مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای گسترش و توسعه جلسات خانگی قرآن کریم، گفت: در راستای نهادینه کردن جلسات خانگی قرآن در بین خانواده‌های ایلامی یکی از اولویت‌های مهم جبهه فرهنگی است.
کد خبر: ۹۵۸۶۵۲۶
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی هوشمند صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی ایلام با اشاره به فضای معنوی، برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی ایلام در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز، اظهار کرد: باتوجه‌به هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و نوروز، برنامه‌ها و فعالیت‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که هم شئونات اسلامی و حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود و هم زمینه‌های ایجاد شور و نشاط در جامعه فراهم شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در ادامه تصریح کرد: باهمت و حمایت استانداری ایلام، قرارگاه رسانه‌ای انتخابات ایلام در راستای حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی و پاسخگویی به شبهات انتخاباتی دایر شد که نقش مهمی در راستای حضور مردم در انتخاب داشت.

 

 وی در ادامه از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی زبان کردی ایلامی در ایلام خبر داد و گفت: این دبیرخانه با حضور اساتید برجسته استان در حوزه زبان و ادبیات کردی و با محوریت همه گویش‌ها و لهجه‌های استان در راستای حفظ و صیانت از زبان کردی ایلامی راه‌اندازی شده است.

 

 دبیر جبهه انقلاب‌فرهنگی ایلام در این نشست با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای گسترش و توسعه جلسات خانگی قرآن کریم، اظهار کرد: در راستای نهادینه کردن جلسات خانگی قرآن در بین خانواده‌های ایلامی یکی از اولویت‌های مهم جبهه فرهنگی است.

 

 وی با بیان اینکه توسعه و ترویج جلسات خانگی قرآن کریم از برنامه‌هایی است که می‌تواند در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان مؤثر باشد، ابراز کرد: ارتباط و انس با قرآن کریم در جامعه زمینه‌ساز مصونیت در برابر آسیب‌های اجتماعی و توسعه و ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی است.

ارسال نظرات