خطیب جمعه شهرکرد؛

ایران سال به سال جایگاه مستحکم تری پیدا می‌کند

نماز عبادی سیاسی جمعه همزمان با نیمه شعبان با رعایت اصول بهداشتی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۱۸۸۷
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان با تبریک ولادت با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان ارواحنافداه، گفت: در سال 1400 ما دو نیمه شعبان را الحمدلله به فضل الهی مشاهده کردیم که در خود داشت، این معنا برکاتی را در خود داشت که خیلی مهم بود،از جمله برکات مهمش که می‌توان از یمن این مناسبت دانست شکل‌گیری دولتی در این مقطع توسط مردم بود که به سمت آرمان‌های ظهور درحال حرکت است و ارزش‌های انقلاب اسلامی را بیش از گذشته در حال تحقق بخشیدن است، این‌ها همه آرمان‌های نیمه شعبان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام ادامه داد: میدان‌ها خدمت برای رفاه مردم و گره‌گشایی از مشکلات آن‌ها باز کردن تا زمینه خدمت فراهم شود، امید که از لوازم مهم انتظار است توسط این دولت در دل‌ها تقویت و تحکیم بخشیده شدن و بسیاری از مسائل دیگر که دولتمردان به حمدالله در عرصه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: البته انتظار این است که همگانی و با جدیت بیشتر کار شود، توقعات و انتظار مردم زیاد است و بجا هم هست که این مسائلی که گفتیم همچنان روز به روز بیشتر ان‌شاءالله مشاهده بشود، در این انتظار سازندگی، اصلاح، پیشروی و تحرک وجود دارد و انتظار ساکت ماندن و ایستادن نیست، بلکه جهاد است به مانند امام راحل که حرکت کرد و انقلاب را به ثمر رساند.

امام جمعه شهرکرد افزود: نیمه شعبان روز جهانی مستضعفین هم نام دارد و به همین دلیل مستضعفان ایمان داشته باشند که روزی آن‌ها صاحب عالم و پرچم خواهند شد و ظلم و مستکبران از بین خواهند رفت و در نهایت عدل محض برقرار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: نیمه شعبان همچنین روز سربازان گمنام امام زمان ارواحنافداه هم نامیده شده است که سربازانی ایثارگر، مخلص و گمنام هستند، طبع انسان به دنبال مطرح شدن است، اما سربازان این خواسته را زیر پا گذاشتند و گمنام برای امنیت کشور، رفع فتنه‌ها و نفوذ‌ها تلاش می‌کنند و جان خود را به خطر می‌اندازند و ما باید قدردان سربازان گمنام  باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حضور موفق ایران اسلامی در عرصه خارجی افزود: در عرصه خارجی هم امسال سالی پر برکت بود که ضعف دشمن و طرفداران غرب را نشان داد و موجب بیداری آن‌ها و هواداران آمریکا شد، چرا که عجله آمریکا در برجام به خاطر خوف از قدرت ایران اسلامی است، امروز می‌خواهند با برجام مقابل این رشد بایستند، اما مذاکره‌ها با تدبیر پیش می‌رود و میدان هم از دست دشمن گرفته خواهد شد و ما سال به سال جایگاه مستحکم تری پیدا می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام به فرا رسیدن حلول سال جدید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: نوروز از نشانه‌های بزرگ الهی است که به بهار و زنده شدن زمین توجه می‌دهد و اگر ملتی بخواهد در مسیر استقلال و اتکاء به خود حرکت کند، باید درعید و غیرعید خدا را به یاد داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به جنایت عربستان در اعدام ۸۱ نفر انسان بی گناه گفت: عربستان مادر تروریسم و حامی داعش است و سکوت دنیای غرب در این جنایت بیانگر روحیه وحشی‌گری حاکمان عربستان سعودی است که به نام اسلام حکومت می‌کنند، اما آن‌ها دوام پیدا نخواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: پاسخ اخیر سپاه به رژیم صهیونیستی و آنقدر گیج کننده و به جا بود که هنوز واکنشی و سخنی در برابر آن نداشته اند و حمله سایبری گسترده و دستگیری عوامل خرابکار که قصد نفوذ به تاسیسات فردو را داشتند، از دیگر موفقیت‌های ما در برابر دشمنان است، رژیم جعلی اسراییل در نفس‌های آخر خود است و ممکن است به هر حربه‌ای هم متوسل شود، ولی آن‌ها بدانند که با ایرانی قوی مواجه اند و ما پاسخ آن‌ها را مقتدرانه می‌دهیم.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: اگر ما این اقتدار را نداشتیم امروز چگونه می‌خواستیم پاسخ این ستم‌ها و جنایت‌ها را بدهیم این‌ها آمده‌اند در سر مرزهای ما لانه جستن برای این‌که به ما آسیب برسانند ولی به فضل پروردگار با اقتدار به این‌ها پاسخ داده شد و فهمیدند که با ایران نمی‌توانند مقابله داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اهمیت بزرگداشت دهه ی نکوداشت مساجد، اظهار داشت: ارتحال مرحوم آیت الله علوی گرگانی مرجع بصیر مردمی و انقلابی متواضع را تسلیت عرض می‌کنیم و برای این مرجع بزرگ که انصافاً از همراهان امام راحل و مقام رهبری و انقلاب اسلامی بود علو درجاتش را از خدای تبارک و تعالی مسألت می‌کنیم خدای تبارک و تعالی بر درجاتش بیفزاید.

شایان ذکراست: قبل از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه، مراسم استغاثه به امام زمان ارواحنافداه به همت هیأت رزمندگان اسلام استان برگزار و شرکت کنندگان در این برنامه معنوی با زمزمه زیارت آل یاسین و حدیث شریف کسا برای سلامتی و فرج آخرین ذخیره الهی و طول عمر با برکت و سلامت مقام معظم رهبری دعا کردند.

ارسال نظرات