خبرهای داغ:
استاندار سمنان:

والدین واکسیناسیون کودکان را جدی بگیرند

سید محمدرضا هاشمی گفت: با توجه به شیوع سویه امیکرون در کودکان، لزوم توجه والدین به واکسیناسیون فرزندان بالای ۵ سال، اهمیت دارد.
کد خبر: ۹۴۱۶۶۷۲
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در ستاد مقابله با کرونا این استان از افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در سمنان خبر داد و گفت: هم اکنون ۷ شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارد که به منظور کنترل شرایط باید رعایت دستورالعمل‌های توسط مردم ومدیریت حوزه‌ی بهداشت و درمان بیش از گذشته شود.

وی به نقش برجسته‌ی طرح شهید سلیمانی در بهبود شرایط و کمک رسانی مردم آسیب پذیر اشاره کرد و گفت: با نیت خیر خیران و کمک بسیج، ۱۲۰ هزار بسته کمک معیشتی، ۵۰ سری جهزیه و ۸۰۰ دستگاه بخاری در هفته گذشته توزیع شد.

استاندار سمنان از شیب بالا سرایت سویه جدید در کودکان خبر داد و گفت: با توجه به مجوز واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال از سوی ستاد ملی کرونا، والدین گرامی هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

هاشمی با اعلام خبر تعطیلی مدارس در هفته‌ی اخیر بر نظارت روند آموزش مجازی تاکید کرد و گفت: در صورت ضرورت همزمان با کاهش و کنترل شرایط شیوع کرونا کلاس‌های جبرانی در مدارس برگزار خواهد شد.

مصطفی مرادی مدیر کمیته هماهنگی و اجرایی ستاد مقابله با کرونا هم در این جلسه با اشاره به افزایش روند ابتلا به بیماری کرونا در هفته گذشته گفت: واکسیناسیون الویت نخست ما برای مقابله با بیماری کرونا است و نیز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مهم‌ترین راهکار مقابله با پیک ششم است.

وی با اشاره به وضعیت قرمز ۷ شهرستان استان سمنان گفت: برای عبور از قله ششم، ضمن دعوت مردم به رعایت شیوه نامه‌ها و تزریق واکسیناسیون، بر واحد‌های صنفی و اداری نظارت‌ها تشدید می‌شود.

مدیر کمیته هماهنگی و اجرایی ستاد مقابله با کرونا هم چنین به واکسیناسیون اختیاری کودکان بالای ۵ سال اشاره کرد و از خانواده‌ها دعوت کرد که با توجه به همه گیری سویه امیکرون در قشر کودکان، والدین نسبت به تزریق واکسن کرونا اهتمام بورزند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها