خبرهای داغ:
به بهانه روز هنر انقلاب و شهادت آقا مرتضی آوینی؛

روایت هنر انقلاب، روایت فتح است به پرچمداری آوینی‌های زمان

سلام بر هنر، آن گاه که از شرقی ترین زوایای رسالت طلوع می کند تا پیامبر انسان به سمت بلوغی روشن باشد و درود بر هنرمند که هرگز نمی میرد و هیچ گاه پایان نمی یابد! این است روایت هنر انقلاب که روایت فتح است به پرچمداری آوینی‌های زمان که با نگاهی انقلابی و جهادی هنری، رزم آفرین و پر اقتدار ایستاده است.
کد خبر: ۹۴۲۴۵۸۰
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

سلام بر پیر هنرمندی که در رونق اندیشه و امید، فرمودمان: «هنر، دمیدن روح تعهد در کالبد انسان هاست» این تعریف زلال، افقی ممتد را مقابل ادارک ها ترسیم می کند که در تمام زوایایش، حقیقت عمیق و گسترده ای جاری است ـ و به راستی که هنر، خلاصه معنای زندگی است.

انسان، محصول هنرمندی خداوند است و عالم، تجلی هنر حق. به هر سو بنگریم، پرتویی از خورشید هنر، در نگاهمان لانه می کند. دین، مهد رویش ظرافت هایی است که در سه حرف ـ «ه»«ن»«ر» ـ خلاصه می شود. و هنر، تلفیق کننده انسان با دین و پیونددهنده ظاهر عالم با عالم معناست. به راستی کدام جوهر، غنی تر از لطافت های ملیح هنر، آموزه های روحی را به ادراک زمین می رساند؟!

...و هنرمند، پیامبر زمان خویش است که رسالتی جز ترجمه تعهد به زبان بشر ندارد. هنرمند، کسی جز باغبان اندیشه های مردم نیست. هنرمند دینی، به بلوغ می اندیشد. هنرمند انقلاب، نفسش، رایحه شکفتن را ترویج می کند.

شهادت، پایان نامه هنرمند در مکتب رسالت خویش است و مرگ با ذلت، پایان رقم خورده بیچارگانی است که هنر را اسیر دنیاپرستی خویش قرار داده اند.

جهان، هنرمندتر از اباعبدالله علیه السلام را در خود ندیده است و تقویم روزگار، روزی پرهنرتر از عاشورا را تجربه نکرده. این است که هنرسازترین بانوی عالم، سوگند می خورد در این تابلوی وسیع صبر و حماسه، جز زیبایی چیزی ندیده و چیزی تماشا نکرده!

پس سلام بر هنر، آن گاه که از شرقی ترین زوایای رسالت طلوع می کند تا پیامبر انسان به سمت بلوغی روشن باشد و درود بر هنرمند که هرگز نمی میرد و هیچ گاه پایان نمی یابد!

از وقتی که خدا، از گِل، دل سرخ را آفرید، هنر هم متولد شد و امروز، روز درآمیختن روح سازنده انقلاب اسلامی است با لطافت هنر؛ روز جهادهای همواره که با رایحه زیبایی، خوش بوتر و دیدنی تر می شود.

امروز، با هنر انقلاب، با رنگ و قلم، با موسیقی و تصویر و با واژه و حرکت، به همه، زندگی و نیرو هدیه می کنیم. از همین امروز، روز هنر انقلاب اسلامی، بهتر می بینیم، روشن تر فکر می کنیم، رنگی تر و درخشان تر می شویم و دنیا را زیباتر می کنیم.

...و در کلام آقا مرتضی آوینی؛ قرنهاست زمین انتظار مردانی اینچنین را میکشد تا بیایند و کربلای ایران را عاشقانه بسازند و زمینه ‏ساز ظهور باشند…آن مردان آمدند و رفتند، فقط من و تو ماندیم و از جریان چیزی نفهمیدیم… کجا از مرگ هراس دارد آنکه به جاودانگی روح در جوار رحمت حق آگاه است؟

این است روایت هنر انقلاب که روایت فتح است به پرچمداری آوینی‌های زمان که با نگاهی انقلابی و جهادی هنری، رزم آفرین و پر اقتدار ایستاده است.

سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی را گرامی می‌داریم و روز هنر انقلاب و روز بسیج هنرمندان گرامی باد.

با اقتباس

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها