،قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان:

جهاد تبیین یک مقوله ی گسترده است

قاسم زاده گفت: ۸۵ درصد مشترکین در سیستان و بلوچستان مشترکین خانگی هستند که برخی پرمصرف و برخی کم مصرف هستند اینکه به چه نحوی استفاده بهینه از انرژی برق داشته باشند که همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی باشد نوعی جهادتبیین است.
کد خبر: ۹۴۲۱۷۲۸
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: همانگونه که اطلاع دارید صنعت برق در استان از سه بخش، تولید، انتقال و توزیع تشکیل شده است.

وی در ادامه افزود: در بخش توزیع، برق همه مشترکین خانگی،تجاری، اداری، صنعتی و کشاورزی و عمومی در سطح استان از شهرستان هیرمند در شمال استان تا منطقه زرآباد و جاسک در جنوب استان،قطر هزار وصد کیلومتری حدود چهل هزار کیلومتر،با شبکه های فشار متوسط، فشار ضعیف، تامین می شود.

علیرضا قاسم زاده جهاد تبیین را یک مقوله ی گسترده دانست و بیان کرد: در این جهاد اکثر سازمان ها و دستگاههای اجرایی دخیل هستند ولی عملکرد هر سازمان و نهادی منطبق با دستور عملهایی است که به آن ها ابلاغ شده است .

وی تصریح کرد: عملکردهای منطبق با این دستورالعمل ها را باید به اطلاع مردم برسانیم چرا که در نظام جمهوری اسلامی ایران اصل بر مردم سالاری دینی است.

قائم مقام شرکت توزیع برق استان در ادامه افزود: همانگونه که معظم له هم فرمودند: «مسئولیت داشتن یعنی پاسخ گو بودن» و این پاسخ گو بودن برای مسئولین شرح وظایفی را دارد، که هر مسئول شرح وظایفش را برای مردم تبیین کند و خوشبختانه امروزه با توسعه شبکه های اطلاعاتی، وسعت اطلاعات و فضای مجازی، شبکه های اجتماعی این امر به آسانی قابل تحقق است.

این مسئول اظهار داشت: مسئله مهم در اقتصاد مقاومتی بحث مدیریت مصرف است. در مقوله تولید، انتقال و توزیع، مصرف از بخش تولید دارای اهمیت به سزایی است . چرا که مدیریت مصرف باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اذعان داشت: جهادتبیین در دستگاههای آموزشی، آموزش و پرورش، آموزش عالی، دانشگاهها بسیار مهم و اساسی تر است چرا که ما نیازمند منابع انسانی آگاه با توان علمی بالا هستیم منابعی که از آگاهی لازم در همه زمینه ها سرآمد باشند.

قاسم زاده گفت: در هر اداره باید یک نفر مدیریت انرژی را برعهده داشته باشد و مسئول و پاسخگو باشد و همه دستگاههای آموزشی و سازمان ها به طرق مختلف عملکرد خویش را به اطلاع مردم برسانند.

وی در زمینه جهاد تبیین تصریح کرد: متاسفانه ما در معرض دسیسه های دشمن هستیم و خنثی کردن این دسیسه ها تعامل و همکاری همه سازمانهای دولتی را می طلبد .

قاسم زاده گفت: در استان حدود ۸۵درصد مشترکین، مشترکین خانگی هستند که برخی پرمصرف و برخی کم مصرف هستند اینکه به چه نحوی استفاده بهینه از انرژی برق داشته باشند که همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی باشد نوعی جهادتبیین است که اصحاب رسانه در این بخش می توانند نقش موثری داشته باشند.

قاسم زاده نقش نیروی انسانی را در مدیریت مصرف بسیار مهم دانست و گفت: هوشمندی هر مشترک در این زمینه بسیار کمک کننده است که شاهد خاموشی در تابستان آینده نباشیم و برق مطمئن و پایداری را در سطح استان انجام دهیم و پرچمدار این جهاد تبیین ابتدا بزرگان جامعه، ائمه جماعات و افرادی که باید هوشمندانه کار کنند می باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار