مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با بسیج مطرح کرد:

بیش از 5 هزار روستای سیستان و بلوچستان دارای شبکه آبرسانی سالم و بهداشتی

زاهدان/ علیرضا قاسمی گفت: بیش از 5 هزار روستای استان سیستان و بلوچستان از شبکه آبرسانی سالم و بهداشتی بهره مند هستند.
کد خبر: ۹۴۱۶۰۴۷
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: در ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تنها 119 روستای استان دارای شبکه آبرسانی تقریبا ناقصی بدوند اما به برکت انقلاب اسلامی و تلاش های انجام شده در حال حاضر 5 هزار 594 روستای استان در سامانه آبرسانی شرکت آب و فاضلاب ثبت هستند و 3 هزار و 100 روستای پرجمعیت استان دارای شبکه آبرسانی سالم و بهداشتی هستند.

علیرضا قاسمی افزود: در حوزه شبکه آبرسانی شهری هم در حال حاضر طبق آخرین آمار 50 شهر استان بطور کامل دارای شبکه آبرسانی سالم و بهداشتی هستند.

وی بیان کرد: در ابتدای پیرزوی انقلاب اسلامی تنها 70 هزار مشترک شهری داشتیم اما در حال حاضر چیزی حدود 370 هزار مشترک آب شهری داریم .

قاسمی  با اشاره به اینکه شاخص بهره مندی ما در حوزه شهری  96 و نیم است که در تلاشیم  به متوسط کشوری که 99 درصد است برسیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در بخش شبکه آبرسانی روستایی  اقدام خیلی بزرگی در دولت سیزدهم برای شبکه آبرسانی روستایی انجام شده است افزود: این اقدام بزرگ و ارزشمند که با همکاری قرار گاه امام حسن مجتبی ذیل نیروی زمینی قدس در حال انجام است و کلنگ آن هم در دهه فجر امسال به زمین زده شده آبرسانی به هزارو 751 روستای استان است.

 وی ارزش این قرار داد را 5 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:  قرار هست 554 هزار نفر ازجمعیت روستای استان  را تحت پوشش قرار دهد.

قاسمی ادامه داد:  با این اقدام که قرار است کمتر از سی ماه  انجام شود شاخص روستایی  استان در بحث بهرمندی آب سالم 12 درصد رشد خواهد داشت.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار