زالی با اشاره به افزایش 46 درصدی مراجعین سرپایی در هفته گذشته گفت: تزریق دز سوم باعث ایمنی بیشتر در جامعه می‌شود و تا الان حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دز سوم را تزریق کرده‌اند.
کد خبر: ۹۴۲۳۶۵۸
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد کرونا استان با تشکر از تلاش کادر درمان در تعطیلات نوروز اظهار کرد: با توجه به سفرهای نوروزی، آمار ثبت شده مراجعان سرپایی ۳۰۰۰ نفر یعنی ۴۶ درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشته است که باید این آمار جدی گرفته شود.

وی گفت: حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دز دوم و حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دز سوم را تزریق نکرده‌اند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به اینکه حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دز سوم را تزریق کرده‌اند، افزود: میزان تزریق دز سوم در تهران حدود ۴۴ درصد است هرچند این آمار به نسبت به کل کشور آمار بالایی می‌باشد ولی برای پیشگیری بهتر، باید این آمار افزایش پیدا کند.

زالی با اشاره به اینکه واکسیناسیون احتمال مرگ و میر را کاهش می‌دهد،‌ بیان کرد: کسانی که به طور کامل واکسینه شدند ۰.۷ درصد احتمال مرگ و میر دارند و این درصد برای افرادی که واکسن تزریق نکردند حدود 15 درصد است.

وی گفت: با توجه به سفرهای نوروزی باید تیم بهداشتی را آماده و میزان تست گیری را افزایش دهیم تا بتوانیم در هفته‌های آینده آمار دقیقی از کرونا به دست آوریم، چرا که احتمال ایجاد سویه جدید وجود دارد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به اینکه سال گذشته اوج آمار کرونا ۱۶ فروردین بود، گفت: آمار دقیق از وضعیت کرونا در تهران در هفته‌های آینده مشخص می‌شود، اما به دلیل واکسیناسیون عمومی امیدواریم امسال آمار ابتلاء بیشتر نباشد.

زالی با بیان اینکه افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند در دنیا می‌توانند بهترین بستر برای سویه‌های جدید باشند، افزود: شاخه‌های امیکرون می‌تواند سویه‌های جدید ایجاد کند، رعایت شیوه نامه‌ها و اصول بهداشتی هنوز هم بهترین راه برای مقابله با ویروس کرونا است.

وی افزود: باتوجه به حضوری شدن آموزش‌ها باید مدارس در سامانه بهداشتی ثبت شوند تا آمار لحظه‌ای از وضعیت مدارس داشته باشیم و در کنار آن لازم است کارشناسان بهداشت از مدارس بازدید داشته باشند.

ارسال نظرات