خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار خبر داد

توزیع ۳ هزار بسته معیشتی در شهرستان بهار

بهار-مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار از توزیع ۳ هزار بسته معیشتی به مناسب ولادت حضرت علی (ع) و دهه مبارک فجر در شهرستان بهار خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۵۹۱۴
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

علی یوسفی‌کیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار با اشاره به برکات انقلاب اسلامی در پیشرفت ایران در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، اقتصادی و ... اظهار کرد: بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار نیز در راستای خدمت‌رسانی به آحاد مردم جامعه در مناسبات مختلف اقدام به انجام فعالیت‌های عام المنفعه، حمایت از کار آفرینان و دستگیری از نیازمندان کرده است.

وی افزود: همزمان با ایام الله دهه فجر نیز طرح‌های عمرانی و خدمت‌رسانی به همت سپاه ناحیه بهار در همین راستا اجرا شده است که از جمله آنها افتتاح فروشگاه تولیدات خانگی فدک با همکاری حوزه حضرت فاطمه الزهرا (س) در راستای اجرای طرح «هر بسیجی؛ یک کارآفرین»، در زمینه‌های رشته‌بری، کلوچه، نان، خیاطی، صنایع تبدیلی شوریجات، ترشیجات و مربا، ست آشپزخانه، عروسک بافی، سفال و سرامیک و مینا کاری، حوله، کشت زعفران، ادویه جات و عرقیجات و پرورش گل بوده که زمینه اشتغال برای بیش از ۴۰ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهارابراز داشت: همچنین نمایشگاه و فروشگاه عرضه مستقیم محصولات تولیدی اقتصاد مقاومتی با همکاری حوزه مقاومت بسیج حضرت معصومه (س)، بخشداری و شهرداری صالح آباد در قالب ۱۱ غرفه شامل عرقیات گیاهی، ترشیجات،فرش و تابلو فرش، ترمه،بافتنی، چرم، کتاب،سفال و زیر لعابی، پرورش گل، شیرینی خانگی و زعفران به مدت ۵ روز در حسینیه سادات شهر صالح آباد برپا شد.

وی عنوان کرد: به مناسب ولادت حضرت علی (ع) و دهه مبارک فجر ۳ هزار بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در راستای تحقق مطالبات امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و پنج مورد جهیزیه، سه مورد سیسمونی ۶۵ میلیون تومان تهیه و توزیع شده است.

یوسفی‌کیا بیان کرد: ساخت و  تعمیر ۶ مورد مسکن در روستای وهنان، سیمین، زاغه، پرلوک و دربند با مشارکت کمیته امداد نیزاز دیگر خدمات این نهاد در دهه فجر و ولادت امام علی (ع) بوده است.

وی در ادامه از پرداخت ۵ میلیارد وام اشتغالزایی به کارآفرینان در عرصه‌های خیاطی، پرورش دام، تولید سفال، جوراب بافی، مشاغل خانگی، پرورش قارچ و صنایع تبدیلی و ۴۰۰میلیون تومان وام به تولیدی‌های فرش، گلخانه‌ها و خیاطی در راستای حمایت از تعاونی‌های سطح شهرستان خبر داد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار افزود: راه‌اندازی هشت صندوق قرض الحسنه در شهر و روستا در دهه فجر نیز از دیگر خدمات بسیج سازندگی ناحیه شهرستان بهار بوده است که با راه‌اندازی این تعداد صندوق سهمیه شهرستان بهار در بحث صندوق قرض الحسنه به ۷۷ صندوق رسید، با توجه به اینکه سهمیه سال جاری ۷۵ صندوق بوده است.

وی ابراز داشت: فعالیت گروه‌های جهادی در بحث رزمایش و برگزاری کلاس‌های آموزش هلال احمر و کلاس خیاطی، کمک به توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی نیز از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار