با کاروان نور / ۱۹

یادمان گردی مناطق عملیاتی با طرح «شهید بصیر» / ایجاد زیارت با معرفت؛ هدف مهم در راهیان نور

ساری-مسئول فرهنگی ستاد راهیان نور استان مازندران از اجرای طرح فرهنگی شهید بصیر در راهیان نور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۱۹۳۲
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

یادمان گردی مناطق عملیاتی با طرح «شهید بصیر» / ایجاد زیارت با معرفت؛ هدف مهم در راهیان نور

خبرگزاری بسیج، عبدالله گرزین پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار اعزامی بسیج مازندران به مناطق عملیاتی جنوب، ضمن تبریک عید بزرگ نیمه شعبان، از اجرای طرح فرهنگی شهید بصیر در راهیان نور خبر داد و گفت: دوره‌های آموزشی طرح شهید بصیر را قبل از کرونا برگزار کردیم تا محتوای روایتگری را در یادمان‌ها به صورت مستمر و متمرکز داشته باشیم.


مسئول فرهنگی ستاد راهیان نور استان مازندران با اشاره به اینکه از بهترین راویان استان دعوت بعمل آمد تا یک برنامه منظم و با کیفیت در یادمان‌ها داشته باشیم، افزود: این طرح با استقبال راویان و زائران روبرو شد.

گرزین در ادامه  به یکی دیگر ازبرنامه ریزی‌های ستاد فرهنگی ستاد راهیان نور هم اشاره و خاطرنشان کرد:دومین برنامه استفاده از راویان سیار بود؛ که در دوران کرونا، دوره اموزشی راویان را از لحاظ محتوایی و کیفی برگزار کردیم و روایان پیشرفت‌های قابل توجه‌ای داشتند؛ که امسال هر کاروان بلا استثنا یک روای داشت و همه راویان برای کاروان‌ها در مسیر روایتگری می‌کردند.

مسئول فرهنگی ستاد راهیان نور استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های فرهنگی در محل اسکان زائران هم اشاره کرد و گفت: در شب اولی که کاروان راهیان نور وارد اردوگاه شهید بلباسی می‌شدند، در حسینیه شهید حاج رحیم کابلی برنامه فرهنگی برگزار می‌شد که با توجه به اعیاد شعبانیه برنامه طنز در جبهه، مداحی و مولودی خوانی، برپایی جشن و شب دوم هم زائران را به سمت رزمایش فرهنگی که در اردوگاه شهید باکری برگزار می‌شود، هدایت می‌کردیم.

گرزین با بیان این مطلب که یک سری خادمین فرهنگی هم برای  همراهی با کاروان‌ها اموزش دادیم که خادمین فرهنگی درطول مسیر برنامه‌های فرهنگی راهیان نور را مدیریت کنندف افزود:فضاسازی فرهنگی هم از برنامه‌های دیگر ستاد فرهنگی راهیان نور بود.

مسئول فرهنگی ستاد راهیان نور استان مازندران اضافه کرد: با توجه به وقفه‌ای که در برگزاری راهیان نور ایجاد شد، فضای اردوگاه تحت تاثیر این جو قرار گرفت که طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سه مرحله سه گروه فرهنگی و جهادی به اردوگاه‌های هفت تپه، شهید جعفرزاده اندیمشک و شهید بلباسی اعزام شدند که یک فضا سازیی شهدایی متناسب با محیط ایجاد کنند.

گرزین در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال با مدد شهدا و همه دست اندرکاران ستاد راهیان نور، تلاش کردیم برای زائران بستر یک زیارت با معرف را بوجود بیاوریم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار