خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

مبارزه با مستکبران و قدرت‌های حامی فساد وظیفه است

امام جمعه همدان گفت: مبارزه با مستکبران و قدرت‌های حامی فساد وظیفه است چراکه آن‌ها با آلوده کردن جوانان به مفاسد اخلاقی و رفتاری سعی در ترویج ظلم و فساد دارند.
کد خبر: ۹۴۲۱۸۰۸
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، با محکوم کردن اعدام‌های اخیر در کشور عربستان، اظهار کرد: آل سعود نظامی استکباری و منشاء ظلم است و جمهوری اسلامی در برابر این جنایت و آدم ‌کشی سکوت نمی‌کند.

وی افزود: ۴۰ انسان به جرم شیعه و محب اهل بیت بودن در کشور عربستان اعدام شدند که نباید در برابر این جنایت سکوت کرد.

امام جمعه همدان  اظهار کرد: اعدام و گردن زدن ۸۱ نفر از جمله تعدادی پرشماری از شیعیان عربستان به جرم واهی و بی‌دلیل جنایت رژیم آل سعود علیه بشریت است.

وی گفت: مستکبران سال‌ها است به نسل کشی و کودک کشی در کشورهای افغانستان، عراق و یمن با نهایت ظلم و فساد مشغول هستنند  که باید در برابر این ظلم ایستاد.

شعبانی موثقی افزود: مبارزه با مستکبران و قدرت‌های حامی فساد وظیفه است چراکه آن‌ها با آلوده کردن جوانان به مفاسد اخلاقی و رفتاری سعی در ترویج ظلم و فساد دارند.

وی همچنین با حمایت از حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر جاسوسی اسراییل در اربیل عراق، افزود: شلیک به پایگاه موساد در عراق اجرای سیاست‌های اصولی، اسلامی و الهی است.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به حواشی جشنواره گردشگری نوروزی در همدان، گفت: حواشی روی داده در این جشنواره تعمدی نبوده و مسئولان به مسایل توجه داشته و حتی تذکر داده‌اند اما در جزییات برنامه‌ها غفلت صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت، شورای فرهنگی عمومی و مسوولان معتقد هستند نشاط اجتماعی در جامعه باید باشد و در اولویت است اما طراحی برنامه‌ها باید مبتنی بر فرهنگ اسلامی و با رعایت شئونات دارالمومنین باشد.

شعبانی با قدردانی از مردم دارالمومنین برای توجه جدی به امر به معروف و نهی از منکر، گفت: واکنش‌های مردمی برای اصلاح است و هیچ فردی با برگزاری جشنواره مخالفتی ندارد.

وی تاکید کرد: جشنواره‌هایی که در سطح استان برگزار می‌شود، نباید با رنجش مردم همراه شود و البته در این جشنواره متولیان عذرخواهی کردند که جای تشکر دارد.

امام جمعه همدان افزود: از این پس جشنواره‌ها باید در شورای فرهنگ عمومی با تمام جزییات مطرح و مورد توجه قرار گیرد و همه مسوولان مصمم هستند که دیگر این اتفاق‌ها تکرار نشود.

وی با قدردانی از نظارت‌های صورت گرفته در بازار خرید عید نوروز، گفت: تورم و گرانی دغدغه‌های اصلی مردم است و امیدواریم سال آینده دولت در مهار این مشکلات موفق باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات