، بهره‌مندی از سامانه‌ها، محصولات و تجهیزات کارآمد در مقابله با تهدیدات دشمن به ویژه در حوزه رزم است، لذا تغییرات در صحنه نبرد، ابزار‌های متناسب جهت پاسخگویی را می‌طلبد که ضروری است برای حفاظت و صیانت از کشور و مردم زمینه‌های ارتقای توانمندی‌های نظامی را فراهم کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه سازمان صنایع دفاع باید هوشمندسازی و افزایش برد سامانه‌های دفاعی را به عنوان یک راهبرد اصلی همواره مدنظر قرار دهد، خاطرنشان کرد: امروزه با تلاش‌های انجام گرفته در این سازمان، رویکرد «یک شلیک، یک هدف» و درگیری عملیاتی در فاصله دورتر در ۱۰ عنوان از سامانه‌های دفاعی تولیدی تحقق پیدا کرده است.

گفتنی است، سامانه‌های دفاعی رونمایی شده شامل انواع موشک‌های استقراری، محمول بالگرد و پهپاد با مشخصات و مختصات گوناگون متناسب با نیازمندی‌های دفاعی و همچنین مهمات هوشمند دوربرد و نقطه‌زن توپخانه‌ها و خمپاره‌انداز‌ها هستند که افزایش برد و دقت در انهدام هدف از خصوصیات اصلی آن‌هاست.

همچنین در این مراسم براساس تحقق رویکرد «ارتقای متحرک» در سازمان رزم نیرو‌های مسلح و خودکفایی و بومی‌سازی محصولات مورد نیاز نیرو‌ها «خودرو راهکنشی ارس ۳» با ویژگی‌های خودرو‌های نظامی نوین و طراحی جدید تک‌کابین و دوکابین، در فرآیند تولید انبوه قرار گرفت.

ارسال نظرات