مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد:

حضور 1564 معتکف سیستان و بلوچستانی در 39 مسجد

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، گفت: از روز گذشته هزار و 564 نفر از خواهران و برادران در 39 مسجد استان برای انجام اعمال اعتکاف، معتکف شده و در حال راز ونیاز با خداوند متعال هستند.
کد خبر: ۹۴۱۶۰۶۰
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام منصور باقر بیک تبریزی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده مقرر بود در 48 مسجد سطح استان، مراسم معنوی اعتکاف برگزار شود و براین اساس بیش از دو هزار نفر از طریق سامانه و به صورت سنتی اقدام به ثبت نام  کردند.

وی ادامه داد: پس از بررسی انجام شده تعداد مساجد با توجه به قرمز شدن چند شهر استان و لغو مراسم اعتکاف در این شهرها و دانشگاه ها، به 39 مسجد تقلیل پیدا کرد و براساس آخرین اطلاعات جمع آوری شده، در حال حاضر هزار و 564 معتکف شامل 448 مرد و هزار 116 زن در این مساجد، به عنوان معتکف در حال عبادت هستند و براین اساس، امسال بانوان رکوردار معتکفین سیستان و بلوچستان می باشند.

وی خاطر نشان کرد: معتکفین براساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا و سازمان تبلیغات اسلامی، 20 درصد ظرفیت جمعیتی مساجد را تشکیل داده و در بین آنان رعایت مسائل بهداشتی به طور جدی پیگیری می شود تا با مشکلی مواجه نشویم.

وی  خاطر نشان کرد: ماه رجب فرصتی برای تقویت عبودیت و بندگی محسوب می‌شود که بهتر است نهایت استفاده از آن‌ به خصوص ایام البیض را داشته باشیم،چرا که اعتکاف یک مراسم معنوی جامع و کامل است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار