با کاروان نور /۲۸

سردار قربانی : اگر غلطی از دشمن سربزند،تل آویو را با خاک یکسان می کنیم

ساری- سردار مرتضی قربانی به موشک باران اخیر سپاه به منطقه اربیل عراق که پایگاه فعالیت‌های موساد بود، اشاره کرد و گفت:اگر غلطی از انان سربزند، تل آویو را باخاک یکسان می‌کنیم.
کد خبر: ۹۴۲۲۱۷۴
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

اگر غلطی از دشمن سربزند،تل آویو را با خاک یکسان می کنیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، ویژه برنامه سال تحویل ۱۴۰۱ زائرین مازندرانی راهیان نور، با حضور سردار مرتضی قربانی فرمانده لشگر ۲۵ کربلا در سال‌های دفاع مقدس و فرماندهان لشگر خط شکن ۲۵ کربلا با حضور یک هزار زائر در یادمان شهدای هفت تپه برگزار شد.

اگر غلطی از دشمن سربزند،تل آویو را با خاک یکسان می کنیم

سردار مرتضی قربانی در این مراسم، ضمن تبریک  سالروز میلاد امام زمان (عج) و نوروز ۱۴۰۱ به تاریخچه تشکیل لشگر ۲۵ کربلا اشاره کرد و گفت:در ابتدای سال ۶۴ حکم دستور تشکیل لشکر ویژه ۲۵ کربلا برای بنده آمد. رزمندگان مازندران با یک لشکر ۱۶ قدس گیلان، یک تیپ زرهی ۲۸ صفر اصفهان، یک تیپ پیاده از کهگلویه و بویر احمد باهم ادغام شدند و لشکر ۲۵ کربلا رسما تشکیل شد.

این فرمانده لشگر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس افزود: لشگر در جبهه‌های غرب و جنوب پراکنده بود و برای آنکه ببینیم آمادگی توان رزم دارد و قدرت رزم لشگر چگونه است، در عملیات قدس ۱ وقدس ۲ شرکت کرد و توانایی لشگر، به توانایی عملیات فتح المبین که سالروز آن ۲ فروردین ۶۱ است، رسید.

سردار قربانی با بیان اینکه در همین منطقه هفت تپه گردان‌های ما در چادر مستقر بودند و اموزش‌های نیرو‌ها در همین جا شروع شد، ادامه داد: گردان‌ها اینجا رزم شبانه میدیدند. همه آموزش‌های آبی و خاکی برای رزمندگان برگزار میشد تا آمادگی لازم را برای عملیات والفجر۸ پیدا کند.


این فرمانده دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه اگر این پادگان در اختیار ما نبود، توان رزم نداشتیم و شهدای ما چندبرابر میشدند، خاطرنشان کرد:در عملیات والفجر ۸  لشگر ۲۵ کربلا فاو را فتح کرد، و  پرچم امام رضا (ع) را بر مناره‌های فاو به اهتزاز در اوردیم.

سردار قربانی اضافه کرد: وقتی خبر فتح فاو از تلویزیون پخش شد، و صدام این خبر را شنید به لشگر گاردش دستور داد تا با ما مقابله کند، اما با توکل و توسل رزمندگان و رزم آنها، با غنیمت گرفتن ادوات دشمن، لشگر گارد صدام را منهدیم کردیم.

فرمانده لشگر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه رزمندگان لشگر ۸۰ روز در عملیات والفجر جنگیدند، گفت: 
۷۰ الی ۸۰ هزار رزمنده از اصفهان و مازندران در همین منطقه هفت تپه اموزش نظامی دیدند؛ و در عملیاتی والفجر ۸، کربلای ۴و۵، و قدس و ۱و۲ حضور داشتند.

سردار قربانی ادامه داد: وقتی لشگر بعثی مهران را تصرف کرد، و امام دستور ازادسازی مهران را به سپاه داد، همین بچه‌هایی که در والفجر۸ بودند، به مهران رفتند و ظرف ۲۴ ساعت علاوه بر ازادسازی شهر مهران، تا خاک دشمن هم پیشروی کردند.

اگر غلطی از دشمن سربزند،تل آویو را با خاک یکسان می کنیم
این فرمانده دوران دفاع مقدس با تصریح بر اینکه یک رزمنده بدون آموزش در عملیات والفجر ۸ و کربلای ۴و۵، نبود، گفت: ۷۲ گردان آموزش دیده فقط در عملیات والفجر ۸ شرکت کردند. در ان ۸۰ روز عملیات، رزمندگان برای اموزش مجدد به عقب برمیگشتند و بازسازی میشدند ودوباره به خط اعزام می‌شدند. صدام ملعون، در فاو از سلاح شیمیایی استفاده کرد و ۳۰۰ هزار نفر دچار مسمومیت شیمیایی شدند. اما عهد و پیمانی که رزمندگان با امام بسته بودند در همان شرایط در خط مقدم ماندند.

به گفته فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس  هفت تپه بار‌ها مورد حمله هوایی و بمباران رژیم بعثی قرار گرفت و و ۱۱۷ نفر در این مکان شهید شدند.

سردار قربانی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش علما در عملیات والفجر ۸  هم اشاره کرد و گفت:  لشگر ۲۵ کربلا، ۴۰۰ طلبه رزمی داشت و شهید حاج حسین بصیر به حضور طلبه‌ها در بین بچه‌ها بسیار اعتقاد داشت و میگفت سهمیه طلبه‌ها را برای گردان من زیاد کن.



این فرمانده پیشکسوت عرصه ایثار و شهادت  ادامه داد: در دوران دفاع مقدس یک وظیفه شرعی داشتیم که لشگر را آماده کنیم. ان موقع لشگر فقط در بهداری رزم ۱۵۰۰ نیرو داشت؛ که در خط فاو، ازمایشگاه و بیمارستان صحرایی ایجاد شد. کجای دنیا در ان زمان در جنگ چنین ابتکار عملی دیده شد، جز در لشگر ۲۵ کربلا.

سردار قربانی با بیان این مطلب که  باهمکاری سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا مستند عملیات والفجر ۸ و نقش لشگر ۲۵ کربلا در این عملیات ساخته خواهد شد، خاطرنشان کرد:باید این مکان هفت تپه یک منطقه مقدسی بشود و همه کمک کنند تا این منطقه بطور کامل احیا شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در بخش‌های پایانی سخنان خود به موشک باران اخیر سپاه به منطقه اربیل عراق که پایگاه فعالیت‌های موساد بود، اشاره کرد و گفت:بچه‌های ما مقر رژیم صهیونیستی در اربیل عراق را موشک باران می‌کنند، اما ان‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند که اگر غلطی از انان سربزند، تل آویو را باخاک یکسان می‌کنیم.

سردار قربانی با تاکید بر اینکه امروز عزتی خدا به مردم و کشور داده که آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و انگلیس هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، افزود: حاج قاسم ۲۲ سال عمر شریفش را در منطقه صرف کرد که الان جبهه مقاومت و جبهه اسلام به شهدا وصل است و جبهه مقامت امتداد در دفاع مقدس قرار دارد که الان این قدرت در اختیار جبهه اسلام است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار