عملیات "والفجر۸ " نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: حماسه عملیات پیچیده آبی خاکی "والفجر۸" نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۴۱۶۵۶۱
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

عملیات

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به نقل از دفاع مقدس استان، علی واحد در جلسه بازخوانی عملیات «والفجر 8» و نقش رزمندگان استان اردبیل اظهار داشت: حماسه عملیات پیچیده آبی خاکی «والفجر 8» نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است و استان اردبیل با حضور تعداد قابل توجهی از رزمندگان خود در این عملیات، صفحه زرین دیگری را در کتاب پرافتخار دفاع مقدس به خود اختصاص داده است.

وی افزود: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در راستای وظایف ذاتی و محوله و نیز جهت ثبت و ضبط تاریخ دفاع مقدس استان و جلوگیری از تحریف آن، طرح‌های مختلف تحقیقاتی را در دست اقدام دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بازخوانی 18 عملیات دفاع مقدس، تدوین نقش شهرستان‌های استان در دفاع مقدس، تدوین نقش استان اردبیل در دفاع مقدس، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، تدوین تاریخ توصیفی دفاع مقدس استان، تدوین نقش ادارات و سازمان‌ها و نهاد‌ها در دفاع مقدس و تدوین نقش یگان‌های عمل‌کننده اردبیل در دفاع مقدس اشاره کرد.

در ادامه سردار غلام‌حسین محمدی اصل فرمانده سپاه استان اردبیل نیز اظهار داشت: حضور در جمع پیشکسوتان جهاد و شهادت را برای خودم یک افتخار دانسته و آمادگی مجموعه سپاه استان اردبیل در برگزاری چنین محافلی را اعلام می‌کنم.

سردار مصطفی اکبری نیز در ادامه این جلسه به تشریح کلی عملیات «والفجر 8» و نقش رزمندگان سپاهی و بسیجی استان اردبیل در این عملیات پرداخت و از رشادت‌های شهدای استان و حضور ماندگار سردار شهید «حسین گنجگاهی» مسئول پرسنلی لشکر 31 عاشورا در این عملیات سخن گفت.

ارسال نظرات