خبرهای داغ:
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان خبر داد

نصب ۳۰ مجموعه المان نوروزی در مسیر‌های پرتردد و میادین شهر همدان

همدان_رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان از نصب ۳۰ مجموعه نماد (المان) نوروزی در مسیر‌های پرتردد و میادین شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۳۰۲۴
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶

نصب ۳۰ مجموعه المان نوروزی در مسیر‌های پرتردد و میادین شهر همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین خانجانی در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر استان، با اشاره به برخی از اقدامات نوروزی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان اظهار کرد: کار‌های این حوزه از آبان ماه سال گذشته آغاز و در بخش ساخت المان‌های نوروزی، طرح‌ها و نقاشی‌های دیواری فراخوان عمومی کشوری منتشر شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه اغلب طرح‌هایی که در قالب طرح‌های حجمی به دبیرخانه رسید تکراری بود، افزود: در بخش نقاشی دیواری طرح‌هایی برگزیده و در نقاط مختلف شهر اجرا شد که حدود ۷۰ عدد بودند.

خانجانی اشاره به اینکه در ایام نیمه شعبان اسامی حضرت قائم (عج) در پنج نقطه از شهر تایپوگرافی شد عنوان کرد: سه نقطه قبل از عید انجام و دو نقطه باقیمانده نیز در ایام پیش‌رو تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۵ هزار متر پیش‌بینی شده بود که قسمتی در خیابان‌های اصلی بوده و پاکسازی و رنگ آمیزی شدند، تاکید کرد:  المان‌های مناسبتی مانند المان‌های نوروز فانتزی هستند و ۸۰ درصد این المان‌های تم و قالب مشترک دارند بنابرین نوروز المان‌های محدودی دارد و به همین دلیل تکراری به نظر می‌رسد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان با اشاره به اینکه هر ساله تعدادی المان نوروزی به المان‌های قبلی اضافه می‌شود و امسال نیز ۳۰ مجموعه المان در ۳۰ محل در فضا‌های شهری نصب شد، تصریح کرد: معمولا تعدادی از المان‌های مربوط به سال‌های قبل، تعمیر و دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی نیز به صورت دائمی در نقاط مختلف شهر جانمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه هر ساله المان جدیدی برای میدان آرامگاه بوعلی‌سینا طراحی می‌شود گفت: امسال نیز نامگذاری اساطیری سال‌های شمسی در المان شهری گنجانده و در شهر نصب شده است.

خانجانی با تاکید بر اینکه هر سال چند المان دائمی برای ایام نوروز در سطح شهر نصب می‌شود، ابراز کرد: امسال المان شهید را در روز ۲۶ اسفندماه در معبر ورودی باغ بهشت نصب شد.

وی افزود: المان انگشتر ابتدای بازار مظفریه به یاد اوستا عزیز انگشتر ساز و حاج آقا مروج نصب شده، اما هنوز رونمایی نشده است همچنین تعدادی المان دائمی در میدان امام حسین (ع) نصب کردیم.
 
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان با بیان اینکه اقدامات دیگری برای ایام نوروز تابلو‌های راهنمای مسیر، نامگذاری کوچه‌ها، پلاک کوبی منازل و تصاویر شهدا در ورودی کوچه‌ها در حوزه سیما منظر انجام شده است گفت: در همین راستا ۸۰ تصویر شهید در اسفندماه نصب شد.

وی با بیان اینکه پلاک کوبی منازل منطقه ۴ به اتمام رسیده و تنها ویرایش آن باقی مانده است، عنوان کرد: پلاک کوبی منطقه ۳ نیز فروردین ماه به اتمام می‌رسد.

خانجانی با بیان اینکه در ورودی کوچه‌ها پلاک‌های نامگذاری جدید نصب شده و ۸۰۰ تابلو شهید هم برای نصب ورودی کوچه‌ها نامگذاری شده یادآور شد: از این تعداد ۱۳۰ مورد باقیمانده و تا پایان خردادماه تمام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فضای سبز، المان‌های نوری مناسبتی در سطح شهر نصب شده است، گفت: تعداد ۱۴۰ قطعه فضای سبز در شهر وجود دارد که پیمانکاران آن‌ها تعیین شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان با تاکید بر اینکه آمادگی سرویس بهداشتی پارک‌ها، رفع نقص وسایل بازی و ورزشی، برطرف شدن محدودیت روشنایی پارک‌ها از جمله اقداماتی است که انجام شده است ابراز کرد: حدود ۴۰۰ هکتار فضای سبز در شهر همدان وجود دارد که باید در اسفندماه آماده می‌شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون گل فصلی کاشته و ۸ هزار اصله درخت نیز به شهروندان اهدا شد مطرح کرد: به دو پویش درختکاری و بذر نهال به جای سبزه اشاره کرد و پویش بذر نهال به جای سبزه یک هفته پیش از هفته درختکاری و با هدف فرهنگسازی انجام شد.

خانجانی در پایان با اشاره به اجرای مسابقه عکاسی از نماد‌های نصب شده شهرداری با بیان اینکه این عکس‌ها برای شرکت در مسابقه باید در فضای مجازی منتشر شده و حداقل ۵۰ بازدید کننده داشته باشند خاطرنشان کرد: این مسابقه تاثیر خوبی روی رونق گردشگری همدان دارد و می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار