خبرهای داغ:
معاون وزیر صمت

شناسایی ۱۶۰۰ نیاز فناورانه واحد‌های تولیدی کوچک در کشور/هزار و ۳۲۰ واحد از زمان استقرار دولت سیزدهم احیا شد

رسولیان عنوان کرد: شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی کوچک که امکان تهیه و تولید آنها در کشور وجود ندارد از دیگر اولویت های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است که تاکنون ۱۶۰۰ نیاز فناورانه شناسایی شده که از این میزان ۴۰۰ مورد آن برطرف شده است.
کد خبر: ۹۴۲۴۰۹۶
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، علی رسولیان معاون وزیر صمت در حاشیه بازدید از واحد‌های تولیدی و دانش بنیان واقع در شهرک های صنعتی کاسپین و لیا در جمع خبرنگاران بیان کرد: برنامه و بسته مشخصی برای شرکت های دانش بنیان ایجاد شده که به زودی اعلام خواهد شد و اولویت هایی برای این شرکت ها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: واحدی که در آن قرار داریم واحد راکدی بوده که با کمک مسوولان استانی در زمینه دیگری فعال شده و امروز در حوزه دانش بنیان فعالیت می کند.

معاون وزیر صمت اظهار کرد: یکی از سیاست های جدی دولت طرح افزایش ظرفیت تولید واحد‌های راکد است. سال گذشته بر حسب دستور رییس جمهور و برنامه وزارت صمت عارضه یابی از واحد‌های راکد انجام شد که از کل این واحدها ۶۰ مورد عارضه در داخل و خارج شهرک های صنعتی احصا شد.

رسولیان عنوان کرد: یک برنامه احیا دو هزار واحد نیز سال گذشته اجرا شد که بیش از ۲ هزار و ۶۷ واحد با کمک فعالین اقتصادی و ستاد تسهیل احیا شد و بیش از ۳۶ هزار نفر مشغول به کار شده و هزار و ۳۲۰ واحد از زمان استقرار دولت سیزدهم احیا شد.

وی افزود: یکی از برنامه های مهم وزارت صمت نیز احیا واحد‌های راکد است که با برنامه ریزی انجام شده و با کمک مشاورین در شهرک های صنعتی و ستاد تسهیل احیا خواهد شد. همچنین افزایش ظرفیت تولید نیز جزو برنامه های وزارت صمت است که ۳۳۰۰ واحد زیر ۵۰ درصد تولید شناسایی شده و با توجه به واحدهایی که ظرفیت خوبی دارند با هدف گذاری بازاریابی امیدواریم بتوانیم ظرفیت تولید آنها را افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان بیان کرد: امسال یک بسته حمایتی برای شرکت ها توسط وزارت صمت اعلام خواهد شد. ضمن اینکه سال گذشته نیز این کار انجام شد و نهضت کارگاه سازی از سال قبل ایجاد شد و ۱۴۰۰ کارگاه کوچک با کمک بخش خصوصی ایجاد شد.

رسولیان یادآور شد: مزیت و مشوقی برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفتیم و برنامه و بسته مشخصی برای شرکت های دانش بنیان ایجاد شده که به زودی اعلام خواهد شد که اولویت هایی برای این شرکت ها در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر صمت بیان کرد: با اجرای این سیاست سال گذشته ۱۴۸ سرمایه گذار طرح های دانش بنیان در شهرک های صنعتی کشور جذب و ۴۸ هکتار زمین به آنها واگذار شد.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های ما این است شرکت هایی که استعداد دانش بنیان شدن دارند در قالب ارایه مشاوره حمایت شوند که ۱۵۰۰ شرکت مستعد دانش بنیان شدن در سطح کشور شناسایی شده که از این تعداد ۷۰۰ مورد با طی کردن مراحل اداری مجوز دریافت کرده و ۸۰۰ مورد از این تعداد نیز با مشاوره های این سازمان مراحل دریافت مجوز را طی خواهند کرد.

رسولیان اضافه کرد: شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی کوچک که امکان تهیه و تولید آنها در کشور وجود ندارد از دیگر اولویت های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است که تاکنون ۱۶۰۰ نیاز فناورانه شناسایی شده که از این میزان ۴۰۰ مورد آن برطرف شده و ۹۰ مورد آن مربوط به سال گذشته است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار