خبرهای داغ:
آقا زاده در گفتگو با بسیج؛

سبک و انگیزه‌های گردشگران بعد از کرونا به چه صورتی خواهد بود؟

مدرس و فعال گردشگری در گفتگوی اختصاصی با بسیج ظرفیت‌ها و تغییرات گردشگری پس از کرونا را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۲۲۴۳۰
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد آقازاده مدرس و فعال گردشگری در گفتگوی اختصاصی با بسیج ظرفیت‌ها و تغییرات گردشگری پس از کرونا را تشریح کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد فعالیت‌های گردشگران در کل دنیا و در ایران نیز بیش از ۹۰ الی ۹۵ درصد با رکود مواجه شده است و یک ضربه مالی بسیار بدی را در اقتصاد کشور‌ها در بعد گردشگری ایجاد کرده است.

وی افزود: امروزه با فروکش شدن کرونا؛ بحث سفر در حال افزایش است و این بحث در کشور‌های درحال توسعه مثل کشور‌های اروپایی، چین، جنوب شرقی آسیا؛ سریع‌تر کنترل و مدیریت شده است و توانستند بحث گردشگری خود را برگردانند.

آقازاده به تشریح جایگاه و سبک سفر در ایران پرداخت و گفت: در ایران نیز مسئله گردشگری نشان میدهد که سفر‌ها در حال شکل گیری است و روند استقبال مردم از سفر‌ها به خصوص سفر‌های زیارتی و طبیعت گردی، نشان دهنده توجه مردم به جایگاه گردشگری است.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت گرفته و تاثیر کرونا در سبک گردشگری، بدین صورت هست که بیشتر سفر‌ها به سفر‌های گروهی اطلاق خواهد شد و از حالت تک بُعدی بودن فاصله گرفته است و از سوی دیگر با توجه به اینکه وضعیت کرونا وجود داشته است و گردشگر را تحت تاثیر خودش قرار داده است، مردم را سوق داده است به سمت استفاده از فضای الکترونیکی و مجازی و در استفاده از جاذبه‌های گردشگری این دید وجود دارد که بعضا مردم دیدگاه و سفر‌های خودشان را به صورت مجازی انجام میدهند.

مدرس و فعال گردشگری تصریح کرد: لذا پیش بینی‌هایی که امروزه وجود دارد، و احتمال اینکه در عید نوروز شاهد تردد ها، تراکنش‌ها و پراکندگی‌های توزیع گردشگری باشیم؛ با وجود مشخصه ها، سنسور‌ها و علائم‌های سفر و گردشگری در گردشگران شاهد افزایش سفر به مناطق مختلف جغرافیایی ایران مثل مشهد مقدس، استان‌های شمالی، مرکزی و ... خواهیم بود.

وی دلیل عمده استقبال مردم از این شهر‌ها را وجود فشار‌های روحی_روانی بر مردم دانست و گفت: این پیش بینی و پیشنهاد برای مدیران مقصد حتی در قم را میتوانیم داشته باشیم که بتوانند تجهیزات مقصد را از لحاظ ارائه خدمات از بُعد حمل و نقل، اقامتگاهی، راهنمایی گردشگری، خوراک و حتی مهمان نوازی را خوب مدیریت کنند.

آقازاده اظهار کرد: علاوه بر سخت افزاری، بحث مهمان نوازی از بُعد نرم افزاری هم بسیار تاثیر گذار است و میتواند در جذب گردشگر و ارائه خدمات تاثیر گذار باشد.

مدرس و فعال گردشگری در پایان گفت: پیشنهاد میشود که مدیران مقصد از حالت سنت گرایی دوری کنند تا بتوانند یک شان و جایگاهی را برای مردم ایران داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات