فرمانده سپاه استان البرز خبر داد؛

درختکاری ۱۵۰ هکتار از اراضی لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) با حدود ۱۵ ماه کار جهادی

فرمانده سپاه استان البرز گفت: قریب به ۱۵ ماه کار عملیاتی و جهادی موجب شد وسعتی ۱۵۰ هکتاری با کاشت بیش از ۴۱ هزار اصله درخت مثمر در گذرگاه شمالی کلانشهر کرج، به یک مکان تنفسی برای تصفیه هوای آلوده شهر تبدیل شود.
کد خبر: ۹۴۱۹۳۴۹
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز امروز در آئین افتتاح پروژه درختکاری ۱۵۰ هکتار از اراضی شمالی لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع)، ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)  اظهار داشت: احساس خوبی است زمانی که نام مبارک امام حسین (ع) بر لب جاری و از سالروز ولادت ایشان به عنوان روز پاسدار یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه افتخار ما خادمی در لباس سبز پاسداری و خدمتگزاری به مردم، نظام و انقلابی است که ان شاالله زمینه ساز ظهور ولایت عظما خواهد شد، ضمن گرامی داشت تقارن روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی با سالروز میلاد با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار عنوان کرد: هر جا که یادی از سبزه، گل، درخت و منابع طبیعی می‌شود، ناخودآگاه احساس خوشایند و خوبی به انسان دست می‌دهد.  

درختکاری 150 هکتار از اراضی لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) با حدود 15 ماه کار جهادی

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز مطرح کرد: قریب به ۱۵ ماه کار عملیاتی و جهادی همکاران بنده در سپاه، بسیجیان، مسئولین و مدیران کل استان، موجب شد این وسعت ۱۵۰ هکتاری با کاشت بیش از ۴۱ هزار اصله درخت مثمر در گذرگاه شمالی کلانشهر کرج، به یک مکان تنفسی برای تصفیه هوای آلوده شهر تبدیل شود که این اتفاق مبارک را به فال نیک می‌گیریم؛ برکات این اقدام در سال‌های آینده برای مردم این کلانشهر خواهد بود.

سردار حیدرنیا بیان داشت: این فضای سبزی که هم روح و روان انسان را تازه کرده و هم تنفس ما را سهل و دیدگان بصری ما را خوشایند می‌کند، موجب می‌شود به انجام اقدامات بیشتر بیشتر و فعالیت‌های جهادی تشویق شویم. نیرو‌های مخلص سپاه و بسیج به عنوان خادمان همه مردم، در هر جا که  احساس کنند این نظام، انقلاب و مردم ب خدمات آن‌ها نیاز دارند، بی منت و خالصانه وارد عرصه می‌شوند و به حل مشکلات می‌پردازند.

وی بیان داشت: در همه ادیان و به خصوص دین مبین اسلام، درخت و درختکاری و فضای سبز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و بزرگان دین ما و ائمه اطهار (ع) توصیه‌های بسیاری در رابطه با درختکاری، پرورش گل و گیاه و گسترش فضای سبز دارند. همه ساله در روز ۱۵ اسفند، رهبر معظم انقلاب اسلامی با غرس نمادین یک درخت، به ما یادآوری می‌کنند که گسترش فضای سبز، وظیفه ملی، دینی و شرعی همه ماست.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز عنوان کرد: فصای سبز و گل و درخت مایه تلطیف روح و روان انسان است و به زندگی نشاط می‌بخشد. سبزه، درخت، باغ و گل و گیاه نماد آبادانی و فرحی زندگی بشر است و موجب آرامش روح و روان او می‌شود. با توجه به جمعیت بسیار ساکن در استان البرز و تردد بسیار از این استان، نیاز به توسعه فضای سبز و درختکاری در البرز و به خصوص شهر  کرج احساس می‌شد.

سردار حیدرنیا افزود: اواخر سال ۱۳۹۸ پروژه‌ای مبنی بر درختکاری اراضی شمالی پادگان لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) و کمربند سبز شمالی شهر کرج به همت سپاه و بسیج و شهرداری کرج آغاز شد و پس از گذشت دو سال اتفاقات خوبی در این منطقه رقم خورد که از جمله آن‌ها می‌توان به درختکاری بیش از ۱۵۰ هکتار از این منطقه با کاشت بیش از ۴۰ هزار اصله درخت مثمر و در نظر گرفتن ۴ هزار و ۱۰۰ مترمربع خطوط انتقال آب برای آبیاری درختان اشاره کرد.

وی از زیرسازی و اجرای یک شبکه توزیع آب خام به وسعت ۱۵۰ هکتار برای این درختان و تعبیه یک مخزن یک هزار متر مکعبی برای آبیاری خبر داد و بیان داشت: سه حلقه چاه عمیق با دبی آن مناسب نیز در این منطقه احیا و در منطقه ماهی سرا خط انتقال آبی با دبی آب ۳۲ لیتر بر ثانیه برای آبیاری این درختان در نظر گرفته شد. این منطقه در سال آینده تبدیل به جنگل انبوهی می‌شود که همه مردم از برکات این فضای سبز بهره‌مند خواهند شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ادامه داد: این فضای سبز، فیلتری برای تصفیه آلودگی‌های کلانشهر کرج است و موجب تلطیف فضا و هوای استان و علاوه بر این، موجب جلوگیری از زمین خواری و کوه خواری توسط افراد سودجو و منفعت طلب خواهد شد. در پایان از شهرداری کرج، منابع طبیعی، بسیجیان و همکارانم در لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) قدردانی می‌کنم که با همه توان و امکانات پای کار آمدند تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها