رییس کمیسیون اقتصاد شورای شهر تربت حیدریه:

ثبت نهایی ۵۲ میلیارد تومان بدهی شهرداری تربت حیدریه به بانک شهر/نقش سپاه در ثبت این بدهی و تهاتر بسیار ارزشمند بود

جهانشیری گفت: از مجموع ۱۸۲ میلیارد تومان بدهی شهرداری تربت حیدریه به بانک شهر در نهایت پس از برگزاری جلسات متعدد و رایزنی های نماینده مجلس ۵۲ میلیارد تومان آن برای تهاتری با بانک ثبت شده است.
کد خبر: ۹۴۱۹۷۸۳
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، مهدی جهانشیری، رییس کمیسیون اقتصاد شورای شهر تربت حیدریه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با رایزنی های انجام شده مدیریت شهری و همراهی نماینده مجلس شورای اسلامی و پس از جلسات متعدد در نهایت ۵۲ میلیارد تومان از بدهی شهرداری تربت حیدریه به بانک شهر برای تهاتر ثبت نهایی شد.

 

وی تصریح کرد: این در حالی است که در سال‌جاری مجموع بدهی که بانک مرکزی برای بانک شهر در کل کشور ایجاد کرده مبلغ ۱۰۶ میلیارد تومان بوده و ۱۰۰ شهرداری بزرگ در صف انتظار برای جذب این اعتبار بودند اما با مساعدت نماینده مجلس و دغدغه ای که مدیریت شهری داشت ۵۲ میلیارد تومان آن برای بدهی شهرداری تربت حیدریه به بانک شهر ثبت نهایی شد.

 

جهانشیری افزود: در این ثبت بدهی و تهاتر، سپاه شهرستان تربت حیدریه یک کار فوق العاده انجام داد که شهرداران و شوراهای شهر قبلی این کار را نکردند ضمن آنکه از دانشگاه علوم پزشکی و پیام نور هم در کنار این حرکت سپاه قدردانی می کنیم.

 

افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری تربت حیدریه در سال آینده

 

جهانشیری. خاطر نشان کرد: بودجه سال آینده شهرداری تربت حیدریه ۳۴۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۱۲۰ میلیارد تومان آن اخذ تسهیلات برای انجام دو فعالیت است.

 

وی بیان داشت: مبلغ ۲۰ میلیارد تومان این تسهیلات به راه اندازی واحد تولیدی قطعات بتنی و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری اختصاص خواهد یافت.

 

عضو شورای شهر تربت حیدریه اضافه کرد: ناوگان حمل و نقل شهری با خرید ۳۰ دستگاه مینی بوس، چهار دستگاه اتوبوس و بازسازی بخشی از اتوبوس ها بروزرسانی می شود.

 

وی افزود: از مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ناوگان حمل و نقل نیمی از آن را دولت پرداخت خواهد کرد و فقط ۵۰ میلیارد تومان آن توسط شهرداری تربت حیدریه ظرف مدت چهار سال پرداخت می شود.

 

برنامه فعلی راهبردی و عملیاتی شهرداری بر اساس واقعیت نیست و آن را قبول نداریم

 

فرخ تبار، شهردار تربت حیدریه در این نشست از برنامه فعلی راهبردی و عملیاتی شهرداری انتقاد کرد و گفت: اگر خواسته باشیم محافظه کارانه برنامه ریزی کنیم شهر پیشرفتی نخواهد کرد و این برنامه فعلی راهبردی را اصلا قبول نداریم.

 

وی بیان کرد: در حالی که برای بودجه سال آینده ۳۴۴ میلیارد تومان در نظر گرفتند اما در برنامه فعلی بودجه شهرداری را برای سال ۱۴۰۴ مبلغ ۲۸۹ میلیارد تومان برآورد کردند، لذا با یک تیم تخصصی جدید برنامه راهبردی و عملیاتی را بروز رسانی و بر اساس واقعیت تدوین خواهیم کرد، چرا که با این برنامه فعلی عملا به جایی نخواهیم رسید.

 

شهردار تربت حیدریه در خصوص بدهی به بانک شهر گفت: از سال ۸۹ اوراق مشارکتی که با ۵۳ میلیارد تومان بابت ساماندهی بافت فرسوده از بانک شهر تسهیلات گرفته شده بود منجر به بدهی سنگینی شده که تقریبا یک دهه از آن می گذرد.

 

وی بیان کرد: قرار بود خانه های فرسوده “نه تاریخی” که متروکه شده و با کمترین زلزله و بارندگی شدید ایمنی ندارند ساماندهی شوند و آنچه که در بازآفرینی هم مطرح می شود به این معناست که این تغییرات بگونه ای نباشد که ساکنین را از آنجا دور کنیم بلکه باید محله را احیا و ساکنین در همان محل بمانند و با ایجاد تسهیلات بانکی و کاربری های خدماتی مختلف آنجا ثروتمند وغنی شود.

 

فرخ تبار گفت: این اقدام ایده خوبی بوده و جون شهرداری ها فقر منابع مالی دارند کارهای بزرگ مقداری به مشکل می خورد، لذا آنچه بیش از اندازه به این ایده ها لطمه می زند عدم ثبات مدیریت در بدنه شهری است که بر اساس سلیقه یا نوع نگاه این سلسله تغییرات و مشکلات را شاهد هستیم.

 

وی بیان کرد: براساس همین برای تسویه بدهی با بانک شهر استفاده از “بند ز” را در اولویت قرار دادیم که با تلاشهای نماینده مجلس در تهران و دغدغه مدیریت شهری با وجود اینکه ۱۰۰ شهرداری برای مبلغ ۱۰۶ میلیارد تومان در صف انتظار بودند ۲۵ میلیارد تومان ثبت نهایی و ۲۷ میلیارد تومان دیگر شنبه آینده ثبت نهایی می شود و در مجموع ۵۲ میلیارد تومان از میزان بدهی شهرداری به بانک شهر کاسته می شود.

 

فرخ تبار افزود: شهرداران و مدیریت قبلی برای تسویه این بدهی تلاش می کردند اما به بودجه و تخصیص که می رسید نتیجه نمی گرفتند، لذا با تلاش نماینده شهرستان این ظرفیت بدهی افزایش یافت و با پای کارآمدن معاونت مهندسی سپاه در شهرستان و همچنین تهران کار ارزشمندی صورت گرفت.

 

بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی دستگاههای دولتی به شهرداری تربت حیدریه/تحقق ۹۶ درصدی بودجه شهرداری در سالجاری

 

جهانشیری، عضو شورای شهر تربت حیدریه گفت؛ دستگاههای دولتی بزرگترین بدهکاران به شهرداری تربت حیدریه هستند که با بروزرسانی که در ابتدای سال آینده انجام می شود این بدهی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

 

وی بیان کرد: ممیزی از سال ۸۵ در سطح شهر تربت حیدریه انجام نشده و با راه اندازی آن در سال آینده شهرداری به درآمد می رسد، این ممیزی حتی شامل تابلوهای سردرب مغازه ها خواهد شد که این اقدام به پیمانکاران سپرده خواهد شد.

 

جهانشیری گفت: بودجه شهرداری در سال جاری ۱۷۵ میلیارد تومان بوده که تا ۱۳ مرداد امسال از این میزان تنها ۱۵ درصد محقق شده بود و اکنون این میزان تحقق بودجه در ۱۱ اسفند به ۹۶ درصد رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها