کارشناس ارشد مسایل سیاسی در گفت و گو با بسیج:

وضعیت اوکراین صفحه جدیدی از کارنامه فریبکاری آمریکا و کشورهای غربی است/حمایت ها از اوکراین کاسب کارانه و در راستای منافع غرب است

قنادباشی گفت: استعمار همیشه با زبان زور وارد کشورها نمی شود و در این سالیان اخیر موثرترین روش تسلط و استعمار، فریب کاری و استفاده از انواع وعده ها و دروغ بوده و وضعیت امروز اوکراین هم صفحه جدیدی از کارنامه فریبکاری آمریکا و کشورهای غربی است.
کد خبر: ۹۴۲۰۰۶۲
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، جعفر قنادباشی، کارشناس ارشد مسایل بین المللی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ اظهار داشت: استعمار همیشه با زبان زور وارد کشورها نمی شود و در این سالیان اخیر موثرترین روش تسلط و استعمار، فریب کاری و استفاده از انواع وعده ها و دروغ بوده که توانسته بسیاری از کشورها را در اختیار بگیرند اما در حقیقت به وعده ها عمل نکردند و منافع خود را کسب کردند.

 

وی تصریح کرد: غربی ها کارنامه بسیار بزرگی از وعده های تحقق نیافته به کشورها و سیاستمداران جهان دارند که هر کس آن را ورق بزند عبرت آمیز است و این متعلق به یک منطقه جهان نیست و بسیاری از سیاستمداران زودباور و ساده لوح وعده های غربی ها را که یکی از اهرم های تسلط استعماری هست را باور و فریب خوردند.

 

قنادباشی با بیان اینکه اوکراین صفحه ای جدید از کارنامه فریبکاری امریکا و غرب است، افزود: این وضعیت امروز عبرت آمیز برای همه شخصیت هایی است که وعده های غرب را باور می کنند و به آن دلخوش کردند.

 

حمایت ها از اوکراین کاسب کارانه و در راستای منافع غرب است

 

کارشناس مسایل سیاسی گفت: اوکراین یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که در حوزه های معدنی و صنعتی و کشاورزی پیشرو است و غربی ها این موضوع را خوب می دانند، لذا به همین خاطر سلاح های خود را به این کشور فروختند و نفع بردند اما ظرف چند روز همه این سلاح ها و تجهیزات از بین رفت و سران اوکراین هم با وعده غربی ها فریب خوردند.

 

وی عنوان کرد: حمایت های غرب از اوکراین یک اقدام کاسب کارانه است که تحت عنوان حمایت، سلاح و تجهیزات نظامی به این کشور می فروشند اما علنی اعلام می کنند نیرو اعزام نخواهند کرد و این یعنی فاکتور آن سلاح و تجهیزات را می فرستند و هزینه آن را دریافت می کنند لذا به همین جهت غربی ها اعلام می کنند که ۶۰۰ میلیون دلار سلاح به اوکراین ارسال کردند و این در واقع بدان معناست که این میزان اسلحه فروختند و کسب منفعت کردند.

 

قنادباشی گفت: سعی دارند تحریم ها و محدودیت هایی هم که برای روسیه اعمال می کنند به زبان غرب نباشد و این همان حمایت منفعت طلبانه و کاسب کارانه از اوکراین است.

 

کارشناس ارشد مسایل بین المللی گفت: حتی اندیشکده ها و اندیشمندان غربی خطاب به سران خود هشدار دادند با این اقدامشان مبنی بر عدم حمایت از اوکراین در دنیا بی اعتبار شدند و تازه ترین زمینه های بی اعتمادی را به نمایش گذاشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار