معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

هزینه‌های سفر اربعین حسینی باید کاهش پیدا کند

محسن حسینی میرزایی، گفت: باید تا آن‌جایی که می‌توانیم هزینه‌های سفر اربعین حسینی را کاهش بدهیم تا همه عاشقان امام حسین(ع) بتوانند در این سفر معنوی شرکت کنند.
کد خبر: ۹۴۲۱۳۸۷
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ محسن حسین‌میرزایی در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه خدمت به زائران امام حسین(علیه السلام) یک توفیق بسیار بزرگ است، اظهار کرد: باید برای این کار فاخر و ارزشمند در ایام اربعین حسینی تلاش کنیم، همچنین در این حوزه بحث مشارکت مردمی مورد تاکید قرار بگیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: حضور و مشارکت مردم در امورات باعث پویایی در انجام کارها می‌شود، علت اصلی زنده بودن آئین‌های عزاداری ایام تاسوعا و عاشورا بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال، مردمی بودن برگزاری این مراسمات است.

وی تاکید کرد: جوانان دارای پتانسیل‌های بالایی هستند، بنابراین باید از ظرفیت جوانان در کمیته‌های برگزاری برنامه‌های پیاده‌روی  ایام اربعین حسینی استفاده کنیم، در دوران دفاع مقدس شاهد اعتماد به جوانان بودیم، جوانان در آن دوران جنگ را اداره کردند، امروز نیز باید به جوانان اعتماد کنیم.

حسین‌میرزایی با تاکید بر اینکه در اعزام زائرین ایام اربعین حسینی باید تمام جوانب کار سنجیده شود، توضیح داد: علاوه بر بحث تغذیه و اسکان، باید مسائل فرهنگی نیز مورد توجه قرار بگیرد، همه واقف هستیم که تاثیر مسائل فرهنگی زمانبر است، اما باید همه به اهمیت موضوعات فرهنگی باور داشته باشیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تمامی یک میلیون جمعیت استان یک خانواده هستیم، بنابراین برای پیشرفت و توسعه استان باید یک حرف واحد بزنیم و شاهد چند صدایی نباشیم، زیرا کارهای پراکنده و چندصدایی آسیب‌زا است.

وی با بیان اینکه برای برنامه پیاده‌روی اربعین حسینی در سال ۱۴۰۱ نیازمند یک برنامه راهبردی هستیم، خاطرنشان کرد: باید اقدامات در این حوزه مستمر ارزیابی و آسیب‌ها ارزیابی شود تا بتوانیم روش‌های غلط را تغییر دهیم.

حسین‌میرزایی گفت: باید تا آن‌جایی که می‌توانیم هزینه‌های سفر اربعین حسینی را کاهش بدهیم تا همه عاشقان امام حسین(علیه السلام ) بتوانند در این سفر معنوی شرکت کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان بیان کرد: برای برنامه‌ریزی توسط کمیته‌های اربعین حسینی در سال آینده منتظر ابلاغ دستورالعمل نباشیم، جلسه‌ای با حضور مسئولان متولی، فرمانداران، مسئولان موکب‌ها و کمیته‌ها برگزار شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار