خبرهای داغ:
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان:

صدها دانش‌آموز راوی بیانیه گام دوم انقلاب خواهند بود

همدان-مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان از برپایی بیش از ۱۵۰ نمایشگاه مدرسه انقلاب در استان خبر داد و گفت: صد‌ها دانش‌آموز به عنوان راویان غرفه‌ها در این نمایشگاه‌ها به روایتگری خواهند پرداخت.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۲۹
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد صالح جباری اظهار داشت: بهمن ماه ۱۴۰۰ سومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته) است، بیانیه‌ای که در نقشه راه گام دوم انقلاب برای مخاطبان اصلی آن یعنی نوجوانان و جوانان ترسیم شده است، اما به دلایل مختلف و متاسفانه این بیانیه آنچنان که لازم و شایسته بود، مورد توجه فعالین و موثرین فرهنگی قرار نگرفت و مغفول ماند

وی گفت: ضروری است متولیان امر تعلیم و تربیت با برگزاری برنامه‌های متنوع و پیوسته نوجوانان و نسل جوان را با محتوای بیانیه گام دوم آشنا سازند و بستری برای نقش‌شناسی آن‌ها در گام دوم انقلاب فراهم آورند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان همدان گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان به عنوان یکی از متولیان امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان  با همراهی و همکاری آموزش و پرورش به دلیل اهمیت خوانش و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در بین دانش‌آموزان کشور، دهمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب را بر اساس محتوای بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌کند و محور اصلی محتوای نمایشگاه مدرسه انقلاب متن بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی گفت: این نمایشگاه‌ها بر دو پایه محتوا و روایت محتوا استوار است که در گام دوم انقلاب محتوا‌ها بر اساس بیانیه گام دوم در فضای حضوری مدارس تهیه می‌شود.

جباری افزود: نمایشگاه مدرسه انقلاب در چهار بخش دیروز ما، امروز ما و فردای ما و مکتب حاج قاسم است که بخش دیروز ما دو زیر مجموعه نقش نوجوانان در پیروزی انقلاب برگرفته از خاطرات انقلابی بزرگان خانواده و فساد اجتماعی دوران قبل از انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: دستاورد‌های انقلاب اسلامی، هنر و نوجوانان، رسانه و فضای مجازی ذیل بخش امروز ما و مهدویت، جهاد اقتصادی و علمی، نقش نوجوانان در ساخت ایران قوی، لشکر فرشتگان، هم کلاسی آسمانی، غرفه مکتب حاج قاسم ذیل بخش فردای ما فعالیت خواهد شد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ نمایشگاه مدرسه انقلاب در استان شکل خواهد گرفت، ابراز کرد: با برنامه‌ریزی‌های شکل گرفته صد‌ها دانش‌آموز به عنوان راویان غرفه‌ها در این نمایشگاه‌ها به روایتگری خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: در هر مدرسه ۷ تا ۱۴ غرفه فعال می‌شود که هر غرفه یک راوی دانش آموز دارد و تمام مسئولیت برگزاری نمایشگاه در راستای مسئولیت‌پذیری و افزایش خلاقیت بر عهده خود دانش‌آموزان است.

جباری با اشاره به محور اصلی جشنواره که گفتمان ایران قوی ناظر به بیانیه گام دوم است، افزود: برای تحقق محور اصلی جشنواره باید لزوم تولید محتوا و محصولات قابل انتشار در فضای مجازی کاملا درک شود که در این خصوص طی یک هفته اقدام به برگزاری «کاردو» که به معنی کار+اردو است کردیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های کاردوی «مدرسه انقلاب» تصریح کرد: کاردو‌ها در استان و با حضور تمام مسئولان انجمن‌های اسلامی مدارس متوسطه دوم برگزار شد و طی آن دانش‌آموزان با ایده‌پردازی در خصوص مسائل مختلف تولید یک محصول دیوار بوم‌ها را تکمیل کردند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان شناخت مخاطب، مهارت‌های لازم و... را از ملزومات تولید یک محصول دانست و گفت: دانش‌آموزان در ابتدا مخاطب خود را برای تولید یک اثر مشخص می‌کردند و با بررسی ویژگی‌های او به دنبال موضوعات مرتبط می‌رفتند و در ادامه این موضوع را بررسی می‌کردند که برای تولید اثر مدنظر چه مهارت‌هایی را باید کسب کنند.

وی ادامه داد: از دیگر موارد کاردو بررسی راهکار‌هایی برای انتشار حداکثری و رساندن محتوا و محصول تولید شده به مخاطب بود که دانش‌آموزان در تمام این زمینه‌ها ایده‌هایی ارائه دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات