حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه کارگروه اندیشه ورز فعالیت های قرآنی در استان تشکیل شود، گفت: بایستی حرکت جهادی در راستای نشر معارف، معنویت، مجالس قرائت، ترتیل و تفسیر و معنویت قرآن کریم در سطح جامعه شکل بگیرد.
کد خبر: ۹۴۵۰۸۹۳
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۲ مرداد) در دیدار با اعضای جامعه فرهنگی قرآنی عصر، اظهار کرد: در شرایط فعلی دشمن به تمام توان خود تهاجم فرهنگی را علیه  ملت ایران اسلامی به ویژه نسل جوان برنامه ریزی کرده است و به دنبال این است که نسل جوان ما را قرآن کریم و معارف ناب آن دور کند.

 حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه مردم ما ارتباط خوبی با قرآن کریم دارند و در مراسمات مختلف از مجالس ختم تا مجالس جشن و شادی، قرآن کریم محور برنامه ها است، ابراز کرد: فرهنگ ارتباط با قرآن کریم باید فراگیر شود، روخوانی، روانخوانی، تفسیر و ترتیل و بهره گیری از مفاهیم قرآن کریم  و نور معنوی کتاب آسمانی، میدان گسترده ای است که باید تلاش کرد تا از برکت قرآن کریم بهره مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه بایستی حرکت جهادی در راستای نشر معارف، معنویت، مجالس قرائت، ترتیل و تفسیر و معنویت قرآن کریم در سطح جامعه شکل بگیرد، گفت: در این زمینه باید همگرایی و برنامه ریزی لازم در راستای توسعه فعالیت های قرآنی بین فعالان قرآنی استان و موسسات و نهادهای قرآنی در استان از جمله برای توسعه مجالس خانگی قرآن کریم ایجاد شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه فعالیت های قرآنی بایستی در مهدهای کودک و برای کودکان اجرا شود، تصریح کرد: در مدارس ما ارزیابی از فعالیت های قرآنی صورت گیرد و نقاط ضعف و قوت شناسایی شود و  برنامه های قرآنی ما باید تاثیرگذار باشد.

 

حجت الاسلام  کریمی تبار با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم کار با برکتی در زمینه توسعه فعالیت های قرآنی انجام شود باید همه پای کار بیایند، افزود: کسانی که دغدغه قرآنی دارند یا توان کار دارند، یک برنامه مدون را برنامه ریزی کرده که قرآن کریم و روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در دورن خانه ها و بین اعضای خانواده توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه  برای مساجد و  و مدارس برای توسعه فعالیت های قرآنی برنامه ریزی شود، گفت: جلسات تفسیر قرآن کریم هم کی نیاز ضروری در سطح جامعه است و نیاز به کار تبلیغی گسترده ای در زمینه های فعالیت های قرآنی است، البته مجموعه های قرآنی در استان در اجرای فعالیت ها، در قالب هیئت اندیشه ورز بایستی در کنار هم قرار گیرند تا اثر فعالیت های قرآنی بیشتر شود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه استان ایلام دارای ظرفیت ها و استعدادهای درخشانی در حوزه فعالیت های قرآنی است، گفت: اینکه یک روشندل خانم از منطقه محروم  استان به عنوان حافظ کل قرآن کریم در مسابقات بین المللی حائز رتیه های جهانی می شود یک حجت بر ما است که لازم است یک انسجام بین جامعه قرآنی استان  شکل گیرد و ظرفیت ها در کنار هم باشد که قطعا تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

حجت الاسلام کریمی تبار  ابراز کرد: قرآن کریم نور است و راه را نشان می دهد و لازم است که جامعه قرآنی استان پای کار باشند، کار و فعالیت در عرصه های مختلف در بین سنین و صنوف مختلف انجام شود، جلسات قرآنی خانگی در استان فراگیر شود و بنده هم در خدمت جامعه قرآنی هستم که با همکاری سایر نهادها و دستگاه های فرهنگی، فعالان و نقش آفرینان قرآنی پای کار بیایند.

وی با تاکید بر ترسیم چشم انداز در حوزه گسترش فعالیت های قرآنی در استان، خاطرنشان کرد: باید انسجام ویژه ای بین موسسات و نهادهای فعال در حوزه قرآن کریم که جزیره ای فعالیت می کنند، ایجاد شود و تبدیل به یک شبکه و تشکیلات منسجم قرآنی در سطح استان شود.

ارسال نظرات