خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین؛

بیان دستاوردهای ارتش، بخشی از جهاد تبیین است/ اختصاص بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در عرصه محرومیت زدایی توسط نیروی زمینی محوری ارتش

امیر سرتیپ محمد شفیعی بیان کرد: امام خمینی حمایت از ارتش را وظیفه ای همگانی دانستند. نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران سال گذشته در بحث محرومیت زدایی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در اقصی نقاط کشور هزینه کرد.
کد خبر: ۹۴۲۴۱۹۴
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ امیر سرتیپ حسین محمد شفیعی، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶زرهی قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: جهاد تبیین، وظیفه سنگین بیان دستاوردها، ظفرمندی و پیروزی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا کنون را به دوش شما خبرنگاران گذاشته شده است تا رسانه ها به دشمنان بگویند که بدانند در ایران جایگاهی ندارند و به دوستان هم گفته شود که با قوت روز افزون به ارکان نظام و نیروهای مسلح اطمینان و اعتماد کافی را داشته باشند.

 
وی در ادامه یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در مجامع انقلابی و با محوریت و هدایت استکبار جهانی، منافقین و مخالفین نظام جمهوری اسلامی ایران، زمزمه انحلال ارتش یا ارتش بی طبقه توحیدی شنیده شد.   
 
فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین افزود: تنها کسی که در آن برهه پشتیبان ارتش بود و به رشادت های همرزمان ما در آن زمان اشراف داشت، بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) بودند. ایشان در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۵۸ بیانیه‌ای را در راستای دفاع و حمایت از ارتش بیان کردند که طبق یکی از بندهای این بیانیه، ارتش جمهوری اسلامی ایران موظف است هرساله در تاریخ ۲۹ فروردین با ساز و برگ نظامی خود در جهت پاسداشت این روز به برپایی رژه سراسری در کشور اقدام نماید و این روز را جشن ملی در نظر گرفتند.
 
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶زرهی قزوین اذعان کرد: امام خمینی حمایت از ارتش را وظیفه ای همگانی دانستند و بر استقبال مردمی از برادران ارتشی تاکید داشتند که این اقدام ایشان خط بطلانی بر تمامی تفکرات مبتنی بر انحلال ارتش و مهر تاییدی بر هویت ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.
 
سرتیپ محمد شفیعی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر وجوب جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به بیان این دستاوردها در محدوده زمانی قبل و بعد از پیروزی انقلاب پرداخت و عنوان کرد: فعالیت های ارتش جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست. حرکت تاریخ‌ساز همافران ارتش جمهوری اسلامی در  ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ و بیعت با بنیانگذار کبیر انقلاب از شاخص‌ترین اقدامات در ابتدای انقلاب بود.
 
وی خاطرنشان کرد: اعلام بی طرفی ارتش با صدور بیانیه ستاد ارتش در ساعات اولیه صبح روز ۲۹ بهمن، مهر تاییدی بر پیروزی انقلاب اسلامی شد.  بدنه ارتش و خانواده های آنها و حتی تعداد زیادی از فرماندهان ارتشی نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشتند. طبق استناد به سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری فرماندهانی بودند که قبل از پیروزی انقلاب با امام راحل ارتباط داشتند و فعالیت های بسیاری در راستای پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.
 
این فرمانده ارشد نظامی استان تصریح کرد: جنگ هشت ساله تحمیلی به دست کسانی که دانش آموخته دوران ستمشاهی بودند اداره شد اما به دلیل اعتقاد به مکتب اسلام و ارادت به امام و انقلاب و تبعیت از آنها به پیروزی رسیدند. شهیدان بزرگواری مانند شهید قرنی، صیاد شیرازی، شهید فلاحی و سایر شهدای ارتش در ابتدای انقلاب پرورش یافته این مکتب بودند.
 
امیر محمد شفیعی گفت: دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا قبل از آغاز جنگ تحمیلی در اقصی نقاط کشور با حمایت منافقین و تجزیه طلبان سعی در تجزیه کشور داشت. غائله  گنبد و گلستان در شمالغرب، سیستان و بلوچستان، خوزستان و اهواز در جنوب غرب و همچنین غرب کشور از این دست تحرکات دشمن بشمار می‌رفت.

وی یادآور شد: رشادت های ارتش جمهوری اسلامی ایران و شخص شهید صیاد شیرازی در عملیات مرصاد، خنثی کردن  غائله کردستان و سنندج بر کسی پوشیده نیست. تیپ ۳۷ زرهی شیراز و لشگر ۹۲ اهواز نیروهای امنیتی سازمان یافته در دفاع مقدس بشمار می‌رفتند که قبل و بعد از شروع جنگ در مرزها مستقر بودند.
 
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶زرهی قزوین بیان کرد: رژیم بعث عراق با حمایت ۳۸ کشور جهان در مقابل انقلاب نوپای اسلامی ایران که تحریم ۱۰۰ درصدی بود، قد علم کرد و با گمان واهی تصرف سه روزه تهران وارد جنگ شد. به لطف الهی و با حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دیگر نیروهای مسلح اقداماتی عملیاتی شد که اکنون الگوی تئوریسین های دنیا شده است. پیروزی عملیات آزادسازی خرمشهر در نگاه متخصصین امر غیرممکن بوده است. البته منشا این پیروزی فقط با جان برکفی و قدرت ایمان رزمندگان اسلام و حمایت امام راحل، پشتیبانی مردم و عنایت الهی مسیر بود.

امیر محمدشفیعی در ادامه یادآور شد: نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران سال گذشته در بحث محرومیت زدایی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در اقصی نقاط کشور هزینه کرد. همچنین بیش از ۱۲ بیمارستان دائمی تخصصی تنفسی در زمان شیوع ویروس کرونا جهت رفاه و آسایش هموطنان عزیز در مناطق محروم کشور ساخته شد. ارتش جمهوری اسلامی بیش از ۴۸ هزار لاله گلگون کفن تقدیم این نظام مقدس کرده است. همچنین در دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام شهدای گرانقدر را تقدیم کردیم.

انتهای پیام/۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها