امام خمینی: مبادا انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد!!

وزارت ارشاد با مخدر فروش های فرهنگی و با سم ‌پراکنان فرهنگی مبارزه کند! /مدیریت جهادی از شاخصه های مسئولیت در نظام اسلامی است

یکی از مهم ترین وصیت های حضرت امام خمينی (ره) خطاب به مردم در خصوص مسئولان این بود که: من در ميان شما باشم و يا نباشم به همه‌ شما وصيت و سفارش مى‏كنم كه نگذاريد انقلا‌ب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. نگذاريد پيشكسوتانِ شهادت و خون در پيچ و خم زندگى روزمره‌ خود به فراموشى سپرده شوند.
کد خبر: ۹۴۱۶۳۹۱
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹

این پیام امام(ره) دارای اهميت بسيار بالایی برای مردم هم در آن زمان و هم برای نسل‌های بعد از خودشان بوده است. این بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی بعد از گذشت چندین دهه هنوز هم، تازگی دارد و برای همه نسل ها و عصرها قابل اجراست و در مقاطع مختلف شاهد بوده ایم که هرکجا مدیریت کشور در سطوح مختلف به دست افراد نا اهل افتاد، هزینه هایی به نظام و مردم تحمیل شد.

ایشان جملات کلیدی را بیان کردند که صداقت گفتارشان در طول چهار دهه پس از انقلاب اسلامی به جهانیان ثابت شد؛ از جمله فرمایشات ایشان درخصوص ِ خوی استکباری آمریکا بود که بیان کردند: « ما آنقدر که از آمریکا صدمه دیدیم از هیچ کس ندیدیم. بدانید شما با یک قدرتى مواجه هستید که اگر یک غفلت بشود، مملکت تان از بین مى‏رود. غفلت نباید بکنید  و هرچه فریاد دارید، بر سرِ آمریکا  بکشید.  آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است؛ ایشان تاکید داشتند که همه گرفتاری هایی که ما داریم از دست آمریکاست و ما دیدیم که از ابتدای انقلاب آمریکا به کمک منافقین 17000 نفر را در کشورمان  ترور کردند.

هشت سال جنگ تحمیلی را به راه انداختند و در طول این هشت سال، هرکجا که رزمندگان ما موفق و پیروز می شدند آمریکا به کمک ارتش صدام وارد صحنه می شد از جمله جنگ نفت کش ها، حمله به نیروهای ایران در عملیات محاصره عراقی ها در جزیره فاو، حمله به پالایشگاه ها، جنگ شهرها، حملات شیمیایی و غیره به دست آمریکا کلید خورد و بی دلیل نبود که امام فرمودند:« آمریکا  تروریست بالذات دولتی است که سراسر جهان را به آتش کشیده است.» و این را می توان از 20 سال اشغال افغانستان و به راه انداختن جنگ یمن و ایجاد داعش در عراق و سوریه و نابود کردن زیرساخت های این کشورها در طول نزدیک به 10 سال و یا در آخرین تحولات منطقه ای، روشن کردن آتش فتنه در مرز روسیه با اوکراین نام برد که اقدام به فروش تسلیحات فراوان به این کشور و گسیل کردن ناتو به مرز اوکراین با روسیه کرده است.

امام (ره) به آنهایی که آمریکا را منجی و کدخدای جهان تصور می کردند، توصیه کرد: « آنهایی که خواب آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند.» و دیدیم که آنها از خواب بیدار نشدند و در بحث مذاکرات وین، آمریکا را آنچنان قدرتمند تصور می کردند که گویا اگر با آنها وارد مذاکره نشویم آمریکا می تواند با یک موشک ما را نابود کند. و این؛ همان توصیه های موکد امام خمینی (ره) در مورد خطر آمریکا و آمریکا زدگی بود که بعد از چهار دهه از انقلاب شاهد تحقق پیش بینی های امام در مورد نا اهلان و نامحرمان بودیم.

 البته مراقبت از سپردن پست ها و مناصب به افراد نا اهل، مختص مسئولان رده های بالای مدیریتی نیست، بلکه این موضوع در تمام سطوح مدیریتی از دهیاری و عضو  شورای روستا گرفته تا بخشدار و فرماندار و استاندار و وزیر و نماینده مجلس و رئیس جمهور مهم است و اهمیت دارد.

  حتی در پایین ترین رده های مدیریتی شاهد بوده ایم که هرکجا کارها به افراد نااهل و بی ایمان سپرده شد هزینه هایی به مردم و انقلاب تحمیل شد. حقوق های نجومی، اختلاس ها، ارتشاء، پولشویی،  و... نتیجه سپردن کارها به نا اهلان و نامحرمان بوده است.

  

سَم پراکنی های فرهنگی

مقام معظم رهبری، سال 1393 را سال «اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی» نامیدند. ایشان در سال های گذشته نیز بارها بر کار و مدیریت جهادی تاکید فراوان داشته و آن را از شاخصه های مسئولیت در نظام اسلامی دانسته اند.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر نابسامانی، ناکارآمدی و ضعف در مدیریت‌ها وجود دارد، باید آن را با انتخاب درست و خوب و روی کارآوردن مدیریت مردمی و اسلامی جبران کرد.  

حضرت آیت الله خامنه ای، تصریح کردند: «فساد» مثل رخنه‌ها و ترکهایی است که در یک استخر واقع می شود. شما لوله‌های چند اینچی را می گذارید و مرتب از اینها به داخل استخر آب می ریزید؛ اما پُر نمی شود - این همه تلاش، به جایی نمی رسد - چرا؟ چون رخنه و ترک وجود دارد و آبها بدون اینکه جمع شود تا  به آنجایی که می خواهیم هدایت شود، هدر می رود؛ فساد این‌گونه است.

رهبر معظم انقلاب؛ ایمان و هویت اسلامی و انقلابی و پایبندی به آن را از «اصول» دانستند و فرمودند: چطور وزارت بهداشت با داروفروش های مصنوعی ناصرخسرو مبارزه میکند؛ اما وزارت ارشاد با مخدر فروش های فرهنگی و با سم ‌پراکنان فرهنگی مبارزه نکند!؟

متاسفانه در سال های اخیر فضای مجازی هم به محل فساد و باج خواهی و انتشار مطالب برای کوبیدن افراد یا بالا بردن آنها برای رسیدن به خواست های شخصی و مادی تبدیل شده تا جایی که معظم له فرمودند: اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم رئیس فضای مجازی کشور می شدم که این موضوع نشان از دغدغه مندی فراوان مقام معظم رهبری در حوزه فضای مجازی است.

ایشان تاکید کردند: فضای مجازی میدان مبارزه بوده، هست و خواهد بود و تنها شکل و نوع آن تفاوت کرده است و البته مبارزه، مرد میخواهد نه انسان بیکار؛ فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است لذا اگر از فضای مجازی غافل شویم و نیروهای مومن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئناً ضربه خواهیم خورد بنابراین هرکس باید به اندازه وسع، توان و هنر خود در این میدان حضور یابد.

اکبر طبری

معمولا از نمک برای جلوگیری از گندیدن مواد غذایی استفاده می شود؛ اما وای به روزی که بگندد نمک. دستگیری اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه‌قضائیه که با پولشویی، ارتشا و حمایت از مفسدان، مرتکب خیانتی بزرگ در امانت شد، (مصداقی از سپردن امور به دست نا اهلان و نامحرمان است. )

محمد رضا رحیمی

اختلاس در بیمه ایران عنوان اختلاسی است که در چند دوره مختلف در شرکت بیمه ایران صورت گرفته‌است و پیگیری قضایی آن منجر به صدور حکم علیه مقامات  از جمله محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس‌ دولت دهم شد. (مصداقی از سپردن امور به دست نا اهلان و نامحرمان.)

  

محمودرضا خاوری

  محمودرضا خاوری   مدیر عامل سابق بانک ملی ایران به دلیل مشارکت در اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی در مهر ۱۳۹۰ به بهانهٔ «مشکلات عصبی  و بیماری مزمن» از مقام خود استعفا داد و به کشور کانادا که تابعیت آن را داشت گریخت. (مصداقی از سپردن امور به دست نا اهلان و نامحرمان.)

آقا زاده ها

پس از تشکیل دادگاه‌های مفاسد اقتصادی تعداد زیادی از آقازادگان به دلیل داشتن تخلفات متعدد مالی به زندان افتادند. از پسر فلان مسئول تا دختر فلان وزیر و همچنین مدیران سازمان خصوصی‌سازی و شرکت خودروسازی ایران‌خودرو در میان متهمان مفاسد اقتصادی دیده شد.

آقازاده هایی که با رانت و سوء استفاده از نام خانوادگی و مقام اجتماعی شان دست به تحصیل مال نامشروع زده بودند و پرونده‌های فساد اقتصادی برایشان باز شد. محمد مهدی آخوندی فرزند عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی سابق نیز به دلیل برخی از مشکلات فساد مالی به همراه ۴ نفر دیگر بازداشت شد. متهمان و مجرمان دادگاه‌های فساد اقتصادی و ساکنان زندان اوین تنها فرزندان مقامات نیستند، بلکه حتی داماد وزیر هم می‌تواند مفسد اقتصادی باشد و در زندان اوین شب را صبح کند.یکی از دریافت‌کنندگان تسهیلات بانک سرمایه «سید محمد هادی رضوی» داماد شریعتمداری وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.  (مصداقی از سپردن امور به دست نا اهلان و نامحرمان.)

حسین فریدون

اما یکی از معروف‌ترین پرونده‌های اقتصادی که چند سالی فضای سیاست کشور را درگیر کرد ، پرونده فساد اقتصادی حسین فریدون برادر رئیس جمهور سابق است.

حسین فریدون دستیار ویژه سابق رئیس جمهور ایران، مشاور محمد جواد ظریف و از اعضای سابق تیم مذاکره کننده ۵+۱ ایران بود، اولین بار بحث اتهامات فریدون در ماجرای حقوق‌های نجومی مطرح شد. (مصداقی از سپردن امور به دست نا اهلان و نامحرمان.)

مهدی جهانگیری

از برادر رئیس جمهور که بگذریم به مهدی جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دوره دوازدهم می‌رسیم که پای او هم به دادگاه مفاسد اقتصادی باز شد.

مهدی جهانگیری به اتهام اخلال در مسائل مالی کشور، کسب درآمد نامشروع و خروج ارز از کشور چهاردهم مهر ماه سال ۹۶ بازداشت شد.  (مصداقی از سپردن امور به دست نا اهلان و نامحرمان.)

معاون اجرایی دولت دهم

حمیدرضا بقایی معاون اجرایی محمود احمدی نژاد یکی از متهمان بزرگ دولت نهم و دهم بود که از سال ۸۸ تا ۹۰ ریاست سازمان میراث فرهنگی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور را بر عهده داشت. اختلاس، خرید سکه، تصرف غیر قانونی در اموال و وجوه دولتی، نشر اکاذیب به قصد تشویق اذهان عمومی، توهین به مسئولان قوه قضاییه از جمله اتهامات بقایی بوده است. (مصداقی از سپردن امور به دست نا اهلان و نامحرمان.)

شتر دزد تخم مرغ دزد را تشجیع می کند

سوء استفاده از جایگاه های مدیریتی به مسئولان رده بالا خلاصه نمی شود؛ وقتی رده های بالای مدیریتی مرتکب تخلفات می شوند، مدیران و مسئولان پایین دستی نیز جرات و شهامت ارتکاب جرم را پیدا می کنند که در این خصوص، سال های اخیر شاهد اخبار مختلفی از اختلاس، ارتشاء و رشوه در سطح شوراها، دهیاری ها و شهرداری های شهرستان های مختلف بودیم.

  ۲۶ شهريور ۱۳۹۹  حجت‌الاسلام جبار جوادی  بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری از دستگیری ۲۵ نفر از کارکنان 3 دهیاری‌ بخش مرکزی ری خبر داد و گفت: میزان تخلف در برخی دهیاری‌ها به 5 میلیارد تومان می‌رسد وعمده جرائم این پرونده اختلاس، رشوه، فاکتورسازی و جعل‌سازی برای جابه‌جایی پول‌ها بوده و برای این منظور حدود 40 مهر جعل کرده بودند و از طریق شرکت‌هایی که به راحتی تاسیس و ثبت می‌شود اقدام به این کار می‌کردند.

  این اقدام کارکنان دهیاری‌ها ظلم فاحشی در حق مردم این منطقه بود که اگر این مبالغ را برای روستا هزینه می‌کردند منطقه تبدیل به گلستان می‌شد؛ این خیانت مسئولان دهیاری ها و شوراها در امانتی که بیت المال به آنها سپرده بود، باعث بروز خسارت های فراوانی به مردم این مناطق  شده است؛ اگر این هزینه ها صرف روشنایی، تعریض جاده و افزایش علائم راهنمایی و رانندگی و هشدار دهنده می شد، باعث کاهش خسارات به مردم محروم مناطق جنوب تهران می شد چرا که همین چند روز گذشته فقط دو فقره انحراف از جاده و برخورد دو دستگاه خودرو به دیوار کارخانه ذوب مس محله امین آباد باعث شد بیش از 10 میلیون تومان به هر خودرو خسارت وارد شود. (مصداقی از سپردن امور به دست نا اهلان و نامحرمان.)

  موج بازداشت شهرداران و اعضای شوراها

سال 99 موج بازداشت شهرداران و اعضای شوراهای شهر در نقاط مختلف کشور   که اتهام همه آنها فقط فساد مالی بود، دل هر دلسوز و دوستدار انقلاب و نظام را به در آورد.  بازداشت حکمت امیری، شهردار رودهن به همراه مسئول امور قراردادهای مالی شهرداری این شهر، «جالب اینکه سال گذشته نیز مهدی کچویی، شهردار سابق رودهن و ١۶ نفر از مدیران و دو عضو شورای این شهر به دلیل تخلفات مشابه دستگیر شده بودند.» بازداشت شهردار، رییس و سه عضو شورای اسلامی شهر و سه نفر از کارکنان شهرداری اوشان، فشم و میگون؛ دستگیری 19 نفر شامل رییس و چند عضو شورای شهر بوشهر و تعداد زیادی متخلف دیگر؛ بازداشت شهردار منطقه یک بندرعباس و سه نفر دیگر به اتهام فساد مالی؛ در خوزستان که پیشتر در فروردین ماه دادستان اهواز از صدور کیفرخواست برای صد نفر و تعلیق شش نفر از کارکنان و مدیران شهرداری اهواز و مرتبطان آ‌نها به اتهام جرایم مالی خبر داده بود، در خرداد ماه نوید شعبانی شهردار مسجد سلیمان دستگیر شد و در تیر ماه نیز شهردار و سه عضو شورای شهر ویس بازداشت شدند.  در استان گیلان نیز شهریور‌ماه خبر بازداشت شهردار یکی از شهرهای شهرستان رودسر منتشر شد. اردیبهشت ماه سال‌جاری رضا پاک‌نهاد شهردار سابق منطقه هشت و شهردار وقت منطقه یک تبریز با حکم قضایی توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در ارتباط با پرونده فساد مالی دستگیر شد. در خرداد ماه سال‌جاری نیز «رییس شورای شهر تبریز و برخی مدیران شهرداری در ادامه بررسی پرونده فساد مالی دوره چهارم شورا و شهرداری تبریز بازداشت شدند» دادستان مهاباد نیز شهریور‌ ماه از دستگیری ۱۶ نفر از کارکنان شورای شهر و شهرداری این شهرستان به اتهام فساد مالی خبر داد. رییس  شورای شهر نیز ایرانشهر اول مهر ماه از سوی نیروهای اداره کل اطلاعات  استان سیستان و بلوچستان به «اتهام هشت فقره جعل مصوبات شورای شهر و هشت فقره استفاده از سند مجعول و سوءاستفاده از موقعیت شغلی» دستگیر شد. در سال گذشته فقط در پاکدشت استان تهران ۲۵ نفر، در اراک  ۱۷ نفر، در گچساران ۲۰ نفر، چهارباغ استان البرز ۱۵ نفر بازداشت شدند. (مصداقی از سپردن امور به دست نا اهلان و نامحرمان.)

 

بازداشت ۱۵ نفر از کارکنان شهرداری کهریزک  

  آبان ماه امسال هم، آرش ناصر پیرسرایی رئیس دادگاه کهریزک از دستگیری ۱۵ نفر از کارکنان و پیمانکاران شهرداری کهریزک به  اتهام اختلاس، ارتشاء، مساعدت در اخذ رشوه، مذاکره جهت وصول وجه و تحصیل مال نامشروع و کلاهبرداری  و تسهیل مال نامشروع از این شهرداری خبر داد. (مصداقی از سپردن امور به دست نا اهلان و نامحرمان.)

 

 بازداشت مدیرعامل منطقه آزاد چابهار

سوم بهمن 1400 در پی گزارشات متعدد واصله از سوی شهروندان سیستان وبلوچستان مدیرعامل منطقه آزاد چابهار توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه سیستان وبلوچستان بازداشت شد. (مصداقی از سپردن امور به دست نا اهلان و نامحرمان.)

شهدا شرمنده ایم!

به ازای هر صندلی مدیران ۷۳ شهید داده ایم؛ 

حدود سه هزار صندلی مدیریتی مهم در کشور داریم که به ازای هر صندلی ۷۳ شهید داده ایم؛ یعنی برای هر صندلی یک کربلا پشت سر گذاشته ایم...

 در طول چهل و دو سال از عمر انقلاب اسلامی بیش از 230 هزار شهید جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند که سن بیش از 75 درصد آنها زیر 23 سال بود از این تعداد، ۱۰۶ خانواده دارای ۴ شهید، ۶۳۹ خانواده سه شهید و ۵۶ خانواده ۵ شهید تقدیم نظام کردند.

مدیران  اختلاس گر، محتکران، و خائنان   وطن فروش  که به ناحق میزهایی را اشغال کرده اند، مراقب قداست این مسئولیت ها باشند. 

 ای کاش مسئولانی که در فکر اختلاس و ارتشاء هستند، از پدر و مادر شهیدانی که 5 فرزند یا تک فرزند خود را برای دفاع از انقلاب و کشور به میدان جنگ فرستادند و از همسر و فرزندان شهدا که برخی از آنها بعد از شهادت پدرشان متولد شدند، خجالت بکشند.

از سردار سلیمانی شرم کنند که او هم یک مسئول بود؛ اما برای تامین امنیت کشور و بالا بردن دست برتر مسئولان سیاسی در مذاکرات، جان خود را برای سربلندی کشور و آسایش مردم فدا کرد.

اگر دین ندارید آزاده باشید

امام حسین(ع) روز عاشورا بعد از اینکه همه یاران و فرزندانش به شهادت رسیدند فرمودند: «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید» سخن او خطاب به دشمنانش در روز عاشورا نبود بلکه خطاب به مدیران امروز هم هست که: «   اگر بندگی خدا را نپذیرفته اید و جهان پس از مرگ را باور ندارید و زندگی را در همین چند صباح دنیا تعریف می کنید، لااقل ارزش های انسانی را زیر پا نگذارید.»  

  

العاقبه للمتقین

  علی اشرف خانلری

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات