همدان-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از برگزاری دومین یادواره ملی و بین‌المللی جشنواره فرهنگی هنری و ادبی «رفیق خوشبخت ما» در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۷۵۴۱
|
۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲

دومین جشنواره فرهنگی هنری «رفیق خوشبخت ما» در همدان برگزار شد

احمد مطلبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه معرفی شهید «سلیمانی» به عنوان نمادی از صلح و دوستی و همدلی آحاد جامعه ایرانی و امت اسلامی با هر سلیقه و گرایشی است، اظهار کرد: دومین جشنواره «رفیق خوشبخت ما» به منظور فرهنگ‌سازی و تحقق مکتب سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در رشته‌های فرهنگی ادبی شعر، داستان کوتاه، دلنوشته و نامه، اطلاع نگاشت و مقاله برگزار می‌شود، عنوان کرد: فیلم و هنرهای نمایشی شامل فیلم کوتاه داستانی و مستند، پویانمایی (انیمیشن و موشن گرافی)، نماهنگ، نقالی و پرده‌خوانی، سخنوری و روایتگری از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه دومین جشنواره «رفیق خوشبخت ما» در بخش هنرهای دستی و تجسمی شامل خوشنویسی، عکاسی، طراحی (پوستر،عکس نوشته، لیتوگرافی و ...) اثر می‌پذیرد، گفت: شرکت کنندگان می‌توانند آثار فتومونتاژ، نقاشی (کلاسیک و دیجیتال) خط نقاشی را برای داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از رسانه و فضای مجازی ابراز کرد: داوطلبان آثار خود را در قالب پاکدست و ویدئوکست، طراحی و ساخت صفحات‌ در موضوع جشنواره،کتاب و نشریه الکترونیکی ارسال کنند.

مطلبی گفت: موضوع جشنواره خدمات داوطلبانه و رفتارهای نوع دوستانه در سبک زندگی «حاج قاسم» در زمینه تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان‌ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها، صلح و دوستی است.

وی رده سنی شرکت‌کنندگان در جشنواره را در سه سطح ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲تا۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا عنوان کرد و افزود: داوری آثار در سه رده سنی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ از طریق سایت جشنواره rafigh.rcs.ir است، اهداف جشنواره را صیانت از میراث ماندگار و ارزشمند شهید «سلیمانی» در تلاش عملی برای صلح و دوستی در جهان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره بسترسازی رأی رویش اندیشه‌های خلاقانه هنرمندان جامعه است، خاطرنشان کرد: این جشنواره در چهار بخش آفرینش‌های ادبی و فرهنگی فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای دستی و تجسمی و رسانه و فضای مجازی اجرا می‌شود.

مطلبی عنوان کرد: پویش ملی «چلچراغ» نیز با هدف ترویج فرهنگ و روحیه از خودگذشتگی و خدمات داوطلبانه سردار دلها در جامعه و بسترسازی برای انس هرچه بیشتر جوانان در زندگی روزمره خود با شهید والامقام «حاج قاسم سلیمانی» و... اجرا می‌شود.

وی موضوعات پویش «چلچراغ» را تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان‌ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها، کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت‌ها دانست.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه در این پویش اعضا جوانان، دواطلبان، امدادگران و کارکنان جمعیت و عموم مردم می‌توانند شرکت کنند، گفت: محور فعالیت‌ها شامل نذر اعمال عبادی و مذهبی، نذر فعالیت‌های فرهنگی، نذر خدمات نوع‌دوستانه و داوطلبانه اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه در این پویش شرکت برای عموم آزاد است، ابراز کرد: هر شرکت کننده می‌تواند در تمام موضوعات پویش شرکت کند؛ و شرکت کنندگان با تایید و امضای متن میثاق نامه در پویش شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات