خبرهای داغ:
استاندار همدان خبر داد

هدفگذاری تحقق رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی در استان همدان

همدان-استاندار همدان گفت: برای سال ۱۴۰۱ یک برنامه عملیاتی تهیه و تدوین کردیم که بر مبنای تحول‌آفرینی، عدالت محوری، پیشرفت همه جانبه و محرومیت‌زدایی با هدفگذاری تحقق رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی در استان است.
کد خبر: ۹۴۲۱۶۷۶
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای و مردمی فجر که با حضور اصحاب رسانه در سالن شهدای استانداری برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) و هفته سربازان گمنام امان زمان (عج) اظهار داشت: فلسفه وجودی این جشنواره این است که اقدامات دولت سیزدهم را بنا به بیانات رهبر معظم انقلاب تبیین کنیم و به تعبیر دیگر به جهاد تبیین بپردازیم.

وی با بیان اینکه آنچه در این جشنواره اتفاق افتاد بیانگر این است که دولت با وجود تحریم‌های ظالمانه خود اقدامات ارزشمندی انجام داده است، افزود: دولت سیزدهم طی این ۶ ماه اقدامات شایسته‌ای انجام داده است.

استاندار همدان گفت: امروز در شرایط باثبات و ایمنی از نظر کرونا قرار داریم و در این ۶ موج کرونا ۵ گونه جهش یافته را از سویه‌های مختلف شاهد بودیم که بسیار خطرناک بود که نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک اهتمام جدی داشته باشیم و تزریق سه دز واکسن را در سنین مختلف انجام دهیم.

وی در خصوص فرا رسیدن سفر‌های نوروزی ابراز داشت: ستاد سفر‌های نوروزی در استان تشکیل دادیم که در این امر تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان حضور دارند و تلاش می‌کنند تا نوروز خوبی رقم بخورد.

قاسمی فرزاد به بیان تدوین برنامه‌های عملیاتی در استان پرداخت و گفت: برای سال ۱۴۰۱ یک برنامه عملیاتی تهیه و تدوین کردیم که بر مبنای تحول‌آفرینی، عدالت محوری، مردمی‌سازی امور، شفافیت، فسادستیزی و پاسخگویی، اعتمادسازی، نوآوری و خلاقیت، تمرکززدایی، امیدآفرینی، پیشرفت همه جانبه و محرومیت‌زدایی با هدفگذاری تحقق رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی در استان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: مبانی پیشرفت استان بر مبنای سیاست‌های انقلاب و امامین انقلاب، توجه به علم و پژوهش، اقتصاد و سبک زندگی است که مدنظر بوده و توجه به اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی در دستور کار است و با تکیه بر باورها، اعتقادات، سرمایه‌های نظام اسلامی، منابع اقتدارآفرین، آرمان‌ها، ارزش‌ها، سرمایه‌های اخلاقی، روحیه جهادی و انقلابی، بیانیه گام دوم، گردشگری، صنایع و کشاورزی نوین و این اصول اقدامات خود را برای سال ۱۴۰۱ انجام دادیم.

استاندار همدان با اشاره به انتصابات در پنج ماهه اخیر استانداری ابراز داشت: سعی کردیم در انتخاب مدیران بومی‌سازی شده عمل کنیم و تاکنون ۹۰ درصد مدیران را جابه جا کردیم و یا جابه جایی آن‌ها قطعی شده است و ۱۰ درصد از مدیران امکان ابقا دارند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ هکتار به بافت‌های شهری ما اضافه شد، عنوان کرد: این طرح در کشور بی‌نظیر بود که با توجه به اینکه در استان کمبود زمین داشتیم و مناقشات طرح جامع با پیگیری و همراهی وزیر راه و شهرسازی برطرف شد.

قاسمی فرزاد در خصوص تأمین آب مورد نیاز استان و جلوگیری از قطعی و تسریع در اجرای طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان خاطرنشان کرد: تسریع در اجرای طرح انتقال آب در دستور کار قرار گرفته است که پس از ۱۶ سال بلاتکلیفی طی ۵ ماه گذشته با اقدامات انجام شده جهش خوبی در اجرای این پروژه شاهد بودیم که ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آبرسانی این طرح اختصاص یافته است.

وی گفت: اختصاص ۷ هزار و ۷۵۱ تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان، احیای فرودگاه همدان پس از ۲ سال وقفه و برقراری پرواز‌های دو سویه (رفت و برگشت) از همدان به مشهد و کیش، برگزاری جلسات مستمر شورای فرهنگ عمومی و استفاده از دیدگاه‌های کارشناسان و جامعه قرآنی را از دیگر اقدامات مهم انجام شده است.

استاندار همدان با اشاره به تشکیل جلسات مستمر ستاد تنظیم بازار که مشکلاتی در عرضه کالا‌های اساسی داشتیم، تصریح کرد: امروز میزان مصرف مرغ استان ۱۲۰ الی ۱۵۰ تن است که با همکاری بخش خصوصی میزان تولید به بیش از ۳۰۰ تن در روز افزایش یافته است به گونه‌ای که مازاد تولید به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

وی با اشاره به تعیین تکلیف معادن فعال و نیمه فعال؛ هزینه ۷۵ درصدی منابع داخلی بانک‌های استان برای رونق تولید، ارتقاء چهار رتبه‌ای جایگاه استان در بهبود فضای کسب و کار، کاهش رشد تورم در استان که این نرخ تورم در استان ۳ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است و در کشور در رده ۳۰ قرار داریم، را از دیگر توفیقات عنوان کرد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی به کمتر از یک ماه کاهش یافته است، با اشاره به توسعه میادین میوه و تره بار در سطح شهرستان‌های استان همدان برای تأمین رفاه و آسایش مردم اظهار داشت: در سطح شهر همدان ۲۰ مرکز عرضه میوه و تره بار پیش بینی و به شکل زیبا طراحی و ایجاد شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار