آیت الله اعرافی:

قریب ۱۸۰ اولویت در ۱۲ محور در سال ۱۴۰۱ در شهرستان میبد تعیین شده که باید با تلاش دستگاه‌های ذی‌ربط محقق شود

حضرت آیت‌الله اعرافی : امسال قریب ۱۸۰ اولویت که ادارات و نهادها باید به صورت ویژه دنبال کنند؛ در ۱۲ محور تعیین شده است.
کد خبر: ۹۴۲۴۴۹۷
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل میبد آدینه، آیت‌الله اعرافی افزود: این دوازده محور در حوزه‌های بهداشت و درمان، میراث فرهنگی آثار تاریخی، صنایع‌دستی، خدمات عمومی، آموزش‌وپرورش، ورزش و جوانان، امور فرهنگی، اجتماعی و امنیتی و قضایی، راه، عمران و شهرسازی، آموزش عالی و مباحث علمی تحقیقاتی، کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت معدن و محیط‌زیست است که با کار کارشناسی اولویت‌گذاری شده است و باید با تلاش دستگاه‌های ذی‌ربط محقق شود.
امام‌جمعه میبد بابیان اینکه طبق ارزیابی‌ها حدود ۶۰ درصد اولویت‌ها در سال گذشته محقق شده است تصریح کردند: ادارات، صنعت و همه بخش‌ها با اشراف فرمانداری باید این اولویت‌ها را پیش ببرند تا امسال سریع‌تر این اولویت‌ها محقق شود.
آیت‌الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود با تسلیت شهادت دو روحانی فداکار، جهادی و خدوم به مردم در ماه مبارک رمضان و در مجاورت حرم امام رضا (ع) به دست کوردل نادان و مزدور استکبار عالم گفت: بدخواهان امت اسلام و پشتوانه مزدوران بدانند؛ ملت ایران، همه جوانان و روحانیت حوزه‌های علمیه پیرو امام سجادند که همه زجرها را برای اسلام و خدمت به ملت تحمل خواهند کرد چراکه ما از شهادت و سختی و رنج و طعنه‌ها نمی‌هراسیم و کشتن عزیزانمان، گام‌های ما را برای قدم‌های بعدی استوارترمی کند و حتی یک گام هم به عقب برنمی‌داریم و بر سر پیمانمان با مردم، اسلام و انقلاب تا آخر باقی خواهیم ماند.
روحانیت در طول تاریخ از شهادت در راه اسلام و خدمت استقبال کرده‌اند
مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه پرونده روحانیت راستین اسلام لبریز از ستارگانی است که شهادت را به آغوش کشیدند اظهار داشتند: در طول تاریخ، روحانیت برای دفاع از اسلام و مردم از شهادت استقبال کرده‌اند که پرونده چهار هزار روحانی در دفاع مقدس گواهی دیگر بر این پیمان الهی است.
شما با اندیشه‌های تاریک وهابیت شستشوی مغزی شده‌اید
خطیب جمعه میبد تصریح کردند: شما به خاطر افکار پست و متحجرانه و کج‌اندیشی‌ها، به جنگ با اعتقادات ناب اسلام آمده‌اید اما اشتباه می‌کنید چراکه توحید، رسالت، نبوت و آرمان‌های بزرگ اسلام را نمی‌فهمید و با اندیشه‌های تاریک وهابیت شستشوی مغزی داده‌شده‌اید و دست‌پرورده و مدیریت‌شده از سوی مستکبران عالم هستید تا امت اسلام را به جان هم بیندازید.
چاقویتان را به قلب اسرائیل فروببرید
امام‌جمعه میبد گفتند: شما چاقو و سلاحتان را به قلب اسرائیل باید فروببرید و به سمت دشمنان امت اسلام روانه کنید اما خطا می‌کنید و در این مسیر شکست خواهید خورد و ملت ما مثل گذشته بر سر وحدت، امنیت، استقلال و آزادی خواهد ایستاد.
با این کار صفوف ملت را برای پیشبرد انقلاب استوارتر می‌کنید
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشتند: پشت‌صحنه‌ها بدانند با این تحریک‌ها و تفرقه‌انگیزی‌ها ره به‌جایی نمی‌برید؛ بلکه صفوف این ملت را برای پیشبرد کشور و انقلاب اسلامی استوارتر می‌کنید و حتماً در این راه شکست خواهید خورد.
آیت‌الله اعرافی سالروز شهادت آیت‌الله صدر و خواهر مجاهدش بنت‌الهدی را گرامی داشتند و گفتند: مانند شهید صدر در تاریخ حوزه و روحانیت کم داریم و این نابغه بزرگ به ۵۰ سالگی نرسیده، ابواب علم و دانش را پایه‌ریزی کرد و برکات علمی و اخلاقی و معنوی از او تراوش کرد و حوزه نجف و قم و عالم اسلام را تحت تأثیر افکار نورانی خود قرار داد و افتخار پیدا کرد به شکل فجیعی به دست صدام به شهادت که مسیرش همیشه باز است برسد.
امام‌جمعه میبد یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی، صیاد شیرازی، شهدا اسلام و دفاع مقدس و مدافع حرم را هم گرامی داشتند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور سالروز وفات حضرت خدیجه همسر پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات‌الله‌علیه را تسلیت گفتند و افزودند: زنی به عظمت حضرت خدیجه در تاریخ بسیار کم وجود داشته و حضرت خدیجه در قله انسانیت، ایثار و فداکاری حرکت می‌کرد به‌طوری‌که در دوره جاهلیت از عقل الهی و معرفت آسمانی برخوردار بود.
امام‌جمعه میبد بابیان اینکه حضرت خدیجه زن راهبردی بود گفتند: درزمانی که بشر در جاهلیت، کفر و شرک غرق بود حضرت خدیجه می‌فهمید که عالم آبستن حوادث جدیدی است.
خطیب جمعه میبد اظهار داشتند: حضرت خدیجه سلام‌الله علیها انسان راهبردی، متعالی و چهره نورانی بود که رسول خدا تا پایان عمر از او با تمام احترام یاد می‌کرد و می‌فرمود: « کجا پیدا می‌شود زنی با این عظمت و شکوه معنوی، ایمانی و جهادی، بانویی که در برابر دشمنان قد علم کرد خود را سپر پیامبر قرار داد و با مال و جان و امکانات خود در تقویت اسلام کوشید و دختری مثل زهرای اطهر را در دامن خود پروراند » بنابراین حضرت خدیجه برای همه الگوی جهاد، مقاومت و ازخودگذشتگی، ایثار و تقوا و فرمان‌بری از رسول خدا و فضیلت‌های بی‌شمار اخلاقی بود.
آیت‌الله اعرافی در بخش آغاز خطبه خود با تأکید بر برنامه‌های خوب، جذاب و با محتوا در مساجد و منزل‌ها و مجامع و هدایتگر و تقویت‌کننده معرفت و عاطفه روحی در ماه مبارک رمضان تأکید کردند و گفتند: بعد از گذار از دوره‌های کم‌فروغ مساجد باید برنامه‌های خوب برای تقویت پایه‌های رمضان داشت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند: رمضان لیله‌القدر، سحرهای نورانی، فریضه‌ها و نوافل بزرگ و ظرفیت بی‌پایانی دارد که در هیچ زمانی وجود ندارد و این ظرف زمانی، شاید آخرین رمضان ما باشد بنابراین باید قدر این فرصت زمانی را بدانیم و دل‌وجانمان را به انوار رمضان روشن و قلب و روحمان را به عطر رمضان معطر کنیم.
امام‌جمعه میبد اظهار داشتند: باید سحرگاه، وقتی را برای عبادت، تضرع به پیشگاه خدا بگذاریم چراکه ماه مبارک رمضان آن‌قدر شکوه دارد و فرصت بی‌پایان در آن نهفته است که تلاوت یک آیه قران به‌اندازه ختم قرآن است و گاهی عملی در این ماه یک‌میلیون برابر ماه‌های دیگر ثواب دارد و یک‌رکعت هفتاد رکعت نوشته می‌شود و خدا دروازه‌های رمضان را به روی ما باز کرده است و یک‌بار دیگر به ما فرصت حضور در این تالار بزرگ رمضان و ضیافت الله که روح رمضان دل دادگی به خدا و کسب تقواست عنایت فرمود است.

ارسال نظرات