خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

امروز سپاه در حفظ و صدور انقلاب نقش اول را ایفا می‌کند

همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفظ و صدور انقلاب نقش اول را ایفا می‌کند.
کد خبر: ۹۴۱۹۷۱۲
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳

حجت‌الاسلام حسین علیی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت عباس(ع) و روز پاسدار و جانباز به اهمیت این روز اشاره و اظهار کرد: این نامگذاری افتخاری والا را برای پاسداران انقلاب اسلامی رقم زده است.

وی سالروز ولادت امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار را به واسطه انتساب پاسداران انقلاب به ویژگی‌های این امام همام در دفاع از اسلام و ارزش‌های الهی دانست و بیان کرد: اقدام راهبردی امام راحل در نامگذاری این روز به عنوان روز پاسدار بیانگر پیوند ذاتی انقلاب اسلامی با اسلام و فرهنگ عاشورای حسینی است و اگر امام حسین(ع) در زمان خودشان با قیام عاشورا اسلام را حفظ و زنده نگه داشتند و با حرکت خودشان موجب حفظ و پایداری دین شدند، امروز نیز پاسداران انقلاب اسلامی با حضور حماسی در میدان‎های مختلف موجب حفظ و پایداری اسلام شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از انقلاب اسلامی همان حفاظت از اسلام است، اصول و محکمات انقلاب را اصول و محکمات اسلام دانست و عنوان کرد: انقلاب همان اسلام است، و حقانیت انقلاب هم به این است که حدود الهی را می‌خواهد اجرا کند بنابراین بر اساس قانون حفاظت از انقلاب اسلامی بر عهده سپاه پاسداران گذاشته شده است و ما می‌بینیم همان طور که امام حسین(ع) دین اسلام را حفاظت کرد پاسداران نیزبا تأسی از این امام بزرگوار در حفاظت از انقلاب تلاش می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه وجه مشترک عملکرد امام حسین(ع) و پاسداران حفاظت از اسلام است، گفت: امام حسین(ع) برای حفاظت از اسلام به پا خاست و پاسداران برای حفاظت از انقلاب، و چون انقلاب با اسلام هیچ تفاوتی ندارد و منطبق بر هم هستند بنابراین وجه تسمیه روز پاسدار به همین موضوع مربوط می‌شود که پاسداران همچون امام حسین(ع) می‌خواهند از اسلام  محافظت و دفاع کنند و مشخص می‌شود که حفظ انقلاب همان حفظ اسلام است چراکه انقلاب می‌خواهد بستر ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) را فراهم کند که این همان احیای اسلام و پیاده‌سازی اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه از همان اوایل انقلاب با تدبیر امام راحل و بعد از آن با سکانداری رهبری، پاسداران در روزهای سخت و بحران نقش اول را ایفا کرده‌اند، ادامه داد: پاسداران دلاور و غیور ایران اسلامی زیباترین صحنه‌های حماسه و ایثار را در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب از جمله در دفاع مقدس و در برخورد با منافقین و اشرار در جنگ‌های سخت، نرم، نیمه سخت نقش اول در ایفا کرده و موجب استمرار انقلاب و نظام اسلامی شده‌اند.

علیی اضافه کرد: امروز هم که دشمنان با اغتشاش و فتنه‌ها برای براندازی نظام نقشه می‌کشند سپاه در مقابله با دشمنان نقش اصلی را بازی می‌کند و در وقوع حوادث و بحران‌های طبیعی، در محرومیت زدایی، مقابله با بیماری کرونا و... سپاه حرف اول را زده و خواهد زد.

وی با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه «اگر سپاه نبود کشور هم نبود»، تصریح کرد: هرچه زمان می‌گذرد این کلام نورانی امام(ره) معنا می‌شود به طوری که در عرصه‌های مختلف به عینیت رسیده  است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفظ و صدور انقلاب نقش اول را ایفا می‌کند، اظهار کرد: از آنجایی که بر اساس قانون حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن بر عهده سپاه است، سپاه در این مورد نقش خود را تمام و کمال ایفا کرده و در صدور انقلاب به دیگر کشورها موفق عمل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه سپاه برای حفاظت از انقلاب و منافع ملی کشور مرزهای جنگ را کیلومترها دورتر از مرزهای کشور برده است، افزود: متاسفانه برخی شیطنت‌هایی صورت می‌گیرد که چرا پول کشور را برای سوریه هزینه می‌کنند در صورتی که نمی‌دانند این امر برای حفظ منافع ملی کشور است که اجازه نداده‌اند جنگ‌های نیابتی در داخل کشور ایجاد شود و این امر سرمایه‌گذاری و تماماً بر اساس مصالح و منافع کشور است.

علیی با بیان اینکه سپاه پاسداران در تأمین منافع ملی نقش اول را ایفا کرده است، یادآور شد: باید حکم کنیم که نقش بی‌بدیل سپاه در حفاظت از انقلاب محرز است و با قدرت این راه را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی‌های سپاه در طول دوران انقلاب اسلامی تمام فعالیت‌ها و اقدمات سپاه را مهم و شاخص ارزیابی کرد و گفت: تمام اقدامات سپاه مهم است اما حفاظت از انقلاب و دستاوردهای انقلاب از شاخص‌ترین این اقدامات است؛ ذات انقلاب و قدرت انقلاب باید حفظ شود که این در سایه حاکمیت ولایت فقیه است که باید پابرجا باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه مقابله با فتنه‌ها و نحله‌های ضاله در محور مقاومت ازشاخص‌ترین خدمات سپاه به کشور است، تصریح کرد: بعد از آن محرومیت‌زدایی و آبادانی کشور و دیگر فعالیت‌ها که مکمل فعالیت‌های دولت است در مرحله بعدی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی کشور و صدرو انقلاب، محور مقاومت و گسترش جغرافیای مقاومت بزرگ‌ترین خدمت و دستاورد سپاه به کشور است، عنوان کرد: این نظام متکی به خدا و توکل بر او است و همواره نصرت الهی پشت سر این نظام اسلامی و انقلابی است.

علیی با بیان اینکه پاسداران ایران اسلامی مبارزه با دشمن برای حفظ اسلام و انقلاب را تا آخرین قطره خون ادامه خواهند داد، اضافه کرد: چون سپاه در طول 43 سال اخیر موفق عمل کره و حامی ولایت و حامی اصلی اسلام و انقلاب بوده و برای دشمن خطرساز شده بنابراین دشمن بغض و کینه از این نهاد انقلابی داشته که این موضوع به دلیل اینکه منافع آنها با اقدامات سپاه به خطر می‌افتاد امری طبیعی است و از دشمن جز این انتظار نمی‌رود.

وی یادآور شد: به عنوان سرباز کوچک ولایت که در مجموعه سپاه به عنوان خادم خدمت می‌کنم عرض می‌کنم ما با تبعیت از ولایت فقیه که اعتقاد داریم جانشین امام زمان(عج) است این انقلاب را برحق می‌دانیم و حقانیت این انقلاب برما ثابت شده و با ذره ذره وجودمان به حقانیت انقلاب و حاکمیت ولایت فقیه اعتقاد داریم و پشت سر ولایت و گوش به فرمان او ایستاده‌ایم و به دشمن لحظه‌ای اجازه نخواهیم داد که راحت بنشیند و همواره  دشمن را در نگرانی و خوف نگه خواهیم داشت که این قدرت را داریم و پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار