خبرهای داغ:
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند:

نقش بانوان در فعالیت‌های تبلیغی و گفتمان‌سازی باید مورد توجه قرار گیرد

نهاوند-سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند گفت: نقش بانوان در فعالیت‌های تبلیغی و گفتمان‌سازی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۱۸۳۲۰
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سلیمان جوانمردی در نشست هماهنگی راه‌اندازی مرکز تخصصی مشاوره اسلامی خانواده و موارد مربوط به خانواده و فرزندآوری با محوریت نهضت پیشرفت بانوان نهاوند با بیان اینکه نهضت پیشرفت بانوان دنبال هویت‌بخشی به زنان و جدی گرفتن نقش آنها در مسائل مختلف است، اظهار داشت: حل مشکلات با ایجاد زنجیره تواصی بین مومنین محقق می‌شود.

وی بیان کرد: بانوان تأثیرگذاری که می‌توانند منشأ اثر بوده، به تحلیل مسائل پیرامون خود بپردازند و از همه پتانسیل‌های شهرستان برای کاهش آسیب‌ها استفاده کرده و در راه حل مسائل و مشکلات جامعه به ویژه بانوان بپردازند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و نقش بانوان در فعالیت‌های تبلیغی و گفتمان‌سازی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، گفت: یکی ‌از اهداف تشکیل ستاد نهضت پیشرفت بانوان استفاده از ظرفیت بانوان برای حل مشکلات جامعه است.

وی بیان کرد: امروز مسئله فرزندآوری و خانواده یکی از موضوعاتی است که کشور طی سال‌های آینده با آن دست به گریبان خواهد شد و کاهش نسل جوان کشور را با مشکلات متعدد رو به رو می‌کند و رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به این مسئله به مسئولان و آحاد مردم تذکر داده‌اند.

جوانمردی افزود: تبیین، گفتمان‌سازی و ترویج امر فرزندآوری امروز مورد توجه تبلیغات اسلامی قرار گرفته و مبلغین، مبلغات و نهضت بانوان باید در این جهت و بیان مسئله فرزند آوری برای مردم روشنگری کنند.

وی گفت :خانواده به عنوان یکی از اصلی‌ترین نهادهای اجتماعی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در ایجاد کارکردهای مثبت در نظام اجتماعی داشته باشد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند عنوان کرد: بررسی نحو ه عملکرد خانواده‌ها می‌تواند در شناخت و حل مسائل فردی و اجتماعی کمک بزرگی کند و در میان عوامل اثرگذار بر سلامت روانی انسان‌ها، خانواده نقشی بسیار مهم دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از نابهنجاری‌های روانی و رفتاری انسان‌ها در خانواده ریشه دارد و خانواده می‌تواند محل آرام‌بخش برای همه اعضا باشد و در مقابل می‌تواند کانون پرتنش برای آنان باشد بنابراین برای بهبود وضع روانی افراد، تلاش برای ایجاد ازدواج سالم و بهبود وضع روابط خانواده و افراد آن مهم‌ترین مسأله است.

جوانمردی افزود: یکی از معضلات مهم در زمینه زندگی زناشویی پدیده ای به نام «طلاق» است که شیوع روز افزون آن پژوهشگران و نظریه پردازان حوزه خانواده و ازدواج را بر آن داشته که در مورد علل و عوامل تأثیرگذار بر آن به بررسی و تحقیق بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات