خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش نهاوند عنوان کرد

دانش‌آموز، مدرسه و خانواده سه عامل مهم برای موفقیت در کنکور سراسری

نهاوند-مدیر آموزش و پرورش نهاوند دانش‌آموز، مدرسه و خانواده را سه عامل مهم برای موفقیت در کنکور سراسری دانست.
کد خبر: ۹۴۲۰۲۸۲
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین دارایی در جلسه‌ای که با حضور اولیای دانش‌آموزان پایه دوازدهم دبیرستان فرهیختگان برگزار شد، اظهار کرد: کنکور سراسری مقوله‌ای چند عاملی است و موفقیت دانش‌آموزان در آن منوط به عوامل مختلفی است.

وی دانش‌آموز، مدرسه و خانواده را سه عامل مهم برای موفقیت در کنکور سراسری دانست و گفت: اول باید خود دانش‌آموز بخواهد و تلاش کند و مدرسه برنامه‌ریزی لازم را برای موفقیت دانش‌آموزان انجام دهد و نظارت لازم را به عمل آورد و خانواده نیز با فراهم‌سازی محیطی آرام و به دور از هرگونه عامل استرس‌زا، شرایط را برای مطالعه دانش‌آموز فراهم کند.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند افزود: یکی از نکات مهمی که اولیا باید مدنظر داشته باشند این است که تفاوت‌های فردی را مدنظر قرار دهند و هیچ‌گاه فرزند خود را با کسی مقایسه نکنند؛ زیرا هر کسی باید متناسب با توان و نسبت به دیروز خودش رشد داشته باشد نه در مقایسه با دیگران.

وی نظارت معقول و منطقی والدین بر روند مطالعه دانش‌آموزان را از دیگر وظایف اولیا دانست و ادامه داد: اولیا باید در این ایام فضای عاطفی خانه را گرم و به دور از هر گونه تنش و استرس نگه دارند و رابطه‌ای رفاقتی با فرزندان خود داشته باشند.

دارایی توجه به تغذیه دانش‌آموز، نظارت منطقی بر روابط دانش‌آموز با دوستان، توجه به استراحت دانش‌آموز و ایجاد فضایی آرام و دارای دما و نور مناسب برای مطالعه را از دیگر مواردی دانست که اولیا باید مد نظر قرار دهند و ادامه داد: شرکت در آزمون آزمایشی یکی از موارد ضروری برای دانش‌آموزان کنکوری است؛ زیرا با شرکت دانش‌آموز در این آزمون‌های آزمایشی، شرایط کنکور برای وی شبیه‌سازی شده و باعث می‌شود دانش‌آموز از نقاط قوت و ضعف خود آگاهی پیدا کرده و طبق بودجه‌بندی اعلام شده مطالعه کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هیچ بدیل مناسبی برای آموزش حضور وجود ندارد، از اولیا خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فرزندان خود را به مدرسه بفرستند تا از آموزش‌های حضوری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات