خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان:

شناخت موقعیت، درک نیاز و حضور در لحظه مناسب از ارکان اصلی جهاد تبیین است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه همدان شناخت موقعیت، فهمیدن و درک نیاز و حضور در لحظه مناسب را از ارکان اصلی جهاد تبیین عنوان کرد.
کد خبر: ۹۴۲۳۹۸۷
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام علی حسنی در جمع شورای حوزه شهید صوفی همدان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب تأکید فراوانی بر روی آن داشته، جهاد تبیین است.

وی افزود: در بحث جهاد تبیین شما شورای حوزه بسیج به عنوان مدیران و برنامه‌ریزان حوزه مقاومت نقش بسزایی دارید، بنابراین باید چندین مسئله مهم را بدانید که اولین نکته شناخت موقعیت است، یعنی ابتدا باید بدانید کجا بوده‌ایم و به کجا رسیده‌ایم، تا برنامه‌ریزی مناسبی بر اساس آن داشته باشید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: نکات بعدی نیز فهمیدن نیاز مخاطب و همچنین حضور در لحظه مناسب است.

وی شناخت موقعیت، فهمیدن و درک نیاز و حضور در لحظه مناسب را از ارکان اصلی جهاد تبیین دانست و عنوان کرد: اگر سال ۳۲ که آمریکایی‌های و انگلیسی‌ها در این کشور کودتا به راه انداختند حساسیت زمان درک می‌شد و در مقابل آن اقدام مناسبی انجام می‌گرفت به طور قطع سال‌ها خسارت عاید کشورمان نمی‌شد و یا در زمان به قدرت رسیدن حکومت پهلوی اگر مردم آگاه بودند که چه اتفاقی در حال وقوع است و جلوی آن می‌ایستادند، شاهد ۵۰ سال دوران انحطاط کشور نبودیم، که نشان دهنده آن است مردم آن زمان درک درستی از مسائل پیرامون خود نداشتند.

حسنی در خصوص زمان‌شناسی مناسب با اشاره به اتفاقات ۱۸ بهمن ۵۷ تهران گفت: امام(ره) با لحظه‌شناسی به مردم تاکید کردند که به خیابان‌ها بریزید، که اگر در آن لحظه حساس این تصمیم گرفته نمی‌شد، رژیم پهلوی با حکومت نظامی ظاهر می‌شدند و انقلابیون را نابود می‌کردند.

وی تصریح کرد: امروز در دورانی هستیم که کشور ما با قدرت و سرعت در حال پیشرفت‌های گوناگون نظامی، علمی و... بوده و دشمنان با رسانه‌هایی که در اختیار دارند، همه چیز را وارونه جلوه می‌دهند، بنابراین وظیفه ما بسیجیان است که درک درستی از زمان، داشته باشیم و با حضور مناسب در صحنه آن را برای دیگران نیز تبیین کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات