امام جمعه ایلام:

تبیین قرآن کریم مهم ترین رسالت پیامبر (ص) بود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مهم ترین رسالت پیامبر (ص) تبیین قرآن کریم بود که برای هدایت گری انسان ها نازل شده است، گفت: انس با قرآن کریم مایه آرامش انسان و سعادت دنیوی و اخروی است.
کد خبر: ۹۴۲۳۷۹۳
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در آیین افتتاحیه جمع خوانی و جزء خوانی قرآن کریم در مصلی شهر ایلام، اظهار کرد: توجه به مفاهیم قرآن کریم موجب می شود که تفکر، خودشناسی، جهانبینی و منظومه فکری ما براساس قرآن تنظیم شود.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» افزود: اگر براساس منظومه قرآن تفکر کنیم و از ما سوال کنند چه کسی هستیم می گوییم عبد خداوند هستیم و کار ما این است که فقط خداوند را یاد می کنیم و اگر از ما سوال کنند که از کجا آمده ایم می گوییم از جانب خدا آمده ایم و بازگشت همه ما هم به سوی اوست.

امام جمعه ایلام یادآور شد: در این مقطعی که در دنیا قرار گرفتیم مسئولیت ما عبادت پروردگار است و باید همواره در این راستا تقوا پیشه کنیم.

 حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: توجه به قرآن و فلسفه آفرینش ما بر روی کره خاکی عبادت پروردگار است که توأم با درس های  مهم برای زندگی هر انسان است.

وی تصریح کرد: همه ما در صحنه آزمایش الهی باید شایستگی ها خود را بروز دهیم و اگر در پناه قرآن قرار گرفتیم و پذیرفتیم که بازگشت همه به سوی خدا و آنچه که در دنیا پیش می آید برای رسیدن به مقام خداوند است، آنگاه محبوب درگاه خداوند خواهیم بود.

امام جمعه ایلام بیان کرد: بالاترین دغدغه جامعه در حال حاضر سردرگمی و اضطراب است که در این راستا نیازمند آرامش هستیم و این آرامش در پرتو قرآن معنی پیدا می‌یابد.

حجت الاسلام کریمی تبار  تصریح کرد: نام و ذکر خدا و ارتباط با پروردگار آرامبخش است و اگر چنین ارتباط عارفانه ای را با قرآن برقرار کردیم، انسان برای رسیدن به خداوند لحظه شماری می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از استاندار ایلام و مدیران حاضر به دلیل حضور در این محفل نورانی قدردانی کرد و گفت: حضور شما می‌ تواند مشوق بسیار خوبی برای حضور سایر مردم در این جلسات قرآنی باشد.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار