خبرهای داغ:
در مرحله استانی صورت گرفت

رقابت ۱۱۰نفر در مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج

مسئول معاونت تعلیم‌وتربیت بسیج سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان جنوبی گفت: ۱۱۰ نفر در مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در دو گروه خواهران و برادران با هم به رقابت پرداختند.
کد خبر: ۹۴۱۷۵۵۳
|
۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، بعد از ظهر امروز پنج شنبه پنجم اسفندماه مرحله استانی بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج درمحل سالن همایش مجتمع غدیر بیرجند برگزار ‌شد.


حجت‌الاسلام کامجو مسئول معاونت تعلیم‌وتربیت بسیج سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان جنوبی در حاشیه این برنامه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه امسال بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج برگزار شده‌است اظهار داشت: هدف کلی از برگزاری مسابقات ایجاد شور و نشاط قرآنی در جامعه و توجه هرچه بیشتر آحاد مردم، تشکل های قرآنی، خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان به مفاهیم قرآنی و استحکام‌بخشی درونی جامعه از طریق توجه بیشتر به قرآن است.


وی با اشاره به اینکه مسابقات حول سه محور در ۱۳ رشته برگزارشده‌است عنوان کرد: کار قرآنی گروهی با محوریت حلقه های صالحین ابتکاری است که گروه‌های حداقل سه‌نفره برای حفظ سوره صف و مفاهیم آن شرکت کردند که یک نفر حفظ سوره صف رابرعهده داشته، یک نفر ارائه پنج دقیقه خطبه متقین نهج‌البلاغه و یک نفر عکس نوشته از مفاهیم سوره صف تهیه کرده است ودرآخرجمع خوانی سوره مبارکه صف توسط همه اعضای گروه اجراشده است، همچنین مسابقات گروهی با محوریت خانواده بوده‌است که در این بخش آیات موضوعی انتخاب کردیم پنج صفحه اول سوره نور به مادران اختصاص داشت، آیاتی از سوره یوسف برعهده‌ی پدر خانواده و حفظ پنج سوره آخر قرآن برای کودکان زیر نه سال در خانه ارائه شده است.


حجت الاسلام کامجو افزود: در بخش رشته های فردی که افراد بیشتر شرکت کردند ۱۰ رشته شامل :حفظ آیات موضوعی عفاف و حجاب ویژه خواهران ، مفاهیم سوره‌های حجرات، صف و محمد ، حفظ 3جزء ، 5 جزء، 10 جزء ، 15 جزء و حفظ کل قرآن و نیز رشته های ترتیل‌خوانی، قرائت تحقیق و قرائت تحقیق تقلیدی را شامل بوده است که درهمه رشته های شفاهی آزمون کتبی مفاهیم قرآن کتاب مقاومت نیز از متسابقین اخذ شده است .


وی با بیان اینکه سطح رشته‌ها متفاوت بوده‌است گفت: برخی رشته ها تا سطح ناحیه ای و برخی تا سطح استان و بیشتر رشته ها دارای مرحله کشوری بوده‌است.


مسئول معاونت تعلیم‌وتربیت بسیج سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان جنوبی افزود: این دوره از مسابقات از سراسر شهرستان‌ها شرکت کردند و استقبال خوبی شده‌است ،بیش‌از 1300 نفر در مرحله ناحیه ای شرکت کردند و۱۱۰ نفر در رقابت قرآنی مرحله استانی در دو گروه خواهران و برادران حضور داشتند.


وی خاطرنشان کرد: بنای دارالقرآن بسیج این است که شور و نشاط اجتماعی با محوریت قرآن در جامعه در قالب پویش‌ها و مسابقات ادامه دهیم ، تنوع در برگزاری مسابقات داشته‌باشیم و به منویات و مطالبات رهبری که می‌خواهند جامعه قرآنی و معیارهای اجتماعی قرآنی باشد به این سمت‌وسو گام برداریم.


گفتنی است، تقدیر از نفرات برگزیده هر رشته در مراسم اختتامیه برگزار شده است و نفرات برتر از تاریخ ۱۹ تا۲۲ اسفند ماه برای مرحله کشوری به تهران اعزام می شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها