همایش تجلیل از سرگروه‌ها و سرمربیان برنامه تربیتی صادقین سپاه استان قم برگزار شد

به همت معاونت تربیت آموزش و فرهنگ پاسداری سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان قم؛ همایش تجلیل از سرگروه‌ها و سرمربیان برنامه تربیتی صادقین با حضور مدیر دفتر روحانیون، معاونت تربیت و آموزش فرهنگ پاسداری و معاون عقیدتی سیاسی سپاه قم برگزار گردید.
کد خبر: ۹۴۲۰۸۵۸
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم؛ در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین فقیهی مدیر دفتر امور روحانیون در سپاه قم در خصوص این طرح گفت: وظیفه ما در ماموریت محول شده، افکار و عقاید و آرای مخاطبین و پاسداری از انقلاب اسلامی است؛ چرا که انقلاب اسلامی، یک نظریه و ایدئولوژی در نظام هستی و آفرینش است که توسط امام احیا شد و وظیفه من و شما، پاسداری از این انقلاب و تفکر است.

وی افزود: کسی که بخواهد از این تفکر پاسداری کند، اولین کار معرفت، آگاهی و علم داشتن به مبانی انقلاب است و علم نداشتن به مسئله باعث میشود که تشخیص اشتباه شود.

حجت الاسلام و المسلمین فقهی ادامه داد: برای داشتن نیرو انسانی شاداب، سرزنده و دور از رذائل اخلاقی؛ راهی جز تمسک به حبل الله نیست و مثال بارز حبل الله، قرآن و اهل بیت است.

وی فایده‌های این طرح را برشمرد و گفت: اولین فایده این طرح این است که با حدود بیش از ۱۰۰۰ آیه قرآن کریم در طرح صادقین؛ پاسداران آشنایی کامل به تفسیر، مبانی، ترجمه و... پیدا میکنند و
دومین فایده نیز خودشناسی و دگر شناسی است.

مدیر دفتر امور روحانیون در سپاه قم بهترین راه شناخت منافیق را قرآن کریم دانست و بیان کرد: بهترین راه شناخت منافقین، قرآن کریم است که آیاتش از کافرین بیشتر است، زیرا آن‌ها با شعار اصلاح و هدایت می‌آیند.

وی در پایان تصریح کرد: طرح صادقین؛ جریان شناسی فکری، اعتقادی در قرآن کریم با سه محور مومنان، منافقان و کافران است.

همچنین در ادامه مراسم سرهنگ میرزایی معاونت تربیت و آموزش فرهنگ پاسداری گفت:حضرت آقا یکی از شاخصه‌های اساسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را، بحث معنویت میدانند.

وی افزود: هر گاه ما از معنویت فاصله بگیریم؛ دچار ضعف‌های فراوانی میشویم، چون متکی به نیرو انسانی با ایمان و دارای انگیزه بالا هستیم که بدون معنویت ممکن نیست؛ لذا ماموریت اساسی ما در این طرح، بحث معنویت افزایی و حفظ معنویت است.

سرهنگ میرزایی ادامه داد: در اجرای طرح صادقین، شکل آن با معاونت آموزش است و محتوای آن نیز با معاونت آموزشی عقیدتی سیاسی نماینده، ولی فقیه است.

وی ضعف‌های این طرح را برشمرد و اظهار کرد: در این طرح با اشکالات و ضعف‌هایی روبه رو هستیم؛ که یکی از این ضعف ها، پراکندگی و ضعف عملکرد در اجرا می‌باشد.

وی ضعف دیگر این طرح را، عدم تخصیص اعتبار دانست و گفت: یکی دیگر از ضعف‌ها در این طرح، این است که برای آن هیچ اعتباری در نظر گرفته نشده است.

در پایان نیز حجت الاسلام و المسلمین احمدی معاون عقیدتی سیاسی سپاه استان قم گفت: طرح صادقین با اهداف و برنامه‌های خاصی بر اساس آموزه‌های دینی، سیره معصومین و انتظاراتی که امامین انقلاب از سپاه پاسداران دارند، طراحی و راه اندازی شد.

وی افزود: فرماندهان و مسئولان علاوه بر علوم نظامی و مدیریتی، در زمینه علوم دینی نیز؛ از توانمندی خوبی برخوردار هستند.

معاون عقیدتی سیاسی سپاه قم ادامه داد: ان شاءالله در سال آینده نیز، این برنامه با یک نوع پیشرفت و استقلال بیشتری؛ پیگیری و طبق تقویم ابلاغی عمل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار