خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه سپاه شهرستان زیرکوه:

فعالیت ۱۳۷ پایگاه مقاومت بسیج محلات خواهر و برادردر زیرکوه

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان زیرکوه گفت: در شهرستان زیرکوه تعداد ۹ حوزه مقاومت بسیج خواهر و برادر در محدوده محلات و اقشار داریم و حدود ۱۳۷ پایگاه مقاومت بسیج محلات خواهر و برادر داریم که نقش آفرینی می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۱۸۶۳۴
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ کاری فرمانده ناحیه سپاه شهرستان زیرکوه امروز در دیدار اعضای شبکه تربیتی صالحین سپاه ناحیه زیرکوه با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ما در شهرستان زیرکوه تعداد ۹ حوزه مقاومت بسیج خواهر و برادر در محدوده محلات و اقشار داریم اظهار کرد: حدود ۱۳۷ پایگاه مقاومت بسیج محلات خواهر و برادر داریم که نقش آفرینی می‌کنند.

کاری افزود: ما امروز افتخار این را داریم که در شهرستان زیرکوه بیش از ۵۰ درصد مردم بسیجی هستند و این برای ما بالاترین افتخار است.

وی گفت: ما در بحث صالحین علاوه بر حلقه سرمربیان که در حال حاضر حضور دارند و به صورت ماهیانه دور هم جمع می شوند و مطالب و موضوعاتی که نیاز شهرستان و مطالبات رهبر انقلاب است را مطرح می‌کنند تعداد ۱۰ حلقه مربیان، ۸۵ حلقه سرگروه ها و ۴۳۰ حلقه صالحین بسیج دانش اموزی، محلات و اقشار را داریم.

کاری با بیان اينکه در این دوران دوسالی که درگیر کرونا بودیم حلقه ها به صورت مجازی تشکیل شد و اجازه ندادند که حلقه ها تعطیل شود ادامه داد: یکی از مشکلاتی که امروز در شهرستان دست و پا گیر است بحث پوشش آنتن دهی شبکه های تلفن همراه است  که در حدود ۶۰ درصد شهرستان فاقد آنتن دهی لازم است و حتی برخی دانش آموزان در استفاده از برنامه شاد هم دچار مشکل بودند.

کاری افزود: برنامه های مختلفی در طول سال ۱۴۰۰ برگزار شده است که شاخص ترین آن بحث میقات صالحین بود که در ایام بسیج حلقات صالحین هم در شهرحاجی آباد و هم در شهر زهان به نمایندگی جمع کثیری از بسیجیان در میعادگاه نمازجمعه جمع شدند.

اجرای طرح جوانه های صالحین که در زمان اوقات فراغت دانش آموزان برگزار شد یکی دیگر از برنامه های امسال بود.

وی گفت: امسال آسیب شناسی از روند حلقه های صالحین هم انجام شد تا نقاط نقاط ضعف آن برطرف گردد.

کاری ادامه داد: امسال در حوزه فعالیت های قرآنی هم کارهای خوبی در زمینه های حفظ قرآن، روخوانی، روانخوانی و تفسیر انجام شد که برخی از حلقه ها خاص روی این موضوع کار کردند.

وی در پایان بیان کرد: اقدام دیگر استفاده از تمامی ظرفیت های طلاب شهرستان در قالب های مختلف است و یکی از مشکلات ما کمبود همین طلاب در شهرستان است که ما حدود ۱۰۵ روستا داریم که فقط در ۲۰ روستای آن روحانیون مستقر هستند که امیدوارم این مسئله هم برطرف شود.

فعالیت ۱۳۷ پایگاه مقاومت بسیج محلات خواهر و برادردر زیرکوه

 

در این دیدار همیچنین حجت‌الاسلام والمسلمین صباغیان استادیار صالحین و امام جمعه شهر حاجی آباد با بیان اینکه یکی از مهم ترین اهداف بعثت انبیا دعوت به توحید بوده است اظهار کرد: توحید یعنی حاکمیت الهی آن هم به معنای مطلق و اعتقاد حقیقی است.این حاکمیت را باید در عالم تشریع و تکوین همه بشریت به آن برسند.

وی عنوان کرد: انقلاب جمهوری اسلامی حقیقتی در امتداد وجود مقدس پیامبر برای حاکمیت الله در همه عالم است.

صباغیان با بیان اينکه دومین هدف واجتنبوا الطاغوت یعنی اجتناب و مبارزه با طاغوت، شرک، کفر، شیاطین و همه مظاهر طغیان است افزود: اگر چنانچه هرکسی در این مسير قدم برندارد حقیقت بعثت را زیر سوال برده است.

حجت الاسلام صباغیان با این عنوان که مبارزه با طاغوت و شرک بر دو نوع است گفت: اول و سخت ترین آن مبارزه با طغیان نفس  یعنی طاغوت خودمان است. که اگر این جهاد به معنای واقعی تحقق نیابد شک نکنید که انسان در برابر طاغوت برون ضعیف تر از آن خواهد بود که به پیروزی برسد.

وی افزود: شبکه صالحین باید اول خودشان را متربی خود قرار دهند اگر توانستند خودشان را تربیت کنند قطعا می توانند مربی دیگران هم باشند.

امام جمعه حاجی  آباد گفت: جهاد با نفس جهاد اکبر و وادی نفس بزرگترین وادی عالم است که اگر بر این وادی پیروز شدیم بقیه عالم برای انسان اصغر و کوچک است این اولین مظهر ارزشمند، فلسفه و هدف بعثت است دوم مبارزه با طاغوت برون یعنی جهاد است و ما بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید هدفمند باشد و اگر در نقطه مقابل جهادی که داریم نقطه مقابل دشمن نباشد و نام این تلاش جهاد نیست.

 استادیار صالحین خاطرنشان کرد: جهاد زمانی معنا پیدا می کند که نقطه مقابل آن دشمن قرار بگیرد و امروز انقلاب جمهوری اسلامی ایران حقیقتا پرچم دار اسلام ناب در مقابل پرچم های اسلام

 پوشالی و آمریکایی است.

وی افزود: دشمن هم در این جنگ نرم تقابل اسلام در برابر اسلام را پر رنگ می‌کند این اسلام ناب باید با تمام وجود با شرک به مبارزه برخیزد که همینگونه هم هست.

صباغیان با بیان اينکه هدف دیگر بعثت که این شبکه بیشترین سهم را در راستای این هدف باید دنبال بکند تزکیه است اظهار کرد: باید کارسازی و انسان سازی و تربیت نیروهای طراز انقلاب تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

وی متذکر شد: خواسته مقام معظم رهبری در سند اعتلای ده ساله تربیت بیش از ۸میلیون جوان مومن، انقلابی و جهادی پای کار است این خواسته امام جامعه را چه کسی باید تحقق ببخشد؟ یکی از مهم ترین جاها برای تحقق همین شبکه صالحین است شبکه صالحین هم در جهت خودسازی و هم دیگر سازی به خوبی پیش می رود اما حرکتش حرکتی کند است و مطلوب نیست.

امام جمعه حاجی آباد گفت: در راستای رسیدن به این اهداف شبکه صالحین ناحیه مقاومت شهرستان زیرکوه در حوزه تعلیم و تربیت برنامه های خوبی داشته که بخش اندکی از آن را اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: از جمله برنامه ها میانگین ماهی یک نوبت حلقه سرمربیان محترم شهرستان، در موضوع انتخابات شبکه مدیریتی و تربیتی سپاه با تشویق به حضور حداکثری و بیان ملاک ها و شاخص های اصلح سعی کرده انتخاباتی پرشور اتفاق بیفتد.

استادیار صالحین اظهار داشت: دفتر ولایت فقیه سپاه کتاب کارآمدی نظام را برای تمام سرمربیان آماده ودر اختیارشان گذاشته یا خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه طرح جوانه های صالحین در هر حوزه ۲پایگاه با رویکرد تربیتی برگزارشد افزود: از دیگر برنامه ها برگزاری جشن بزرگ قرآنی ویژه پویش حفظ سوره یس بود و همچنین با توجه به بحث روشنگری در مقابل جنگ تردید دشمن حلقه های صالحین نقش سهمگینی را در جهت جهاد تبیین دارند.

صباغیان عنوان کرد: در جلسه سرمربیان مقرر شد ضمن برگزاری حلقات مربیان، آسیب ها و مسئله ها را شناسایی و راهکارهایی در جهت رفع آن داشته باشند.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌هایی با عنوان گام دوم انقلاب برای ارکان تربیتی، برگزاری مسابقه از از خود متن بیانیه گام دوم و برگزاری مسابقات مختلف قرآنی در راستای مطالبات قرآن، برگزاری محافل انس با قرآن در اماکن تلفیقی، دعوت از قراء بین المللی، برگزاری اردوهای مختلف برای ارکان تربیتی صالحین از دیگر برنامه های امسال بوده است.

امام جمعه حاجی آباد در پایان گفت: با توجه به راهبرد دشمن در جهت ایجاد یاس و ناامیدی در حالی که یکی از کلیدواژه های مقام معظم رهبری امروز امید است بنا بر این شده است یکی از شاخصه های صالحین بحث امید بخشیدن به مردم در دستور کار حلقه های صالحین قرار بگیرد.

یکی از اهداف دشمن کاهش معنویت در بین جوانان است از این رو بر ما لازم است که در جهت تقویت بعد معنوی جوانان در جلسات حلقه های صالحین گام برداریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها