کارشناس مسائل سیاسی:

دشمنی اصلی آمریکا با ایران ، انقلاب شکوهمند اسلامی است و انرژی هسته‌ای بهانه بیش نیست

به همت بسیجیان پایگاه شهید مدنی، حوزه مقاومت بسیج ۸ مالک اشتر گردهمایی بصیرتی سیاسی با سخنرانی امینی با موضوع جهاد تبیین و مسائل سیاسی روز در مسجد حاج آخوند برگذار شد.
کد خبر: ۹۴۱۷۳۶۵
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛به همت بسیجیان گرانقدر پایگاه شهید مدنی ، حوزه مقاومت بسیج ۸ مالک اشتر گردهمایی بصیرتی سیاسی با سخنرانی سید جلال امینی با موضوع: جهاد تبیین و مسائل سیاسی روز ، الخصوص پیمان های بسته شده با روسیه و چین ، مذاکرات با غرب و... در مسجد حاج آخوند برگذار شد.

استاد امینی در این سخنرانی با تاکید بر راهبردی بودن پیمان هایی که در چند وقت اخیر ایران با روسیه و چین بستند ، بر این نکته هم اذعان داشتند که ما بعنوان یک ابر قدرت منطقه با دیگر قدرت های دنیا قراردادی دو طرفه بسته ایم و اینکه برخی در رسانه های معاند سعی بر وارونه جلوه دادن دارند و این پیمان ها را سلطه شرق بر ایران میدانند کاملا دروغ است و تفاوت اصلی پیمان ایران و چین با برجام را نوع عملکرد در قرارداد دانستند که در برجام ایران تمام تعهدات خود را انجام داد و بعد قرار شد تا طرف مقابل تعهداتش را انجام دهد اما در قرارد ۲۵ ساله چین ، در درجه اول چین تعهداتش را باید انجام دهد .

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در رابطه با شروع نشست های ایران با طرف غربی در وین هم گفتند که به کسانی که یکبار عهد شکنی کردند نمیشود ب راحتی اعتماد کرد و دلیل اصلی تحریم ها و دشمنی های غرب را انرژی هسته ندانستند و معتقد بودند انرژی هسته ای بهانه بیش نیست و دشمنی اصلی آنها با اصل انقلاب شکوهمنده اسلامی است. 

امینی در پاسخ به یکی از سوالات حضار در مورد عهد شکنی آمریکایی‌ها در برجام و سابقه سیاه آمریکا در قراردادها ، به اینکه آیا پیمان دوباره به کار درستی است؟ فرمودند: با توجه به سخنان رهبری که حضور آمریکا را بر سر میز مذاکره مساوی با تحمیل کردن خواسته‌های باطل خود بر ملت ایران دانستند ، ایشان تأکید کردند که تیم مذاکره کننده باید مواظب باشد تا تجربه طرف مذاکره قبلی تکرار نشود و تن به راستی آزمایی یک که آمریکایی ها آن را چقدر ساده تعیین کردند و حداقل یک ماه از عملکرد قلب داشته باشند تا طرف مقابل توان مانند گذشته به راحتی زیر برجام بزنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها