وزیر جهاد کشاورزی در سفر استانی هیئت دولت به استان البرز شهرستان نظرآباد خبر داد:

تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان برای حوزه های مختلف بخش کشاورزی و منابع طبیعی

وزیر جهادکشاورزی از پیشنهاد تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان برای حوزه های مختلف بخش کشاورزی و منابع طبیعی همزمان با سفر استانی رییس جمهوری به استان البرز خبرداد.
کد خبر: ۹۴۲۴۳۵۳
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرنگار بسیج از کرج، «سیدجواد ساداتی » که عصر پنجشنبه به عنوان نماینده رئیس جمهور در آئین افتتاح گلخانه تولید سبزی و صیفی دهکده سلامت در شهرستان نظرآباد حضور یافت، اظهارداشت: وزارت جهاد کشاورزی برای بخش های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی البرز در سفر رئیس جمهور به این استان اعتبار ویژه پیشنهاد داده است که امیدواریم در شورای اداری استان البرز این رقم به دستور رئیس جمهور تصویب شود.

وی اضافه کرد: شهرستان نظرآباد به عنوان قطب کشاورزی استان البرز مطرح است زیرا این شهرستان ظرفیت خوبی درحوزه کشت گلخانه ای دارد و تلاش می شود از ظرفیت های موجود حمایت شود.

ساداتی افزود: با توجه به وضعیت منابع آبی که دراین شهرستان حاکم است تقویت شهرک های گلخانه ای در این شهرستان حایز اهمیت است.

وی گفت: استان البرز درحوزه دانش بنیان ظرفیت فوق العاده ای دارد و شرکت های دانش بنیان کشاورزی و مراکز تحقیقاتی و کشاوزی زیادی دراین استان واقع است که با توجه با شعار امسال که سال تولید ، دانش بنیان و کارآفرین نامگذاری شده ،امیدواریم اتفاق های خوبی رخ دهد.

گلخانه دهکده سلامت واقع در روستای شیخ حسن شهرستان نظرآباد با مشارکت بخش خصوصی احداث و تکمیل شده است. این گلخانه با میزان سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال ایجاد شده که یک هزار میلیارد ریال آن با استفاده از تسهیلات بانکی و یک هزار میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات بخش خصوصی تامین شده است. گلخانه مذکور که مرحله اول آن در مساحتی حدود ۱.۸ هکتار ایجاد شده تاکنون برای ۵۸ نفر ایجاد اشتغال کرده است. در این گلخانه محصولات سبزی و صیفی در بستر بدون خاک با پیش بینی ۱۵۰ تن در سال تولید خواهد شد.

رئیس جمهور در قالب نوزدهمین سفر استانی هیات دولت و در سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" به منظور بررسی اولویت‌های توسعه بخشی و تصمیم گیری برای رفع مشکلات مردم امروز پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه مهمان استان البرز است.
در این سفر تعدادی از وزرای کشور و معاونان رییس جمهور به عنوان نمایندگان ویژه آیت الله رئیسی، مسایل و مشکلات استان البرز را برای تصمیم گیری نهایی بررسی می کنند.
آیت الله سیدابراهیم رییسی پیش از این به ۱۸ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران و مشهد سفر کرده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار