خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر:

امروز سپاه در جهاد تبیین احساس مسئولیت می‌کند و عَلَم را به دست می‌گیرد

همدان-امام جمعه ملایر با بیان اینکه پاسدار در مقابل دین احساس مسئولیت می‌کند و سپاه به معنی مجموعه احساس مسئولیت است، گفت: امروز در جهاد تبیین سپاه احساس مسئولیت می‌کند و عَلَم جهاد تبیین را به دست می‌گیرد.
کد خبر: ۹۴۱۹۹۷۸
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در همایش عاشقان ثارالله در جمع خانواده‌های کارکنان تیپ ۳۲ انصارالحسین (ع) که به همت معاونت فرهنگی خانواده پاسداران استان همدان در سالن چند منظوره ثارالله همدان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک روز پاسدار اظهار کرد: ابوالفضل عباس (ع) بزرگ پاسدار لشگر ابی عبدالله الحسین (ع) است.

وی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) شخصیتی است که به وجود او لشگر آرامش داشت و لرزه بر اندام دشمنان این لشگر می‌افتاد، تصریح کرد: امام حسین (ع) در عصر تاسوعا حضرت ابوالفضل العباس (ع) را پاسدار نمونه خطاب کرد.

امام جمعه شهرستان ملایر با بیان اینکه در طول جنگ تحمیلی دشمن علیه اردوگاه سیدالشهدا، نگاه امام حسین (ع) به حضرت ابوالفضل (ع) بود و از ایشان به عنوان حمایتگر خیمه‌گاه حرم نام برد، گفت: این عناوین مدالی است که فرمانده کل سپاه به علمدارش تقدیم می‌کند.

وی با بیان اینکه پاسدار موفق و نمونه در صدر اسلام برای پیامبر (ص)، امیرالمومنین (ع) است و برای امام حسین (ع)، ابوالفضل عباس (ع) است، تاکید کرد: موفق‌ترین پاسدار برای علی زمان مقام معظم رهبری، حاج قاسم سلیمانی، سردار همدانی و رهروان آنها هستند.

برقراری با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) در اوج کار بودند یکی در اوج دلسوزی و دیگری در اوج موعظه که از احساس مسئولیت نشأت می‌گیرد، عنوان کرد: پاسدار یک شخصیت دارای احساس مسئولیت است و بی‌تفاوت نیست و خود را کنار نمی‌کشد که دیگران را مقصر بداند.

وی با بیان اینکه پاسدار در مقابل دین احساس مسئولیت می‌کند، گفت: هلاک کسی است که دینش هلاک شود و غارت زده کسی است که دینش به غارت برود.

امام جمعه شهرستان ملایر با بیان اینکه اگر کسی اهل بهشت است فقیر نیست و اگر کسی اهل جهنم است غنی نیست، تاکید کرد: باید از خدا بخواهیم که مصیبت ما را در دینمان قرار ندهد چرا که همه مصیبت‌ها به جز مصیبت در دین قابل تحمل است.

وی با بیان اینکه باید در مقابل دین فردی، اجتماعی، سیاسی احساس مسئولیت کنیم، گفت: اگر انسان در محضر خدا احساس مسئولیت کند نظر خدا را به خود جلب می‌کند که نمونه آن سردار سلیمانی است.

برقراری با تاکید بر اینکه لباس سبز پاسدار برند مهدویت است، یادآور شد: پاسدار باید همیشه خود را بیشتر از دیگران مکلف بداند.

وی گفت: حضرت ابوالفضل عباس (ع) احساس مسئولیت می‌کند، خودش و سه برادرانش به دفاع از حسین (ع) آمده‌اند و به تأسی از ایشان حاج قاسم سلیمانی امام را تنها نگذاشت.

امام جمعه شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه پاسدار اگر در این مرکز تربیتی، تربیت شود احساس مسئولیت می‌کند، تصریح کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری توجه به خانواده به معنی احساس مسئولیت به خانواده است.

وی با بیان اینکه از لحاظ معیشتی، اعتقادی و دینی باید احساس وظیفه کرد، تاکید کرد: خانواده‌های انقلابی باید اعتقاد راسخ داشته باشند و به اعتقاد خود ببالند و در پرتو این اعتقاد به مقام یقین برسند.

برقراری با اشاره به اینکه در روایات آمده است که مقام ایمان بالاتر از اسلام و مقام یقین بالاتر از ایمان است، گفت: حضرت ابوالفضل عباس (ع) و تربیت شدگان در این مکتب به مقام یقین رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه پاسدار و جانباز به معنی برخوردار بودن از مقام یقین و به دنبال ایجاد جامعه و تمدن مهدوی حضرت ولیعصر (عج) است، عنوان کرد: هر کس در جامعه احساس مسئولیت کند او سربلند و عاقبت به خیر است و هر کس احساس مسئولیت نکند از مدار خارج شده و بی‌خاصیت است.

امام جمعه شهرستان ملایر با بیان اینکه امام(ره) احساس مسئولیت کرد، افزود: این روحیه بود که جوانان امثال شهید بابایی را تربیت کرد که در همه مقاطع زندگی خود احساس مسئولیت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه مسئولی می‌خواهد که درد جامعه را چشیده باشد و درک کند و برای آن درمان کند، گفت: معنی پاسدار این است و نمونه آن سردار حاج قاسم سلیمانی است که مایه افتخار است.

برقراری با بیان اینکه حاج قاسم در خط مقدم، در عملیات برون مرزی، در بلاد اسلامی، در داخل ایران، زمان سیل، زلزله و ... حضور دارد چراکه احساس مسئولیت می‌کند، یادآور شد: مجموعه بسیج و سپاه جانباز و پاسدار و همه کسانی که دل در گرو دین، انقلاب و ولایت دارند به معنی احساس مسئولیت است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه من به دلیل برخی مسائل فرهنگی بعضی شب‌ها خواب ندارم، گفت: سپاه به معنی مجموعه احساس مسئولیت است چراکه در اقتصاد مقاومتی، در کنترل شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون، کمک به زلزله‌زدگان و ایجاد کارگاه‌های زود بازده در خط مقدم حضور دارد و احساس مسئولیت می‌کند.

امام جمعه شهرستان ملایر با بیان اینکه امروز در جهاد تبیین سپاه احساس مسئولیت می‌کند و عَلَم جهاد تبیین را به دست می‌گیرد، خاطرنشان کرد:  در فرزندآوری و طرح امام کاظم (ع) نیز سپاه ورود پیدا کرده که مایه افتخار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار