رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان خبر داد

اجرای پویش نهضت سبز با شعار «ایران سرسبز، ایران قوی» در همدان

همدان-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از اجرای پویش نهضت سبز با شعار «ایران سرسبز، ایران قوی؛ هر ایرانی یک درخت» در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۸۴۳۰
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷

احمد مطلبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی پویش نهضت سبز با شعار «ایران سرسبز، ایران قوی؛ هر ایرانی یک درخت» در جمعیت هلال احمر شهرستان همدان اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: این برنامه در راستای اهداف و برنامه‌های بشر دوستانه به منظور حفظ و احیای منابع طبیعی و محیط زیست با راهبرد افزایش پوشش گیاهی و کاهش آثار حوادث طبیعی و... اجرا می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه محورهای برنامه هفته منابع طبیعی شامل برنامه‌های مشارکتی و کاشت نهال صلح و دوستی است، گفت: این برنامه با همراهی گروه‌های اثرگذاری اقشار آسیب‌پذیر اجتماعی و در حاشیه جوامع محلی ‌انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این هفته ابراز کرد: در این هفته جشنواره عکس و فیلم مستند بشردوستی، تعویض نهال با کاغذهای باطله، ترویج استفاده از کیسه‌های زباله قابل بازیافت و کاهش تولید زباله برگزار می‌شود.

مطلبی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی و ترویجی این هفته شامل ترویج فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی و حفظ محیط زیست است، تاکید کرد: کارگاه‌های آموزشی و دانش‌افزایی در زمینه نهال‌شناسی برگزار می‌شود.

وی اهداف هفته منابع طبیعی را تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی در میان اقشار مختلف مردم و مسئولین عنوان کرد و افزود: از دیگر اهداف طرح ایجاد تفاهم عمومی نسبت به اهمیت و ضرورت حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی، آشنایی عموم مردم با اهداف، دیدگاه‌ها، سیاست‌ها، برنامه‌ها و ماموریت‌های سازمان است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان رویکردها و سیاست‎های اجرایی این هفته را لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی مربوط به بیماری کووید ۱۹، برجسته‌سازی اهمیت و ضرورت حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی و کارکردهای غیربازاری جنگل‌ها  ومراتع دانست و تاکید کرد: باید به اهمیت و ضرورت مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و ضرورت مشارکت مردم توجه شود.

وی با بیان اینکه از دیگر رویکردهای اجرایی این هفته به تقویت دانش و آگاهی‌های مردم در خصوص سیمای منابع طبیعی استان و نقش آن در پایداری سرزمین اشاره و خاطرنشان کرد: باید برای مشارکت رسانه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری زمینه‌سازی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار