خبرهای داغ:
استاندار همدان:

تولیدات دانش بنیان باید منجر به اشتغالزایی شود نه کاهش نیروی انسانی

همدان-استاندار همدان با بیان اینکه تولیدات دانش بنیان باید منجر به اشتغالزایی شود نه کاهش نیروی انسانی شود، گفت: ورود به عرصه تولیدات فناورانه و دانش بنیان، بهره‌وری بالاتر می‌رود.
کد خبر: ۹۴۲۴۰۷۵
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست صمیمانه با اعضای هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خدمات این مجموعه در حوزه سلامت در طرح سلامت نوروزی بسیار شاخص و برجسته بود.

وی با بیان اینکه سالی که با ماه مبارک رمضان آغاز شود پر خیر و برکت خواهد بود و از این دعوت در راستای هم‌افزایی امور تشکر می‌کنم، افزود: به طور ویژه از کادر درمان تشکر می‌کنم که در این دو سال با پایمردی جان خود را به خطر انداختند و سلامت مردم را حفظ کردند.

استاندار همدان ابراز داشت: در این دو سال با وجود تحریم‌ها و کمبودها و مشکلات متعدد و فشار روانی بیرونی و داخلی با کرونا مقابله کردیم و کادر درمان از این همه فشار خسته نشدند و به هر ترتیبی با همه نارسایی‌ها مقاومت کردند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم با اقدام در حوزه کرونا، آبی بر آتش در حال اشتعال ریخت و با خرید واکسن و همراهی دانشمندان داخلی برای تولید واکسن، سلامت جامعه را حفظ کرد.

قاسمی‌فرزاد عنوان کرد: زحمات طاقت فرسا و ارزشمند کادر درمان در این راستا در تاریخ ثبت می‌شود و به عنوان برگی زرین در صفحه افتخارات حوزه سلامت به یادگار خواهد ماند.

وی ادامه داد: امسال پس از دو سال کرونایی مردم با آرامش و راحتی سفر کردند تا جایی که در استان همدان 7 تا 8 هزار نفر از غار علیصدر و 4 هزار نفر از آرامگاه بوعلی بازدید ‌کردند.

استاندار همدان تصریح کرد: زحمات بسیاری توسط همراهان طرح نوروزی کشیده شد و اعضای خانواده بزرگ دانشگاه در این توفیقات نقش داشتند که قابل تقدیر و تشکر است.

وی یادآور شد:در طرح سلامت نوروزی رییس اورژانس استان با احاطه و تسلط کامل، نظارت و رصد جدی در این حوزه داشت و خدمات مطلوبی در دیگر حوزه‌های بهداشت و درمان ارائه شد.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و اورژانس همه پای کار بودند و به شکل مطلوب به ارائه خدمت پرداختند که جای قدردانی و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه کارآمدی، تخصص و تعهد از جمله معیارهای مورد نظر در انتصاب مدیران است، گفت: فسادستیزی و عدالت محوری و اعتقاد به گفتمان دولت به ویژه در خدمت به مردم بیشتر مورد توجه است و مدیران با این چارچوب و معیار گزینش و انتخاب می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه تولیدات دانش بنیان باید منجر به اشتغالزایی شود نه کاهش نیروی انسانی، افزود: قطعا با توجه شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری به تولیدات دانش بنیان، و ورود به عرصه تولیدات فناورانه و دانش بنیان، بهره‌وری بالاتر می‌رود.

وی با بیان ینکه در راستای دانش‌بنیان کردن تولید باید به این نکته توجه شود که نباید ربات و دستگاه جایگزین انسان شود و اشتغال افراد همچنان مدنظر است، گفت: استان همدان مهد علم و دانش است و با نام بوعلی سینا شناخته شده‌است بنابراین دانشگاه‌ها باید در طراز نام او حضور یابند.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: ضرورت دارد که رشته‌های پزشکی به صورت کمّی و کیفی ارتقا یابد تا عناوین شهر سلامت و گردشگری سلامت نیز محقق شود.

وی با بیان اینکه دولت از پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت در استان حمایت خواهد کرد، گفت: یکی از این ظرفیت‌ها توسعه فیزیکی فضای شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه است که با توجه به وجود 52 شرکت دانش‌بنیان استان توسعه ظرفیت فیزیکی و امکانات مورد نظر در راستای حمایت از تولیدات دانش بنیان اجتناب‌ناپذیر است.

استاندار همدان افزود: توجه به کاهش سموم و مواد افزودنی در دستور کار حوزه تولید قرار خواهد گرفت و ایجاد پارک علم و فناوری و حمایت از محصولات دانش بنیان نیز  در اولویت است.

وی ابراز داشت: در موضوع دغدغه معاونت بهداشتی در زمینه حصارکشی از مراکز سلامت و پایگاه‌های بهداشت سراسر استان حمایت لازم صورت می‌گیرد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه موضوع جذب و حفظ دانشجویان خارجی باید با توسعه ظرفیت‌ها مورد توجه باشد، اظهار کرد: گردشگری سلامت بیشتر مورد توجه قرار گیرد و زیرساخت‌های مورد نظر نیز فراهم گردد، فراهم‌آوری زمینه پیوند کلیه و مغز و استخوان مورد حمایت ما خواهد بود.

وی گفت: نظام تصمیم گیری در کشور متمرکز است. صندوق پیشرفت و عدالت به اعتبار هزار میلیارد تومان راه‌اندازی شده که باید با توازن و تعادل در مسائل مهم مورد استفاده قرار گیرد و می‌توان در برخی موضوعات مورد نیاز از ظرفیت این صندوق بهره‌برداری کرد.

استاندار همدان عنوان کرد: حساسیت بالایی در حوزه آرد و گندم وجود دارد، گندم وارداتی مطلوبی به استان اختصاص داده شده که برخی از کمبودها در آرد تامین می‌شود، و کارگروهی تشکیل خواهد شد و مسائل مربوط به این حوزه در خصوص کیفیت نان و آرد پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار