استاد راویان در مناطق عملیاتی ایلام ناگفته‌های جنگ را بازگو می‌کنند

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه استان ایلام با اشاره به آموزش و ساماندهی بیش از ۲۰۰ نفر راوی در این استان گفت: تعطیلات نوروز امسال استادراویان در مناطق عملیاتی مهران در دروان دفاع مقدس مستقر می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۲۱۹۳۷
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،سرهنگ پاسدار یداله رحمتیان مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه استان ایلام ، با بیان اینکه راویان دوران دفاع مقدس ناگفته‌های جنگ را برای زائران تشریح می‌کنند اظهار داشت: این افراد از 15 اسفندماه جاری تا 15 فروردین سال 1401 در محل یادمان های اصلی استان ایلام مستقر و عملیات های واقع شده در این اماکن را برای زائران تشریح می کنند.

وی افزود: استاد راویان افرادی هستند که در زمان جنگ تحمیلی دارای مسوولیت و فرماندهی بوده‌اند و بر وقوع عملیات ها اشراف کامل دارند و راویان نیز افراد آموزش دیده ای هستند که در بین آنها رزمندگان دفاع مقدس نیز وجود دارد.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام یاداور شد: ایام تعطیلات نوروزی به علت اینکه عمده زائران را مسافران غیربومی و نا آشنا به مناطق عملیاتی تشکیل می‌دهند از استادراویان برای توضیح و تشریح کامل عملیات‌ها استفاده می‌شود.

رحمتیان با بیان اینکه تمام روایتگران بومی هستند،ادامه داد: در کنار این روایتگران بیش از 50 نفر خادم بومی و غیربومی نیز در مناطق عملیاتی و یادمان ها تا پایان تعطیلات نوروزی مستقر هستند.

به گفته وی تاکنون بیش از 200 نفر راوی آموزش دیده بومی از بین اقشار مختلف چون طلاب و فرهنگیان در استان ایلام ساماندهی شده‌اند و امسال نیز حدود 40 نفر راوی در مناطق عملیاتی مهران آموزش‌های میدانی را در مناطق عملیاتی چون قلاویزان، سه‌راهی جندالله و میمک فرا گرفتند.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات